Ont och orolig

Jag vill återgå lite kort till det jag skrev om i mitt förra inlägg, det som handlade om restaurangmomsen.
Jag har själv vext upp inom restaurangbranchen och har sett både de positiva och negativa sidorna.
Jag vet att det finns äldsjälar inom den branchen också, mina föräldrar är ett mycket bra exempel på sånna. de förverkligade sin dröm i slutet av 80-talet och arenderade först för att sedan köpa en krog.
Det gick jättebra och vår restaurang hade ett mycket bra ryckte. I början av 90-talet gick mina för'äldrar i konkurs då räntorna höjdes med 300 procent.
Under de åren var jag som sjukast så jag vet att det här var den absolut tyngsta tiden i mina föräldrars liv.
Flera drömmar som slogs i spillror.

Jag vet också att man kan tjäna pengar inom restaurangbranchen även om det självklart är mycket tufft för många och speciellt under vissa tider på året.
Jag frågade min pappa i tisdagskväll, han är nu anställt, vad han trodde sänkningen av restaurangmomsen skulle få för följder.
Inte sänks priserna sa han direkt. sedan var han tyst.... Kanske ett eller två nya jobb, sa han och jag hörde hur tveksam han var. Pappa tror du på det?
-Nej inte egentligen...

Jag missunnar ingen att tjäna pengar, det är ju därför man jobbar, man ska ha lön för varje minut och sekund enligt mig.
Men jag tycker inte  vi ska sänka skatterna när det är så många i vårt land som far så illa. När de pengarna kunde läggas på dem istället.
Skriv gärna vad ni själva tycker i detta.

Jag är inne i en svacka, både till kropp och själ.
Halsinfektionen har börjat släppa sitt grepp även om jag är mycket slemmig fortfarande.
Det som är jobbiast är att den drog med sig lederna och de gör ont hela tiden.
De första timmarna på dagen är helt klart värst då jag har svårt att både gå och ta i saker.
Humöret blir då som det blir, inte det bästa.
Jag oroar mig mycket för framtiden och hur det ska gå med allt.

Jag vill så mycket just nu men fixar inte det på grund av värken.
Men det ger sig väl det med någon gång.

de hhåller på att bygga en ny lekplats precis här utanför och det kommer bli så fint när det blir klart.
Men nu vågar jag inte släppa ut Jens eftersom de kör med stora grävmaskiner och liknande.

Ha nu en fortsatt fin dag.
Kram


Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Vad ledsen jag blir att du inte mår bra nu, sabla leder att bråka med dig! Jag finns här när du vill, det vet du!



Jag förstår inte heller varför vi ska sänka skatterna. Ärligt, är det många som blir så glada över en extra hundralapp eller två i plånboken? Står och faller så många friska arbetares välfärd på det? Jag tror inte det.

Att folk får jobb är ju bra, men i nuläget så känns det som om det bara är alla dessa uthyrningsföretag som anställer, och hur bra har alla inhyrda det? Ettan jobbade som inhyrd innan han började plugga och mådde skit av anställningsvillkoren. Om det skulle jag kunna skriva en hel del.



Ta hand om dig vännen!!

Kramar om!!

2011-04-14 @ 19:07:24
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja, usch det där 90-talet var ingen höjdare att driva företag. Själv sålde jag 2004 för jag orkade inte längre, då det blev för tufft i längden. Nu är jag anställd och har det bra.

Generellt sett är jag emot skattesänkningar för vi måste värna om vår unika sjukvård så vi slipper ha det som i USA.

Det här är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst.



Hoppas att du blir bättre snart så du kan få njuta av våren i lugn och ro. Kramen

2011-04-14 @ 19:15:46
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: soffie

uch va jobbigt att du ej mår bra hoppas nu det släpper så du kan njuta av en härlig vår,

massor av kramar till dej

2011-04-15 @ 10:15:33
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0