Stora killen

Ja, nu för tiden har vi en femåring här hemma.
I fredags fyllde Gosrosen år och det firades i dagarna två. Tom idag har det kommit pressenter faktiskt, men nu är det slut med det.
Jag var och tränade i fredags och när jag hämtat Jens på dagis slutade danne och vi for in till stan för att äta middag med övrig familj.
vi hämtade upp Jens farmor och åkte hem till mina föräldrar där vi blev bjudna på mat och tårta.
Syster och hennes man dök upp och firade födelsedagsbarnet också vilket såklart var uppskattat av alla.

På lördagen kom några goa vänner , vänner till både Jens och till  mig, på lite kalas. Det var jättemysigt även om dagen inte började så bra. Daniel var tvungen att sticka till jobbet tidigare än vad vi planerat så jag stod själv med kalaspyntandet, vilket jag lugnt kan säga, inte är min grej. försökte hålla tårarna tillbaka för att inte göra Jens ledsen men det kom ett gäng iaf.
Några fler kom när Jens sprang in i köket och sa:
-Mamma, Oj, vad fint du gjort här!
Glad blev jag och tänkte att det är ju faktiskt det som är det viktiga, att Jens är glad och nöjd.
Mamma och pappa kom senare under eftermiddagen och stöttade mig lite med disk osv.

Igår var det sista styrelsemötet med Vänsterpartiet Halmstad för det här verksamhetsåret. på fredag är det årsmöte och jag ställer upp till styrelsen ännu en period. Har svårt att slita mig.
Det ska bli kul med årsmöte även om jag också blir lite matt vid tanken. det kan vara långdragna grejer det där och tröttheten håller i sig.
Har dessutom planerat in ett pass på gymmet innan på dagen, lite dumt, men även det har jag svårt att strunta i. Jag vill verkligen hålla i gång med träningen så länge det bara går.
Jag har nu gått 26 fullgångna veckor och en ordentlig mage har jag minsann.Fem sex kg har jag ökat på mig och jag har aldrig vägt så här mycket som jag gör nu. När jag blev gravid den här gången vägde jag 42 kg, till skillnad då jag blev gravid med Jens och vägde 35.
Som höggravid vägde jag 43 kg och tilläggas kan att jag de första månaderna med Jens gick ner tre kg på grund av ett hemskt illamående och strul med halsen.
Så det är en del skillnader på den här graviditeten och den med Jens. man kan väl säga att jag den här gången är starkare fysiskt.
Nu är det mindre än tre månader kvar och jag måste verkligen stanna upp och njuta känner jag. Njuta av att kroppen är med mig och att jag får vara med om detta en gång till, det är ett mirakel.

Vi var på femårskontroll idag och allt gick mycket bra. Tom sprutan passerade relativt smärtfritt.
Nu är det dags att rycka tag i middagsdisken.
Ska försöka krypa till kojs tidigt idag för nu är jag verkligen riält trött. ska absolut inte sätta mig i soffan, och om jag nu ändå gör det ska jag inte luta mig mot Daniel och somna...
Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Å va du är duktig med kalas i massor. Lisa fyller 7 snart men jag pallar inte så hon ska ha det på ett leklandställe. Kram i massor

2012-02-01 @ 20:27:29
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0