Berg och dalar

För det första så blev det inget torgbord för mig och Jens i lördags. det blåste typ kuling och jag hade dessutom rätt ont så jag ville inte utsätta varken mig eller Jens för det. Lite trist eftersom jag verkligen hade spetsat in mig på det. Men så blir det ju ibland.
Jag fick höra sedan att det ändå inte blivit så mycket av det hela, mycket på grund av just blåsten. Vi satsar på nästa lördag istället. :)

Helgen då? Ja, den var väl okej. Vi var hem en sväng till mamma och pappa på lördagen. På söndagen for vi in till kyrkan och en fika med svärmor följde på det.

Jag har inte känt mig vidare uppåt den senaste tiden, vad det nu beror på det kan jag inte riktigt svara på.
Jag grubblar mycket på det här med fågeln. Det kom väldigt hasstigt på och vi tackade jag till den innan vi funderat ordentligt, vilket man ju självklart ska göra, innan man skaffar djur.
Men det blev lite plötsligt eftersom det är en upphittad fågel. Vi har försökt hitta ägaren men det är inte lätt och ingen annons har vi sett.
Om jag har ett djur vill jag att djuret ska må bra. Alla förutsättningar ska finnass för den att må bra. Jag vill  tex inte lämna honom ensam mer än några timmar vilket får mig att känna mig stressad. Jag tycker inte man ska ha djur om man inte har tid eller lust att ägna sig åt det.
Det spelar ingen roll om det så är en hund, katt, fågel eller hamster.
Sedan kanske vissa djur klarar sig bättre ensamma än andra. Men fåglar är riktigt sällskapliga typer som vill ha kompisarna eller flocken runt sig så mycket som möjligt. det är vad jag och Danne läst oss till iaf.

Han har varit glad om han haft en spegel men de senaste dagarna har han varit aggresiv som bara den. Han hugger och bits om man närmar sig. ett sånt djur och Jens vill jag inte ha tillsammans.
Så i söndags var jag övertygad om att det rätta beslutet var att försöka komma på ett sätt att inte ha honom kvar, vilket inte är så lätt heller. hur ska man göra då?
Men så läste vi mycket och då kom vi på att han antagligen häckar. Han försvarar sin hona, i spegeln. Vi tog bort spegeln, vilket man ska göra och han blev orolig och nervös, men aggrisiviteten försvann på en gång.

Jätteorolig var han och jag vaknade flera gånger på natten till måndagen av att han flaxade i buren och när jag kom upp på morgonen gick han fram och tillbaka på pinnen. Usch!
Sedan grubblade jag, och grubblade och grubblade.
ska vi behålla honom?
Ska vi köpa en kompis, fast då kan häckningsbetendet bli värre.
Vi har haft honom i köket vilket jag inte trivts med riktigt Plus att där finns det ju en del ytor att spegla sig i.

Så efter många många diskutioner kom vi fram till att testa med att byta rum. att köra en storstädning, för min skull, eftersom jag mår dåligt när det inte är rent... Just det ja...
Jag ska ju också trivas liksom...

Under storstädningen fick jag några riktigt riäla vredesutbrott vilka jag skäms för nu i efterhand. Jag har stogråtigt och skrikit som en tok.
Vad kan detta bero på tror ni?
En psykisk press kanske? Av olika  anledningar.
Det finns mycket jag tänker och oroar mig för just nu. En stor önskan och längtan finns om en ny graviditet också, men det får inte ta för mycket överhand. Men tyvärr gör det nog det.
Svårt att styra över känslorna.

Har haft ganska ont också vilket jag inte borde ha eftersom det är två veckor sedan droppet. Men jag orkar helt enkelt inte grubbla över vad det kan betyda. eller jag vet vad det kan betyda men vill absolut inte ta det till mig.

Idag mår jag bra iaf. :)
Jag har et nystädat hem.
Poppe bor i Jens rum där han verkar trivas förträffligt och Jens tycker det är jätteroligt.
han har pratat så himla mycket idag, har aldrig hört honom snacka så innan.
Då mår jag bra. då blir jag varm i hjärtat. För djur som mår dåligt är hemskt.

