Inget för mig

Nationaldagen idag, inget jag firar.
Det känns på något vis som en lite påtvingad grej det där. Vi kommer aldrig fira vårt älskade vackra land som norrmännen firar sitt, eller amerikanarna sitt.
Det känns som det inte ligger för oss.
Jag firar inte nationaldagen, men jag älskar Sverige och tror på  att det kan bli ett bra land för alla som bor här.

Vi har haft besök här på förmiddagen, av underbara Lina och hennes Nike som snart är sju månader.
Så lite firande med gott fika har det blivit ändå.
Jens var så tagen i denna lilla tjej. satt hos henne och la fram olika saker hon fick känna på och leka med.
-Mamma jag vill ha en Nike jag också, fast inte den Nike för då blir Lina ledsen...

Nu är det lugnt här. Vi har gått in i vår helg eftersom Daniel gick av sitt pass igårkväll.
Tre dagar tillsammans.

Jag tränade igår, trots att det var söndag, det gick bra men svetten dröp om mig kan man säga. varmt i lokalen och tunga vikter. :)
sedan blev det fika med farmor som hade passat Jens när jag tränade. Jag och Jens röjde i Pippi-parken en stund innan vi for hem till getinge igen.
En bra och intesiv dag.

Nu känner jag i kroppen att det varit mycket den senaste tiden och ändå kan jag inte slappna av. Jag är rastlös och vill inte sitta still.
Måste göra det,måste låta allt komma ifatt.

Vi far nog in till stan om ett tag.
Det är blåsigt idag men otroligt kvavt. hade varit skönt med störttregn och åska.
Luften är tung och klibbig.

Ha en fin dag!
Kram

Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej Ulrika...



Nej inte firar vi som norrmännen minsann..

Men här hade de lagt Barn Karnevalen idag..och barn & ungdomar från teatern spelade Folk & Rövare i Kamomilla Stad! Så mysigt, och just då slapp vi regn...sen har det varit kvavt , regnat och åskat (hatar det..livrädd)



Hoppas ni får en fin vecka!

Jag ska jobba...så skönt för det var längesen sist!



Kram Värmlands Gizze

2011-06-06 @ 23:28:19
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är synd, men inte så konstigt, det är betydligt fler i Sverige än i Norge som firar nationaldagen, kalla mig rasist, men det är en stor del av människor på bussen som firar ett annat lands nationaldag. Önskar att det kunde bli en riktig folkfest, tal på stora scener, tivoli för barnen med riktig sockervadd, parad genom city, flak med firande och flaggor som vajar på både polishus och länsstyrelse.

Men det är väl rätt fint ändå, då hade vi anledning att få dricka på en måndag. Haha, nej men man kan ju göra det lite roligt hemma i alla fall.



Söt bild på dig och pojken.

kramar

2011-06-07 @ 22:57:02
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Jen

jag blir mest irriterad och arg för att det är röd dag för jag förlorar jättemycket i lön då. skit är det :) kram

2011-06-11 @ 10:02:31
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0