Härliga sommardagar

Här har datorn inte varit på mycket och har den det så har den stängtts av fort som attan för jag har inte orkat sitta vid den. Man orkar inte göra mycket i den här värmen, eller hur? :)
Men jag kan ju bara inte säga så mycket för om några dagar åker vi till ett land där det är ännu varmare. Haha

Vad kan jag berätta?
Jens har badat i havet och han älskade det. Han for omkring i vattnet som en liten delfin och det var underbart att höra honom.
I måndags var vi till ett par goda vänner. Vi satt och fikade under ett stort träd som skuggade och det var verkligen helt underbart. Dottern hade med sin tio-månaders lille kille som jag fick sitta med en hel del. Mmm, så gosigt det var och vad stor Jens kändes i jämförelse. Man glömmer så fort och tiden går undan. Men nu vill jag ha en till sån där liten... :)
På eftermiddagen följde jag med pappa till sjukhuset. Han hade gjort en del tester som vi skulle få svaret på. Doktorn hade sagt att han skulle ha någon med sig när han skulle få provsvaren. Allt såg bra ut så nu kan både han och vi andra slappna av.

På tisdagen var jag och tränade, varmt på gymmet var det men inte så mycket folk konstigt nog... ;)
Sedan städning och lite bråk på eftermiddagen... Men det gick över så småning om, bråket alltså. Man blir lättirriterad när det är så här varmt, skyller på det iaf. ;)

Igår var det slutbesiktning av lägenheten och vi är inte nöjda precis. Vi hade en del vi ville ha åtgärdat men inte ens omtapetserat i hallen fick vi utan de ska lappa ihop skiten istället. Vi ville dessutom ha avdrag på hyran eftersom vi inte kunde på här på en hel vecka. Jag hade aldrig någonsin kunnat ta hand om Jens i den röran som var men inte det heller fick vi. Jag är hemskt sugen på att gå vidare med det för jag anser faktiskt att man inte ska betala för något som man inte har en chans att utnytja. Dessutom hade de sagt att det skulle ta tre dagar men det blev en vecka istället.

Idag har Jens varit med Anna till Brottet medan jag och Danne åkt runt och fixat lite grejer inför resan. Det var skönt att få gjort det. Vi hann med en fika på Galgberget med svärmor också. :)

Jens slocknade som ett litet ljus ikväll, han har bara sovit en kvart på hela dagen.
Jag har precis börjat på Det av Stephen King, mmm har bara läst den typ fyra gånger eller något. Men jag älskar den verkligen, det känns som att man får träffa kära gammla kompisar igen varje gång jag läser den. Det är samma med Pestens tid, av samma författare. Den läste jag om för en liten tid sedan.
Pestens tid har jag läst ännu fler gånger och även om jag kan den nästan utan till så kan jag inte slita mig när jag väl börjat. Märkligt. :)


Nu ska jag alltså återgå till den och även om det är varmt blir det nog en kopp te.
Imorgon är det dags för träning igen.

Fick föresten svar på odlingen de gjorde i min hals förra torsdagen och det var någon slags bakterie. Hade inte fått direkt rätt antibiotika men den har visst hjälpt ändå. Läkaren ville ringa och höra hur jag mådde och om jag behövde någon annan antibiotika. Första gången det hänt, att någon gjort en uppföljning. Känndes himla bra men jag mår bra i halsen nu så alla nöjda och glada.

Hoppas ni har det bra och kan njuta av värmen.
Kram till er.

Kommentarer
Postat av: soffie

när jag va ung älskade jag Stephen Kings alla böcker å pestens tid va nog en favorit för det känns ju verkligen som det skulle kunna hända,å den läskigaste är nog Djurkyrkogården ,

ha det gott i sommarvärmen å lille Jens va härligt att bada för han:O)

2009-07-02 @ 23:22:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie

Tänk att det alltid måste vara något som strular i livet,som det med eran lägenhet tex.Känner igen det.

Befinner mig i själslig röra just nu.Men jag är som du, positiv till naturen.Ur allt ont kommer alltid något gott. Kram i värmen!

2009-07-02 @ 23:32:48
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh du har hunnit med mycke :-)

Vad glad jag blev för din kommentar :-)

Du är verkligen min idol Ulrika..jag är så impad ..

Kram tillbaka och var rädd om dig!!

2009-07-03 @ 00:34:27
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!!! Skönt att du mår brra i din hals nu när ni ska iväg för det hade inte varit roligt och komma till ännu varmare och må pyton. Ja ni beger snart iväg. Jag jobbar min sista arbetsdag idag sen har jag semester i 6 veckor det ska bli skönt att vara lite ledig. Ha en jätte bra dag. Kram Susanne

2009-07-03 @ 06:38:26
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Lise-Lotte

Här är fortfarande varmt, men åskan har gått på förmiddagen. Ska till frissan idag och prata. Jörgen följer med för jag tycker att det är jobbigt att gå dit själv. Han erbjöd sig själv eftersom situationen är så knepig... Hon är så svår att prata med för hon vill verkligen övertyga mig om att hon kommer orka med att göra frisyren, men jag är osäker för hon har alltså fått cancer i tjocktarmen och det känns väldigt osäkert just nu...

2009-07-03 @ 12:53:15
URL: http://supermumbloggen.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej där!

Du har verkligen haft full upp min vän! Och i denna värmen också :-)

Skönt att du mår bättre i allafall! När åker ni?



Orkar du/ni så gå vidare med lägenhetsproblemen. Man vill ju inte bli behandlad hur som helst, och ni har ju rätten på er sida tycker jag.



Idag har det åskat rejält här, men nu är det varmt igen. Är lite kluven för jag vill både ha det varmare och svalar...aldrig är man nöjd ;-)



Ta hand om dig!

Kramar

2009-07-03 @ 18:44:43
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Allt känns så kul när det kommer en liten kommentar från dig och allt är bra,du ska se att semesterturen kommer att göra dig ännu starkare och piggare,kan va bra med lire miljöombyte ibland,träna på och va glad.Kram.

2009-07-03 @ 19:29:45
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Merja

Hej vännen.

Tack för alla underbara kommentarer hos mig under min bloggpaus.

Härligt att du börjar bli bättre i halsen nu när ni ska åka iväg.

Stephen King, läste jag med då jag var ung, gillade alla filmerna med.

Massa kramar till dig.

2009-07-03 @ 21:11:36
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej, ja varmt är det. Men idag kom ett oväder här men det försvann igen. kram kram

2009-07-03 @ 21:56:01
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0