Över till ett annat djur, som jag tvärt om skiter lite i... Hmmm
Igårkväll gick jag in i vardagsrummet. stötte löst mot något med tån och böjde mig ner för att ta upp, vad det nu var. Blev lite sur eftersom, ja just det, vi hade ju precis städat så skräp på golvet ville jag ju inte ha... Haha
Kände på det, fuktigt, lite konstigt matreal, kunde liksom inte tänka vad det var. Men efter några sekunder kände jag att, Nej,jag vill nog inte känna på detta egentligen....
Det känns inte bra,det känns snarare väldigt väldigt obehagligt.
-Daniel, vad är det här? Pekar mot golvet med en aningens stressade rörelser...
-Ojdå, det är en stor skogsspindel.... Ojoj
Jag rusar ut ur rummet med hjärtklappning,mår illa och rusar för att tvätta händerna.
Jag är rädd för spindlar, väldigt rädd.
Min mardröm är att sätta ut handen på typ en spindel eller kakerlacka.
Blää
Men nu har jag gjort det och jag dog bevisligen inte. Haha
Men jag gör inte om det trots att detta exemplar förståss var död...

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Vi kan ta varandra i hand då vännen, med våra berg och dalar nu då. Utbrott av olika anledningar och tankar och funderingar hit och dit. <3



Fåglar ja, som jag skrev så är inte det ett djur jag vill ha, så råd när det gäller sådana kan jag inte ge, men det låter ju toppen att han verkar trivas i Jens rum. Och att du har fått det nystädat, för fåglar, de skräpar ju ner som tusan. Själv så har jag en längtan efter en till katt, en raskatt, men eftersom vi har vår gamla Gustav gående här så tror jag inte att det funkar + att de är så dyra. Det är en ragdoll jag vill ha.



Spindlar, det är Sambon rädd för :) Och Fyran, han har fobi för dom, så i det här huset är det jag som får kvala upp armarna och döda eller släppa ut de små kräken :) Men kommer det en mus så springer jag till skogs.



Ta hand om dig älskade vännen och du vet var jag finns om du orkar och vill!

Massa kramar

2011-08-23 @ 18:43:21
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: soffie

tråkigt att det blev sån blåst så du ej kom iväg,å hua ryser guuu va läskigt med spindeln,

svar:nej har ej läst nåt mer av henne tror ej hon utkommit med nån ny än, kul att du gillar de böcker jag har tipsat dig om,kolla in kategorin igen det finns kanske fler böcker du skulle gilla där,kramen

2011-08-23 @ 21:06:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack Ulrika, vad gullig du är! Massor av kramar till dig! Du vet att du är min idol väl :-)

2011-08-23 @ 23:30:26
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men kära nån,det är alltså inte mindre läbbigt med spindlarna bara för att man är blind. Det ska jag baske mig tänka på när jag ser dom äckliga små sakerna. Inte min grej det heller. Kudden var i ett mycket fint mjukt tyg. Lila med mörklila stjärnor på. Jag röstar för att försöka få bort fågeln, du måste ju kunna sova. Alla onödiga stressmoment ska ut ur livet. Tack för ordet hahaha .Kram i massor

2011-08-25 @ 01:00:35
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack Ulrika! Visst är det konstigt det där hur andra tror sig veta vad som är bäst för en annan :-) Jag uppskattar din kommentar väldigt! Kram på dig!!

2011-08-30 @ 11:21:19
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad tråkigt att höra att du inte mår bra. Jag hoppas att det snart vänder för dig, med allt. Kram fina

2011-08-31 @ 13:27:21
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Myran

Ulrika, det var jättelängesedan jag kommenterade nåt till dig, jag tror du har så mycket inom dig som du behöver rensa för att må bra, du är en STARK och otroligt varm person, det kommer att lösa sig med allt, det är jag säker på,



sköt om dig,

Kramar Myran

2011-08-31 @ 17:06:26
URL: http://blingbling.dinstudio.se
Postat av: Lilla H

Vad säljer du på toget?

2011-09-07 @ 09:18:50
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0