Skål

Idag har jag varit och tränat. Jens har varit på dagis för första gången på en och en halv månad. Han är precis hemkommen. Han är dock inte så glad eftersom han mycket helre ville vara kvar och leka med den nya traktorn...
Han hade ätit jättebra och inga ledsamheter. Men nu är haninte glad, ojoj!

Ja, vad det gäller champangen så ångrar jag lite att jag skrev att jag skulle berätta om det för det framställer mig som en mamma utan koll. Vilket jag ju är i och för sig. :)
Men sagt är sagt. :)

Det var den kvällen då Urszulas bror med fru var på besök, de som tyckte jag var så duktig... haha 
Vi satt ute på deras uteplats och drack kaffe och champange, fin kombination? Jag hade lite på botten bara eftersom jag inte dricker alkohol egentligen, men för sakens skull så. ;)
Jens satt bredvid mig i sin matstol. Han böjer sig fram och det känns som han tar något men jag tänker att det finns ju inte så mycket att ta, kaffet vet jag vart det står och så. Full koll har jag alltså.
Sedan hör jag ett litet sus runt bordet, framför allt är det broren som drar efter andan. Jag fattar ju att något är på g så jag sträcker mig efter jens och får fatt på hans hand. I hans lilla goa hand finns ett glas med champange. Han håller det över sig som att han skall dricka men jag får fatt på det och det kommer bara några droppar över hans tröja.
Ojoj, vad alla skrattade. Bra mamma, duktig som få, eller vad säger ni?
Tur jag inte dricker starkare varor så ofta...
Ha en fortsatt trevlig fredag.

Kommentarer
Postat av: T

Åhhh...det är sånt som händer!

Nu ska jag berätta nåt som hände mig en gång.

En gång när min son var liten så åt han upp en av mina ciggaretter. Jag brukade alltid vara nogrann med att lägga dem på en hög hylla men denna gång så hade en ramlat ur paketet och landat på golvet. Gud vad rädd jag blev. Jag fick stoppa fingrarna i halsen på honom så han kräktes upp allting. Vad han gallskrek.

Sen fick jag ringa giftcentralen (eller vad det heter). Men det var tydligen ingen fara om han hade fått ur sig allting.

Usch vad jag kände mig som en dålig mamma! :(



Ja, usch och nu snusar han. Säkert mitt fel.



Ha en super bra fredag!

2008-08-15 @ 16:15:53
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh! Men vilken tur att du var kvicktänkt!

Va våra kroppar får stå ut med mycket när inte hjärnan funkar som den ska! ;-)

Ha en skön helg!

2008-08-16 @ 09:06:12
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Inte tänka så, att du har noll koll! Sånt händer och det gör det för alla någon gång. Minna har nu mera en halv framtand och en liten lös flisa.. kanske får dra den om något år om den inte klarar sig. Hon sprang efter jarkko och snubblade på trottoaren! Slog lilla munnen och spräckte tanden. SÅ med det vill jag sagt att "olyckor" händer oss alla oavsett om vi ser eller inte. Det går så fort när dom väl är i farten och hade han nu sippat lite på champagnen hade det nog inte gjort någon större skada. Min syster klättrade upp på diskbänken när hon va liten och sippade ur tomma ölburkar ;-)

Ha det bäst vännen! Du är en supermamma!

2008-08-16 @ 12:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0