Mer på fötterna

Igårkväll skrev jag ihop ett inlägg som handlade om mina tankar och känslor ang högerextrema åsikter, SD osv.
Jag lät det bara vara publicerat några minuter sedan tog jag bort det.
Jag står självklart för vad jag tycker men det är rätt svårt att skriva om  det tycker jag. dels för att jag vet för lite och är inte så insatt egentligen. Jag vill bara inte ösa ur mig antagande och åsikter som kanske mer skadar än upplyser.


Jag vill däremot rekomendera en blogg som Alexander Bengtsson skriver, han jobbar på Expo.

Jag fastnade hos honom igårkväll och det var efter att jag läst vad han skrivit som jag tog bort mitt inlägg.
Han är otroligt insatt däremot och jag kunde inte sluta läsa hos honom.

Jag är antirasist.
Jag avskyr nasism och rasism och det har jag gjort sedan tidiga tonåren. Jag har haft många diskutioner om fördomar mot andra kulturer.
Jag blev både arg och förtvilad när SD kom in i riksdagen. Jag förstår inte människor som röstar på dem.
Sök på Alexander Bengtsson och Expo om ni vill läsa hans blogg. Jag kan tyvärr inte länka själv.
So long


Kommentarer
Postat av: Tina

Ja, jag funderade varför det inte gick att öppna inlägget. Nu förstår jag. Ja, det är inte så lätt att skriva korrekt alla gånger om man inte har alla fakta. Men man har rätt att tycka till om vad man vill och jag håller med om att det gäller att tänka sig för hur man skriver.

Ha en fortsatt fin lördagskväll. Kram

2011-07-30 @ 16:20:54
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0