Oförglömlig

Ikväll kommer mina föräldrar hit och hälsar på, vi ska äta tillsammans. Jens ritade för första gången igår. Jo, han kanske har gjort det på dagis men aldrig här hemma iaf. Han ritade en fin teckning somm moffa och Ea ska få när de kommer. :)

Vi såg Solstorm igår men ärligt talat, så himla bra var den inte, ganska så seg enligt både mig och Daniel.
Boken som var så grymt spännande, stor skillnad på filmen och boken alltså. Persbrant var med och det höjde ju filmen en hel del... ;)

Jag har precis läst ut en så otroligt gripande bok, jag börjar nästan gråta nu bara för jag tänker på den. Mitt hjärta är överfullt och jag vet inte hur jag ska beskriva den.
Boken heter hur som helst "en sorts kärlek" och är skriven av R Kluun. Ni kanske har hört talas om den, eller läst den?
Mannen som skrivit boken förlorade sin hustru i cancer 2001 och i boken berättar han om livet tillsammans med henne och om sjukdomen som förändrade hela deras liv.
När frun dog var deras dotter tre år. Det är det här med barnet som självklart sätter igång så mycket tankar och känslor.
Mannen tog hand om sin fru på ett vackert sätt men samtidigt bedrog han henne med andra kvinnor. På ett sätt är det skönt att boken är slut nu.
På slutet får frun hjälp med att dö, i Holland är det ju lagligt med aktiv dödshjälp. Detta sätter också igång tusen tankar i huvudet.
Det är svårt att stå fast vid ett rakt och enkelt nej i den frågan, nu efter att jag läst ut den här boken.
Men jag säger ändå inte att jag ändrat mig.

Jag säger än en gång, cancer, vilken fasansfull sjukdom, för både den som blir drabbad och de som står bredvid.
Mina tankar går till alla dessa människor.

Postgironummer till Cancerfonden:
901986-0

Nu ska jag sätta mig ner och ta det lungt och tänka.
Ha en fin söndag.
So long

Kommentarer
Postat av: Jen

Hej vännen, allt bra här, kul igår men för mycket,,har varit rätt bakis idag och bara två timmars sömn blev det i natt. Skönt med ny vecka. hoppas allt är bra hos dig kram kram

2008-10-26 @ 18:36:11
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: T

Jag har hört talas om boken men det har aldrig blivit av att jag läst den. Men nu hamnar den på min läs-lista. ;-)



Cancer är fruktanvärt. Jag vet hur hemsk den är.

Vi donerar varje år till cancerfonden.



Jag har inte haft tid att blogga idag men ska svänga ihop nåt om en stund.



Ha en fin kväll vännen!

2008-10-26 @ 19:51:36
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: T

Men visst är pannbiff gott! :)

Men det tar så lång tid att laga bara, särskilt när man är vrålhungrig! :)

Åh ja. Vi hade jättekul igår. Lite för roligt kände jag imorse. Blyhatten var på huvudet när jag vaknade. ;-)



Gonatt vännen!

2008-10-26 @ 21:24:43
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för tipset, den ska jag verkligen läsa! Må gott. Kram

2008-10-26 @ 22:26:44
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej, ja min mor har tjatat på mig så hon är nöjd nu, dessutom vill jag inte bli sjuk innan operationen liksom. Kram

2008-10-27 @ 12:59:30
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, man får aldrig vara glad å nöjd...Jag ska göra så. Va rädd om dig. KRAM

2008-10-27 @ 13:24:39
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har också läst den boken. Fy för cancer, det är verkligen en hemsk sjukdom . Vår grannflicka dog i cancer när hon var 5 år. Det är 13 år sedan, men det känns som igår. Men min kompis flicka som har haft leukemi mår jättebra idag, så det kan ju gå bra.



Hur gör du när du ser på film? Kör ni en vanlig film och så får du lyssna på vad som sägs, eller finns det några knep eller hjälpmedel du kan använda? Du måste ju bli bra på engelska i alla fall, om du inte kan läsa texten. Det skulle jag behöva träna på, är superdålig på engelska...



Ha det bra, kram

2008-10-27 @ 22:09:56
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: Mia

Har oxå läst boken, jättebra!

2008-10-29 @ 13:22:33
URL: http://familjenahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0