Upp och ner

Nu har det väl passerat ungefär en vecka sedan jag skrev senast.

Helgen var riktigt bra.
På lördagen tog jag och Jens det lugnt på förmiddagen sedan åkte vi hem till min syster. Det var en jättemysig eftermiddag med jordgubbar och massa lek. Jens klättrade i träd för första gången. :) Lovisa och Tobbe har riktigt fina klätterträd i sin trädgård, blev rätt sugen själv. men tänkte att, jag iaf kan låta bli att utsätta mina höftproteser just för trädklättring... Tänker inte alls på dem (höftproteserna) i vanliga fall och gör antagligen en hel del jag inte borde, men de är ju så fantastiskt bra så jag tänker helt enkelt inte på dem.
Nu är det ju som så att min syster är sjukgymnast så när jag är med henne skärper jag mig lite. :) La upp ett kort på Fejan en gång, där jag cyklar runt på Jens trehjuling. det såg min syster förståss och jag fick en liten kommentar om höftvinklar, proteser och sånt. Heheh

Jaja, hur som, eftermiddagen var kanon.
På söndagen for jag och Jens in till stan igen för att träffa farmor denna gång, Jens farmor alltså.
Vi tog en fika tillsammans och sedan gick vi till Pippi-lekplatsen. Farmor vilade på en bänk medan jag och Jens for runt som små skottspolar från den ena grejen till den andra. Jens är så duktig när vi är där, för han tar mig vid handen och går mellan grejerna.
Han är en speciell kille min unge och det är så roligt att han gör det så naturligt utan att gnälla. Den tiden kommer säkert den också,men nu går det automatiskt.
Vi var där två timmar sedan var vi slut både Jens och jag.
Farmor var väl typ piggast. Haha

I måndagskväll fick Jens hög feber, över 39 grader.
mamma jag mår illa sa han när han vaknade till.
Okej, då går vi till toan. Han höll sig och spydde lite i toaletten.
Han har inte mått illa sedan dess så jag tror det berodde på den höga febern och medicinen han precis fick.
Han hade feber igår också och inatt med. Men idag är han feberfri och på världens spralligaste humör...
så imorgon blir det en sväng till dagis om det inte blir feber nu ikväll.

Jag sov ingenting natten till tisdagen av någon anledning, somnade halvsex och var död när klockan ringde 07.20. Messade min ledsagare och talade om att jag hoppar över träningen.
Hoppas på fredag istället.
Någon som vet om det varit fullmåne nu?

fick ett mail från min halsläkare i Lund i måndags. Jag mailade honom på söndagen för att förklara varför jag inte hört av mig under hela våren. Han ringde mig och lämnade ett meddelande innan påsk men jag hörde inte av mig av olika anledningar.
Iaf blev jag så glad och lättad över hans svar och nu har vi en liten plan även om den ser oviss ut, men en plan är ju en plan och alltid bra att ha.
Han är kanon!

Detta blev ett långt inlägg. får försöka skriva lite oftare istället. :)

En liten rad om min hälsa bara..
Lederna har av någon anledning blivit rätt kassa igen. De senaste dagarna har faktiskt varit jobbiga. framförallt händerna är skit. blir på så enormt dåligt humör när de bråkar med mig.
för de gör ont hela tiden och när jag stöter till saker, vilket jag gör ofta, jag är ju blind ni vet.. Så går det blixtar av smärta rätt upp i huvudet.  Jaja, det går över.

Nu stopp för denna gång.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Skönt att Jens är frisk igen, det är så jobbigt när de är sjuka de små.

Men vad jobbigt att lederna redan har börjat spöka, inte bra inte! Hoppas att det blir bättre snart, snart. Om du vill får du gärna skriva och tala om planen ;)



Jag började inte på någon bok, men den som ligger och väntar är "vredens tid" av Stefan Tegenfalk, har du läst den? Den boken du läser satte jag på min önskelista, den kanske kommer hem på posten nästa gång :)



Ta hand om dig goa vän så hörs vi snart igen!

Kram

2011-06-16 @ 14:02:27
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

Härligt med lite lek i park. kram i massor

2011-06-16 @ 17:57:45
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skönt att han blivet frisk igen tråkigt när barnen är sjuka. Ha en bra fredag. Kram

2011-06-17 @ 17:28:16
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skönt att han blivet frisk igen tråkigt när barnen är sjuka. Ha en bra fredag. Kram

2011-06-17 @ 17:28:17
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Anki

Ett fint inlägg att läsa man känner sej nästan som man är med er på lekplatsen. Kram

2011-06-19 @ 00:09:54
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0