Inte som man tänkt sig...

Dagen idag blev inte riktigt som jag tänkt mig, eller som någon i familjen tänkt sig antar jag.
Det är mammas födelsedag men eftersom hon igårkväll sa till mig att hon inte vill att vi ska komma hem dit så har jag tagit henne på orden och inte åkt för att gratta henne.
Jag ringde dock och sa grattis och då undrade hon när vi skulle komma. Men jag förklarade att hon igår sa till oss att vi inte var välkomna och hon bestämmer eftersom det är hennes dag.
Hon blev sur.
Trots att hon självklart gjorde detta under påverkan av sprit så beslutade jag mig att det inte är någon ursäkt, utan tog henne helt enkelt på orden och låter henne ta konsekvenserna för en gång skull.
Ont gör det ändå och fruktansvärt sorgligt är det.
Så här sitter jag med en present och en stor känsla av frustration och uppgivenhet.
det var länge sedan jag skrev något om missbruk i min blogg, men det betyder inte att jag inte längre har det runt mig. det är på samma nivå som tidigare.
Ingen vilja till förändrig eller insikt finns och då är det svårt att göra något som utomstående, eller vad man nu ska kalla mig. Det känns oerhört tungrott och både ilska och sorg bor i hjärtat.

Jag och Jens har haft en lugn dag.
jag har läst ut "Varför gråter inte Emma?"
Emma är mamman som förlorade sina barn, Max och Saga 2008 i Arboga, de blev mördade.
En, såklart, mycket sorglig och gripande bok. emmas styrka är oerhörd och jag beundrar henne verkligen.
Det är svårt att börja läsa något nytt efter en bokupplevelse av det slaget, men det får bli något helt annat jag sätter igång med nu känner jag.

Pyret i magen har levt rövare idag, som vanligt. Jens kunde känna rörelserna med handen idag och det tyckte han var spännande. Det är nog ganska overkligt för honom fortfarande.
När jag kom för att hämta honom på dagis igår var det första han frågade:
-Har bebisen kommit än??
Det har hon ju tack och lov inte... ;)

Något otroligt roligt har hänt idag. Jonas sjöstedt valdes med stor marginal på Vänsterpartiets kongress till ny partiledare.
det kommer bli toppenbra detta känner jag på mig! :)

Nu lämnar jag datorn och önskar er en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Tina

Tråkigt att behöva vara anhörig till en som inte kan sköta sin alkohol konsumtion. Men du gjorde alldeles rätt att inte åka. Tyvärr har allt för många den här situationen att kämpa med. Men stå på dig och kämpa för din egen skull.

2012-01-06 @ 20:18:56
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Anonym

va mysigt att du känner rörelser nu och att även Jens känner den lille,vad roligt att du fått så många boktips av mej, kul att kunna bidra till andras läsande:) ha en mysig kväll, kramm sofie

2012-01-07 @ 16:06:50
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sprit är skit. Punkt slut. Jaha mammorna fick klara sig utan kalas då. Min mamma skulle ha kommit hit och ätit födelsedagsmiddage men jag har hostat som en dåre hela helgen och smitta henne är inte läge. Ska snart till läkaren faktiskt. Har börjat läsa Saras Nyckel. Kram kram

2012-01-08 @ 15:29:25
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Myran

Bra gjort Ulrika och markera, ibland är det enda chansen för att personen i fråga skall förstå, men jag har full förståelse för din känsla vet precis vad du går i genom.

Va härligt med bäbisen i magen =)

kramar till dig



//Myran

2012-01-12 @ 16:18:54
URL: http://blingbling.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0