Blåögd igen

Sommaren har äntligen kommit, så underbart det är! Tänk vad det slår om fort.
Igår var vi på Galgberget med svärmor och det var ljuvligt, bara satt och njöt av livet. Jens sprang runt och lekte för sig själv och hade hur kul som helst.
Pappa kom hit en sväng på eftermiddagen till Jens stora glädje, ja även min såklart. :)

Idag har Jens varit på dagis extra länge eftersom jag hade en tid i Lund, det var dags för nya ögon igen. Ni som följt min blogg vet att jag kraschat ögon hej villt i början av året och därför gått runt med mina gamla gröna nu i några månader. Nu är jag dock blåögd igen. :)
Jag tycker jag haft fullt upp de här dagarna för jag har varit så fruktansvärt trött men nu när jag försöker sammanfatta och skriva ner är det ju inte så mycket egentligen.
Min hals har tyvärr blivit dålig till min stora fasa kan jag väl lugnt säga. Har ont i halsen och är mycket slemmig. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till?
Ska jag ringa och be om en pencillinkur nu direkt så jag tagit slut på den några dagar innan vi ska åka. Den sortens antibiotika som jag brukar få och som har bra effekt gör att man inte får vara i solen under kuren och fem dagar efteråt. Inget som känns kul att ta nu och framför allt inte när vi ska ner till Tunisien.
Men det är absolut inte roligt att åka ner dit och vara superslemmig och bunden till sugen heller. Jag vet ju innerst inne att jag nästan aldrig lyckas slå ner de här halsinfektionerna själv utan behöver hjälp av pencillin.
Äsch, vad ska jag ta mig till med den här skrutthalsen?
Har också haft lite inflammationskänningar i några fingrar men det har jag inte sagt till någon, så håll det för er själva, det kan ni väl? ;)
Säg det inte till Daniel eller mina syskon och föräldrar, då blir dem ledsna.
Men inflammationerna talar ju också för att jag har något i kroppen. Det var ju nämligen inte länge sedan jag fick Remicade, så det borde inte vara så här. Men om jag har en infektion i kroppen så hakar lederna gärna på och gör partyt ännu mer livat om man säger så. :)
Jaja, vem orkar bry sig om detta, inte jag iaf.... ;)

Imorgon fyller svärmor år så det blir att åka dit och gratta och... mums, äta tårta. :)

Nu ska jag dricka mitt kvällste och sedan är det sängen.
Tack för alla uppmuntrande och förstående kommentarer ang resan och min oro för att inte kunna ha koll på Jens.
Det blir bra.

Stor kram till er.

Kommentarer
Postat av: Merja

Hej vännen.

Vad ledsen jag blir för din skull.

Kanske vore den bästa idén att ringa och be om Penicillin omgående så du får äta klart kuren och får njuta lite av solen i Tunisien.

Stor god natt kram

2009-06-23 @ 22:35:11
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Tror inte du ska oroa dig nu,det tar udden av allt kul du sett fram emot och vi har ju löst frågan om Jens och det finns läkare och mede sin + sjuka mänskor dit du ska och dom lever där jämt så nog ska du klara någon vecka där,och om så vore finns det riktigt dunderläkemedel där som gör att man kanske aldrig blir sjuk igen, känn dig lugn och njut av att du ska på äventyr, ha så bra och en jättekram.

2009-06-23 @ 23:02:33
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: soffie

va fint med blåa ögon det har jag med:O)

grattis till svärmoren å ha en trevlig dag imorrn:O)

2009-06-23 @ 23:17:55
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej du blåögda vän ;-)

Faktiskt lite coolt att kunna få byta ögonfärg :-) Det ändrar ju ens utseende lite.



Vad tråkigt att du inte mår bra just nu när ni snart ska åka! Men kanske borde du ringa läkaren så att du får penicillin så halsen blir bättre. Sedan får du gå med ett parasoll som de "fina" flickorna gör på film några dagar ;-) "skojar bara"



Ska inte skvallra om dina leder, men det låter inget bra.



Tänker på dig! Och ät mycket tårta!



Bamsekramar

2009-06-24 @ 09:06:30
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Anki

Den här gången får du vara lov att vara rädd om ögonen och inte krascha dem igen. Jag blir så avundsjuk på dej som snart skall få åka i väg på en härlig sol semester. Jag skall jobba nio dagar till sedan har jag 4 veckors semester. Kram

2009-06-24 @ 09:11:32
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Titti

Ring, ring och ring genast och få pc så du kan njuta av er semester istället!!! Kram

2009-06-24 @ 10:10:16
Postat av: Lise-Lotte

Hejsan...hoppas du kryar på dig snart

2009-06-24 @ 14:08:19
URL: http://supermumbloggen.blogg.se/
Postat av: Malin

hihi, hoppas du har bättre tur med dina ögon denna gång!! Är lite trött så jag blir kort framför datorn idag! Kramiz M

2009-06-24 @ 20:22:31
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh gumman, håller tummarna för att det inte är något på gång, hoppas du kan få må lite bra nu!

Har inte skrivit här på länge, men du ska veta att jag tänker på dig.

Kram Marie

2009-06-24 @ 20:37:38
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: Jen

Määäää förbaskade hals,skärp dig. Jaha sol är det. Idag hade vi brandövning på jobbet. Inressant var det, speciellt för dom 5 som gick vanliga trappan fast den var helt rökfylld. Korkade människor. kram kram

2009-06-24 @ 21:29:53
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Härligt med blå ögon igen även om jag tycker gröna är fint med. Tråkigt att halsen spökar för dig och hoppas du blir bra snart!

Kram

2009-06-24 @ 21:31:53
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Merja

Kikar in och hoppas du haft en fin dag och önskar dig en god natt.

Kram

2009-06-24 @ 22:09:43
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0