Fredag

Fredag idag och sista dagisdagen för den här veckan... Nästa vecka skall Jens vara där lite längre och i slutet av veckan skall vi lämna honom där själv. Jag tror det kommer gå kanon.
Nu har jag fått lite dåligt samvete, är det för lång tid, fem timmar? Han är ju där bara två dagar i vekcan men blir det för långa pass? Vad tror ni? Om jag överhuvudtaget skall hinna iväg någonstans när han är iväg så behöver jag den tiden. Färdtjensten är bra men den tar tid om man säger så. När jag tex skall in och träna och jag bestämt med min ledsagare kl 10.00 får jag oftast åka 09.15, resan tar i vanliga fall en kvart. Problemet är att jag ändå inte kan lita på att jag är inne 09.30 för det är oftast samåkning. Så det tar tid helt enkelt.
Jaja, vi får se hur Jens fixar de långa dagarna, om han inte gör det så får vi ändra bara, inte svårare än så.
Nu busar han på som valigt, han har precis sovit en och en halv timme. Daniel skall strax iväg och jobba.
Läser en bra bok nu: Patient 67 av Dennis Lehane. Har inte kommit så långt men den verkar grymt spännande. :)
So long

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej! Jag tänker som du, om Jens inte trivs med 5 timmar på dagis så kommer ni förmodligen märka det eller få signaler från dagispersonalen. Och då går det ju att ändra sig. Sen kan det kan ju tvärtom bli så att han stormtrivs där :) Svårt att veta innan ju.

Fin ny blogg tycker jag :) Här kommer jag kika in fler gånger :) Är bloggen för allmänheten? Isåfall kanske det går bra om jag tipsar min barndomsvän Marléne om den? Hon är min äldsta och allra goaste vän som finns där i vått o torrt :) Tror hon skulle uppskatta att mycket att läsa den.

Hur var konserten förresten?

Tusen kramar från Kusin Vitamin

2008-04-18 @ 15:06:03
Postat av: Cecilia

Hello!
Nu har även jag hittat hit :-D Jättefin blogg!
Jag tror inte att fem timmar på dagis är för mycket. Han hinner ju knappt dit annars innan han ska hem ;-) Så säger jag för att Minna antagligen kommer få gå längre dagar än fem timmar och det är mot min vilja. Men vad ska man göra? Vi måste ju få in pengar oxå även om jag kommer dra ner på min arbetstid för hennes skull.
Det ska bli kul att läsa hur nästa vecka på dagis kommer att arta sig, håller tummarna men jag tror inte det beövs.
Ha det bäst å kram!
/Cecilia

2008-04-19 @ 13:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0