Det snurrar i huvudet

Det snurrar många tankar i mitt huvud nu.
Jens har varit lite upp och ner idag. Men när vi var hos mamma och pappa ikväll tyckte jag mig känna en vass kant i överkäken, längst in, så det är nog tänder på g. Jag hoppas det är de som jäklas med honom för jag känner inte riktigt igen min gosros nu.

Vi var hem till en kompis innan vi åkte till mina föräldrar. Daniel skulle hjälpa henne med datorn. Hon har en ledarhund, en glad och underbar labbe. Jens blev sååå rädd. Han är inte van vid hundar, det är mest katter han kommit i kontakt med. Tror vi får träffas lite oftare så han får vänja sig. Men det var inte lite rädd han blev alltså. han klammrade sig fast vid Danne eller mig och vägrade hälsa på den superglada och hoppande hunden. hua
-Jaj gååå, sa han hela tiden.
Men han sa snabbt: hejdå vovve, när vi gick och vinkade ivrigt, åt den fortfarande glada och hoppande hunden. :)
Kan ju förstå honom, när man inte är van och så kommer det en stor hoppande viftande sak mot en. Han är ju dessutom inte riktigt sig själv just nu.

Imorse när jag vaknade ville jag bara skrika,mina händer brinner och jag kan inte knyta dem. Vissa fingerleder är så svullna så jag vill bara gråta när jag känner på dem.
Det har blivit lite bättre under dagen, ja, annars hade jag ju inte kunnat sitta här föresten....

Nu har jag några dilemman. ;)
Det är så att jag ska tatuera mig på tisdag, har väntat i nio månader på att få tiden så nu känns det roligt att det äntligen är dags. Mitt problem är att jag är så taskig i lederna så jag behöver egentligen ta Naproxen, den innehåller asitylsalisyra, eller vad fasiken det nu heter, vilket gör att man kan blöda extra mycket. Fick hem ett brev från Lund nu i veckan där det stod att jag inte fick ta någon sån medicin under minst en vecka innan halsoperationen.
Innan jag tränar, vilket jag ska göra på tisdag, måste jag nästan ta en sån tablett för att kunna träna men kommer jag blöda mycket då?
Äsch, jag oroar mig säkert i onödan.
får iaf ringa till Lund och förklara min situation för dem där nere, att jag anntagligen inte kan klara mig utan naproxen några dagar den veckan.
Måste också förbereda dem på att jag är blind och att jag behöver ha en toalett någorlunda nära så jag kan lära mig att hitta till den. Jag kommer antagligen åka ner själv så jag kommer att behöva extra hjälp att ta mig till och från olika behandlingar, dagen innan operationen. Kan ju vara bra för dem att veta.

Snart är det bara två veckor kvar till halsoperationen. Tiden dit kommer gå fort, det känner jag på mig.
Nu dags för en kopp te och sedan sängen.
Godnatt mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Oj, det är mycket att tänak på. Kan du inte hoppa träningen bara denna gången och skita i tabletten så du kan tatuera dig i lugn och ro? Den skall ju vara för evigt menar jag :-)



Ja visst blir man ag, stackarn var alldeles chockad. Vad fan är det som händer sa han när han sansat sig lite. Han upprepade samma fras när polisen kom.

Sov gott lilla hjärtat och ta hand om dig!!!

2009-04-05 @ 22:17:55
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Marie

Känner igen mig. Ibland är det svårt att få ordning på tankarna.

När det gäller Jens vågar jag påstå att du kan slappna av. Han är antagligen inne i en ny utvecklingsfas eller så är det tänderna som spökar.

Kram till dig!

2009-04-05 @ 23:03:45
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Hoppas dina händer är bättre idag,jag åker hem på onsdag,det är mycket att stå i nu,jobbet och hockeyn vill man inte missa när FBK spelar final,hinner nästan inte med att blogga,ha en bra dag o kram.

2009-04-06 @ 05:57:04
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Anki

Bra att du hörde regnet också då var det inte mitt huvud som spöka. hoppas att du känner dej bättre i händerna nu! Kram

2009-04-06 @ 07:47:00
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker absolut att du ska rådgöra med någon, även innan tatueringen. Visserligen är ju en tatuering, mer ytlig, och ställer nog inte till något allvarligare problem, men fråga någon som vet!!Hoppas du snart känner dig bättre i händerna, önskar jag kunde trolla och göra allt lite lättare för dig, då skulle jag trolla mig till dig, och vara din guide så du hittar på sjukhuset! Kramiz m

2009-04-06 @ 10:22:42
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad jobbigt med dina händer!

Vad är det för tatuering du ska göra? Jag har två, och ska göra en till, med barnens namn den här gången. Men jag vet inte hur den ska se ut riktigt än bara så jag funderar fortfarande.

Det är säkert tänderna som ställer till det. Lillens tänder har också ställt till en massa dåligt humör. Hoppas det löser sig!

Bamsekramar

2009-04-06 @ 15:55:13
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Dragana

Men stackare vilka problem du verkar ha. :// Det låter inte det minsta roligt juh!

Och så är ju barnet extra känsligt med tänderna och allt. Hoppas att du får mycket vila i alla fall!

2009-04-06 @ 17:10:46
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Klart du ska ha din tatuering,kör på.Kram.

2009-04-06 @ 19:12:42
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: soffie

va jobbigt med händerna för dej,

hoppas det bara är tänderna som spökar för lille Jens så han snabbt är sig själv igen,

kram till er

2009-04-06 @ 19:53:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: merja

Förlåt Ulrika att jag inte varit inne hos dig, haft lite mycket nu då Sara är hemma med killen och så har jag till råga på allt blivit förkyld.



Jättejobbigt det måste vara för dig med dina händer, du är ju så beroende av att de ska fungera då du inte ser.

Hoppas det blir bättre.

jag tror inte det är någon fara med om du tar naproxen före tatueringen, det är med större grejer som kan blöda mer av det.

Du bara måste lägga ut en bild på tatueringen sen.

Massa varma kramar till dig, ta hand om dig och sov gott.

2009-04-06 @ 20:37:33
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack för att du tänker på mig!!

Ja det är utredningen som tar tid. Till en undersökning är det minst 7 månaders väntetid, så man blir lite trött ibland.

Jag har två tatueringar sedan innan. Ett kinesiskt tecken för kvinna och glad liten baby djävul med blöja som är jätte söt. Funderar på att göra alla barnens namn i en sol, för de är solen och glädjen i mitt liv, men vet inte hur jag ska forma solen :-)



Kramar!

2009-04-06 @ 21:11:10
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Kikar in en snabbis från jobbet.

Hoppas allt går bra :-)

2009-04-07 @ 13:48:35
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej underbara du!

Hur det är med mig skiter vi i. Men hur mår du??

Har försökt läsa ikapp lite. Men jag har som du problem med mina händer så de gillar inte datorn...

Skrattade i alla fall gott åt din talande termometer... ;-)

Håller tummarna för att allt ska går bra för dig. Vill du att jag följer med dig? Jag behöver en semseter! ;-)

KRAM!!!!

2009-04-07 @ 15:18:33
Postat av: Annica

Och det var ju förstås jag som skrev det anonyma inlägget...

KRAM!!!!

2009-04-07 @ 15:19:22
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Agnetha

Hej! Hoppas du mår bättre så du kom iväg idag ! Är så nyfiken !Kram

2009-04-07 @ 17:46:19
Postat av: Blondiie

jag hoppas verkligen att du snart känner dig bättre, händerna låter genomjävligt!

kramis

2009-04-07 @ 19:34:39
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0