Fri

Idag har varit en riktigt bra dag även om mitt humör går lite upp och ner just nu.
Jens har lyssnat på sin mamma hela dagen och varit hur gosig som helst. Han trotsar annars rätt bra just nu.
Vi stannade hemma på förmiddagen men sedan for vi in till stan för att hälsa på mina föräldrar. Jag längtar efter morfar och mormor sa mitt lille troll.

Jag hade, under fredagskvällen, hört talas om att min syster och hennes sambo köpt en sak som rullar på två hjul.
En liten önsketanke fanns om att syster skulle dyka upp med denna pryl.
Det gjorde hon. :)
Jag satte mig snabbt som sjutton på vespan och sa kör mig...
Fast på ett litet snällare och artigare vis kanske.
Mamma tog fram en hjälm till mig och så for vi.

Jag satt med ett stort leende under tiden vi körde. Jag älskar känslan av att åka sådär. Vinden i ansiktet och mot kroppen. När man lutar sig ner i kurvorna och känslan av farten.
Jag vet vad jag hade gjort om jag helt plötsligt skulle få synen tillbaka. Då hade jag bokat tid för körlektioner till ett mc-kort, helt klart. Fem minuter efter att synen återvänt skulle jag ringa och boka tid. de första fem minuterna hade jag suttit och kollat på min son, min man, lite upp i himlen och så kikat på kort på Jens när han var bebis.
Ja, det tar väl fem minuter...
Okej då, efter en timme kanske. :)

Iaf, idag har jag känt på friheten, och den är skön.

Nu står min gosros med gitarren och sjunger, Idas sommarvisa. Första gången jag hör honom sjunga den sådär, han gör det riktigt fint.
Var tvungen att stanna upp i mitt skrivande.

Han och syster har gjort min dag.
Tack älsklingar.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Vad härligt att du fick ut och åka lite idag :) Snällt av syster.

Ja tänk att våra små trots pellar har snälla dagar ibland också. Och vad jag önskar att jag fick höra Jens sjunga Idas sommarvisa, han och Lillen skulle nog bli en bra sångduo dom haha.



Ta hand om dig goa vännen!!

Massa med kramar!!

2011-07-30 @ 22:42:50
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: soffie

va mysigt att komma ut å åka ,ha en underbar dag!!

2011-07-31 @ 09:50:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Det låter verkligen som ni haft en riktigt härlig dag! Ja visst är det stort när människor lyckas bryta med spriten. Ofta ligger ju hela liv av missbruk bakom. Jag blir med rörd till tårar :-)

2011-07-31 @ 10:21:37
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Idas sommarvisa är en klassiker. Pappa är hemma men är mycket trött och har ganska ont av och till. Kram kram

2011-08-01 @ 21:54:48
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0