Sova, sova, sova

Imorse försov vi oss. Jens hade tid hos tandläkaren kl 09.10. Tio i nio vaknade Jens och frågade om vi inte skulle till tandläkaren... Jodå, det var ju tänkt så.
eftersom tandläkaren ligger en minut härifrån så hann Daniel och Jens iväg.
Jag hade också tänkt följa med men jag är ju lite långsammare så jag insåg att nej, jag går och lägger mig istället... Hmm
Allt hade gått bra hos tandläkaren och det var ju himla skönt.

Sedan har Jens varit på dagis och jag har vilat/sovit. Jag fick ett bakslag vad det gäller illamående och trötthet i lördags och jag har inte alls mått bra de senaste dagarna.
Inatt tog jag iaf en tablett mot illamående som har hjälpt lite för jag har inte spytt idag iaf, men den nockade mig lite.

Som jag skrev i förra inlägget räknade jag med att slå ner halsskiten inom två tre dagar och det verkar faktiskt ha fungerat den här gången.
Jag ska egentligen inte skriva för mycket om det, för det har ju inte gått så lång tid, varken vad det gäller in på hösten eller på graviditeten. Men under min graviditet med Jens var jag inte alls sjuk trots att jag hade tracken då också, under de värsta höst och vintermånaderna.
Infektionerna satte igång tre månader efter Jens födelse. Kanske blir jag starkare under graviditeten, kanske skyddar barnet mig. Jag vet inte, som sagt, det är tidigt.

Ikväll ska vi ut och äta med några goda vänner. det ser jag verkligen fram emot.
På onsdag kommer Jonas Sjöstedt till Halmstad och det ska hållas ett öppet möte med honom på Bibliotekets café kl 18.00. Jonas är en av fyra kandidater till posten som partiledare för Vänsterpartiet.
Det ska bli jätteintressant att höra honom.
På torsdag fyller jag och min kära syster år. Inget jag ska fira på något speciellt sätt, det är så ojämt som det kan bli,33... :) Blir lite tårta med familjen hemma hos mamma och pappa på eftermiddagen.
Men till helgen då smäller det. Då kommer lillebror hem och han har med sig sin flickvän från Finland som vi inte träffat än. det ska bli så himla roligt att få träffa henne!! Tycker redan om henne eftersom hon gör min bror så lycklig.

På söndag ska Lovisa ha kalas och det ska bli skoj det också.
Jani, nu fick ni hela veckans aktiviteter. :)
Det är skönt att det är lite på gång eftersom det är den 18 oktober som hägrar för mig. Bra att det är en del roligheter på gång innan dess, då går tiden lite fortare.

Nu diska och sedan duscha.
Om jag orkar... Pust
Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att bror kommer hem , kram kram

2011-10-12 @ 09:13:32
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0