Det är frågan...

Ja, vad ska jag ta mig till med den här bloggen? Det är frågan, en av dem iaf.
På ett sätt vill jag skriva och blogga för det är oerhört skönt att få skriva av sig och dessutom är det jätteroligt  att få respons på det jag skriver, kontakten med er betyder mycket för mig.
Men det jag skriver känns uttjatat. Funderar lite smått på att lägga ner den här bloggen och starta upp en ny, men vad ska det vara bra för egenntligen liksom, innehållet kommer antagligen bli ungefär samma ändå.
Tanken jag hade när jag startade var ju att visa på att det bla fungerar att vara blind och samtidigt mamma. Visa på hur jag löser vissa problem och självklart berätta om Jens.
Men sedan har det ju utvecklats till att handla om mitt liv med både med och motgångar.
Sjukdomar, operationer, smärta,infektioner, räddsla, skräck, glädje, lycka, kärlek, resor,drömmar osv.
Jag får väl fortsätta så ett tag till.

efter denna flummiga inledning som absolut inte gav någonting så kan jag ju berätta att vi hunnit med en resa till Azorerna sedan sist.
En fin vecka tillsammans med mina grabbar. det var underbart att vara tillsammans bara vi tre trots att vädret inte var superbra. Det hade vi i och för sig inte räknat med heller och vi hade faktiskt sol fyra dagar på en vecka. Problemet var väl att det blåste så mycket, vilket vi också viste om, Azorerna ligger ju mitt ute i Atlanten.
Vi bodde tio meter från havet och havet hördes om man så säger. Första natten kunde jag inte sova på grund av ljudet. :)
Jens var mycket fascinerad av just havet och de höga vågorna. Vi promenerade mycket längs strandpromenaden och han ville stanna stup i kvarten och bara titta på vågorna.
-Titta!  Titta! Titta!
Mamman var rätt trött på det där havet efter några dagar, att det ska ta sån tid och titta. Jisses vad jag spar in tid...

Ja, som sagt vi promenerade mycket, åt fantastiskt god mat och hade det mysigt tillsammans.
Jens blev förkyld där nere vilket inte märktes på hans aktivitet. Daniel och jag fick det också mot slutet och när jag kom hem blev jag dålig med 39 grader och massor av slem.
När vi åkte ner hostades och nystes det överallt i planet så jag tippar på att Jens fikc sitt där.
smittohärder de där planen... Det hostades och nystes hela vägen hem också men då bidrog vi tre också till oljudet.

Jag slog ner febern men har blivit riktigt dålig i lederna av det här. Länge sedan jag var så kass. Förmiddagarna är värst,då har jag svårt att både gå, använda armarna och händerna. Jag är dessutom väldigt slemmig.
Ringde och fick en akuttid till halskliniken idag och träffade en ny doktor.
Han ansåg att jag var så gott som frisk så han vägrade ta en odling.
Jaja, det är bara att tro på expertisen och köra på.

Jag är hur som väldigt väldigt trött och känner mig inte alls på banan just nu.
men det är väl inbildning. Hehe
Nu ni, dags att sluta för denna gång men jag ska verkligen försöka åstakomma ett nytt inlägg snart. Hoppas på att ni som läst här tidigare hinte gett upp mig. :)

Ta hand om er.
Kram

 

 


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Tack tack gulliga du!! Hoppas allt är bra :-)

2011-04-11 @ 22:57:09
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Jag älskar din blogg och är inne här flera gånger om dagen, även om du inte uppdaterar :)



Trist att du inte mår bra, trodde att du var på bättringsvägen ju. Och vad var det där för sk. expertläkare? Dumskalle snarare! Kan du inte få något för dina leder?



Stor kram!!

2011-04-11 @ 23:13:28
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag gillar din blogg och blandningen av inlägg.

Vad skönt det låter med en resa med familjen :) Kram

2011-04-12 @ 11:34:48
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jen

Äntligen är du tillbaka på bloggen, saknat dig mycket, inte lägga ner,,. Skit med halsen och lederna, feg läkare som inte tog prov. kram i MASSSSSOOOOOR

2011-04-12 @ 15:41:11
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har gått i liknande tankar. Tanken var att bloggen skulle handla om mamma-rollen, men tog klivet över till att handla om min olycka, skadorna och vägen tillbaka parallellt med föräldrarollen.

Men nytt utseende, utvidgat område att skriva om men samma namn, är nog det val jag gör. Kanske vore nåt? Färger, header & sånt kan göra mycket.



FK är inget att hänga i granen.

Jag tänker inte vara trevlig mer de har haft nog med tid på sig, det handlar om viljan att hjälpa till, om man kan. Varför hålla på saker bara för att? Förstår inte den biten.



Febern kom tillbaka för Antons del nu ikväll :(

2011-04-12 @ 19:23:47
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej Ulrika!



Härligt för er att komma iväg på resa!

Men trist med förkylningar..men de finns ju överallt, svåra att undvika.



Hoppas du kan få må bra ett tag framöver, i vår värmen som kommer!

Stor kram Gizze

2011-04-12 @ 20:16:20
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tycker att du ska fortsätta med din blogg, jag tycker om att läsa om din vardag. Synd att du blev förkyld på resan, hoppas att det i alla fall var skönt med semester.

Jag tycker som du angående skattesänkningar, jag tycker att det är fel att sänka skatter och sedan dra in på till exempel skola och sjukvård.

Kram Marie

2011-04-18 @ 20:18:03
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: Titti

Vi ska ju inte tro på "expertisen"! Vi ska tro på oss själva! Stå på oss och ryta ifrån. Annars får vi ju inte rätt hjälp!



Jag tycker som Marie, fortsätt blogga. :)



Azorerna låter härligt och du är så rolig - "Spar in en massa tid" :)



Kram

2011-04-19 @ 17:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0