Ett tomrum

Först vill jag tacka er som skrivit snälla och omtänksamma rader ang förra inlägget som handlade om vårt missfall. Jag vill tacka er som delade med er av era erfarenheter om samma sak. Jag vet ju att tidiga missfall är relativt vanligt så jag är inte förvånad över att även några av mina läsare drabbats av sorgen precis som jag och Daniel gjort.
Jag är ledsen för er skull.

I söndags satt jag och funderade i bilen, då jag och Jens for in till föräldrarna. Tankarna hade väckts efter en preddikan jag hört tidigare på dagen.

Predikan handlade om nåd och förlåtelse.
Nåd är ju ett lite dubbelt ord, många ser det nog negativt men i den här predikan blev det ett mycket positivt ord.

Prästen berättade om en kompis till henne som hade sagt typ så här.
Jag har det så himla bra! Jag har ett bra jobb, tjänar bra, mår bra själv och alla mår bra i min närhet osv.
Vad har jag gjort för att ha förtjänat allt detta goda??
Prästens svar: Ingenting....
Det är en nåd, inget man förtjänar.
den tanken är faktiskt väldigt trösterik i mitt liv och jag tar till mig detta.
Omvänt gäller ju självklart att ingen förtjänar det svåra och det svarta man imellanåt drabbas av heller. däremot får man kraft att ta sig igenom det, så har det varit i mitt liv iaf.

Sedan gäller det att skilja på begräppen tjäna och förtjäna. Ingen förtjänar det goda respektive det onda som livet är fullt av. Men man kan tjäna, att göra det goda för den goda saken skull. Inte för att vinna själv på det, fast man i mina ögon gör det ändå. Haha

Men tanken om nåd ger mig kraft just nu för jag ser allt det goda jag har fått genom åren, och det är inte lite det. den största av alla är han som sitter i soffan och kollar på barnprogram just nu. Han är gåvan, nåden som jag inte förtjänat men känner en så stor tacksamhet över, en tacksamhet över allt förnuft.

Jag känner också en stor sorg över det liv som försvann. Ibland blir det så tungt och jobbigt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Men det är inget jag förtjänat det heller, det är något vi drabbats av och vi tar oss igenom det på det bästa sätt vi kan.

Jag vill inte pracka på er min tro, men jag vill för egen del skriva ner de tankar som ger mig kraft och tröst.
Ibland är det himla lätt att tänka rätt och ibland väldigt svårt. :) I oika situationer, är det frustration och sorg som styr, då är det svårt att ta tag i en tröstande tanke.

Annars då?
Jo, lederna som skött sig exemplariskt under den här tiden har nu brakat ihop. Jag förstår dem och är inte besviken... :)
Det har snart gått åtta veckor sedan senaste Remicade-infution och det är först idag de varit riktigt kassa. de har alltså varit mycket trevliga och stöttande under den här tiden. :)
anledningen till att jag inte fått Remicade innan beror på att fostret var tvungen att stötas ut först med tanke på infektionsrisk och nu går jag på antibiotika för halsen.

Jag ska dock försöka ta mig iväg till träningen imorgon, var iväg i måndags och det gick bra.

En annan sak som hänt som jag inte tror jag nämt här i bloggen innan är att jag blivit invald som ersättare i Vänsterpartiet Halmstads styrelse.
Glad och stolt över detta.
Nu fick jag tyvärr börja med att dra mig lite tillbaka på grund av missfallet men jag hoppas snart vara igång igen
Mina kamrater är jättetrevliga och jag ser verkligen fram emot vårat jobb och alla aktiviteter under året.

Natten till tisdagen bodde Daniel, Jens och jag på hotell. det var en av mina 40-årspresenter till daniel som blev framflyttad en vecka. Det var en mysig och skön natt för att inte tala om hotellfrukosten då,jag älskar hotellfrukostar helt enkelt... :)

Ta hand om er.
Kram

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Tänkvärda ord det där :-)

Förstår att den här händelserika perioden varit påfrestande för dig. Hoppas det vänder till det bättre nu.

Mysigt med hotellnatt och hotellfrukost :-)

Ha nu en fortsatt fin kväll!

