Förbaskat

Mitt knä har inte blivit något bättre. Det ser verkligen inte roligt ut och jag har konstant ont, mer eller mindre, hela tiden. Jag antar att jag inte ska klaga eftersom jag inte direkt vilar det heller. Jag tar däremot högsta dosen av Naproxen nu under en period och hoppas det ska bita.

Fredagen och lördagen, ensam med barnen, gick fint. Klättrade lite på väggarna på lördagen eftersom jag är ganska låst. Jag har inte tagit tag i det här med att åka färdtjänst med båda barnen ännu. jag bävar för att göra det nämligen, dessa bilstolar och grejer som ska med. Men jag ska ta i det sedan.
Jag lovade Jens, i ett svagt ögonblick att jag och ungen min
skulle åka pulka när Daniel var hemma med Sara på söndagen. det blåste som katten men ut kom vi och roligt var det.
Vi turades om att åka. Det var kul. Haha Jag for av pulkan en gång . Jens kom springande efter och ropade: Mamma, hur gick det, sitter tracken kvar!?
Det är lite det jag menar med att inte vila knät...

Idag har jag tränat och det gick bra. Någon maskin har jag fått plocka bort på grund av knät men annars gör det inte mer ont att träna än att sitta på en stol.
Men jag vet inte om det är bra heller...
Jag har haft mig en dust med färdtjänsten. de har lite nya bestämmelser här. det finns en resegaranti vilken innebär att om färdisen är mer sen än 30 min så får man en gratis resa (inte för att det är värt det). Om man däremot har en senast frammetid, om man ska passa något, så garanterar de att man är i tid om man själv går med på att vara 20 min före utsatt tid på plats. Om man inte är framme vid sin senast frammetid får man tre gratisresor.
Idag hade jag bokat en senast frammetid kl 10.15, då fick jag bilen 09.45.
Bilen kom 10.10 och ingen ursäkt fick jag. frågade om väglaget var dåligt men det var det inte sa chauffören. Ser du inte att jag har en senast frammetid om fem minuter frågade jag. Jodå, det såg han och vi blir nog fem min sena trodde chauffören. det tar inte tio minuter in till stan från getinge, snarare tjugo om man kör som man ska. visserligen drog han på som en raket och pratade i telefonen samtidigt. det tog 15 minuter in och jag var arg. Min ledsagare hade väntat på mig och vi fick stressa.
Hade inte direkt tid att ta i det med Hallandstrafiken då eftersom jag  var sen, men ringde när jag kom hem. Men de ville inte alls acceptera det jag sa. Men eftersom jag kan de här reglerna så gav jag mig inte och hon sa att hon skulle lägga det till någon annan och se om det blir beviljat.
Jisses säger jag. Jag blir verkligen provocerad av sånt där. att de bara orkar tjaffsa om det. Jag ringer aldrig och klagar och det är många gånger jag kommit sent men inte orkat ringa och gnälla. Jag antar jag inte är ensam om det heller. När det händer har man ju inte tid att ta i det och sedan kanske man inte orkar.
Nu tycker ni kanske att jag är gniden men regler är regler, de ska minsann gälla  alla... :) Min tid är faktiskt också värdefull även om vissa kanske inte tycker det. I vårt land är nummer ett att ha jobb och har man inte det eller inte kan jobba så är man inte mycket att hänga i granen. så känns det ibland.

Avslutar detta gnällinlägg med en bild på min lilla gummilumma.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Guuuud va söt hon är. Dom får lära sig att passa tiden, så är det bara. Jisses, ut och åka pulka med två små barn när man är blind, du är verkligen min hero. KRAM

2012-12-13 @ 09:08:22
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0