2011-02-24 @ 15:54:56
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: soffie

tänkvärda ord och grattis till att du kom med i styrelsen vad spännande för dej,

Va mysigt ni hade på er hotellvistelse,

svar:vi åker på måndag den 28e å blir borta en vecka,

kram

2011-02-24 @ 22:13:48
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Elin

Vi kämpar på båda två, och det är nog tur det, för ingen av oss har det lätt.

Hur går tankarna nu då om allt? Hur känns det efter operationen, känns det som att det var värt allt kämpande som det var kring den?

kramar

2011-02-24 @ 22:31:13
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Nu har du fått något av mig i min blogg, in och kika när du har tid!

2011-02-24 @ 23:15:00
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Mia

Så fina ord du har skrivit..väl värda att tänka på...

Önskar dig en fin helg L

2011-02-25 @ 07:23:59
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt med hotell!! Håller med dig, hotellfrukost är bland det bästa som finns. Sen att man slipper bädda, fixa och dona på rummet, utan det är nån annan som gör det. Så skönt!!



När jag blev gravid med Anton pratade jag med en läkare som jag känner sen länge. Han sa att det är egentligen ett mirakel att en kvinna får behålla barnet då kroppen reagerar på allt främmande som kommer i den. Han menade att det är helt otroligt hur den kvinnliga kroppen fungerar. Detta sa han nog för att muntra upp mig då han visste att jag fått missfall. Hans fru är bm och var även den som klippte navelsträngen på Anton.

2011-02-25 @ 10:24:19
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Kramar i massor till dig med!!

ha en härlig fredag nu!

2011-02-25 @ 13:58:52
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Elin

Hur klarar din kropp att bli med barn? Och hur klarar den att du blir det så fort? Blir din kropp mer mottaglig för vård, eller vad man ska säga, när du är gravid? Hur var det när du väntade den söta du redan har?

jag försöker. Har just bestämt mig för att jag ska behålla pastan jag fick i mig för någon timme sen. kramar

2011-02-25 @ 19:52:07
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: soffie

trevlig helg goa du:)

2011-02-25 @ 22:46:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Elin

Hon gillar arbetsplatsen, bara det att allt är så krångligt. Mamma gillar att arbeta, hon vill ha något att göra, känna sig nyttig, visa sig själv att hon kan och vill känna att hon utvecklas. Det är därför det är så tungt för oss, hon mår inte bra av att inte göra någonting.



Även om det inte gick så bra med det här barnet, visar det ju i alla fall att din kropp är villig att bli med barn.

Jag tror verkligen på dig, på er.

kramar

2011-02-26 @ 14:27:16
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Jen

Härligt att ni kom iväg iallafall! Kul med styrelsen, vad gör ni då? Kram i massor

2011-02-26 @ 15:14:00
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej min vän...



Vad ledsen jag är för er skull, när jag läser om vad du har förlorat. Visst, många fler, även jag, har drabbats av detsamma, men det hjälper ju inte i sorgen eller hur? Man har rätt att få sörja ändå, utan att tänka på andra.. Kloka ord vad det gäller predikan också, jag håller med dig, förstår precis hur du menar, och jag är också tacksam över allt jag har, tänker på det varje dag. Kanske är det så, när vi drabbas av något vi inte förtjänar, att vi ska lära oss något av det? Så tänker jag, även om det är svårt ibland. Alla dödsfall jag haft i min närhet har varit fruktansvärt jobbiga, saknar varje dag, MEN jag har haft nytta av de erfarenheterna i mitt jobb tex.. Tror att det är det vi ska lära oss i detta liv, uppskatta allt som kommer till oss, lära oss av det vi förlorat... kraaaaaaaaam M

2011-03-01 @ 09:16:02
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Susanne

Usch vad ledsen man blir för er skull när man så gärna vill ha barn och det händer så här lider med er. Härligt att få njuta av hotellfrukost och bara få vara med familjen det behövde ni alla 3. Ha en bra kväll. Kramar till dig min vän

2011-03-02 @ 17:57:11
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Hoppas remicaden hjälper dig direkt då på måndag, det är så hemskt att behöva ha så ont.

Vilka fina ord hon predikade. Jag brukar aldrig gå i kyrkan men nu när du berättade så lät det så vackert.

/Kram

2011-03-04 @ 20:36:20
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0