Lillebror hemma

Här har det inte blivit mycket gjort idag, inte av mig iaf. Sov två timmar på soffan men är ändå helt matt i kroppen. Vaknade av att det ringde på dörren och där stod min älskade lillebror. Han kom hem igårkväll, bor hos våra föräldrar.
Alltid så underbart att få träffa honom. Shit vad jag älskar mina syskon. :)
Det var inte länge sedan han var hemma, två helger sedan tror jag.
Nu är det en tråkig sak som för honom hem, begravning av vår farbror på tisdag.
Vi åker upp hela familjen till Göteborg. Jens ska vara på dagis, han får stanna där lite längre än vad han brukar.
Det kommer bli svårt och så sorgligt men, som jag skrivit tidigare, tycker jag att begravningar är ett bra sätt att ta avsked på.
Jag vill krama min kusin och farbrors fru.

Jag kommer antagligen få höra pappa gråta igen och det krossar mitt hjärta varje gång men det är bra att han kan gråta iaf.
Sedan farbror dog har jag hört honom göra det två gånger. jag kan bara minnas att jag varit med om det en gång innan, eller två kanske.
Den första gången var när vi kom hem från Lund. Jag var på återbesök efter min sista ögonoperation vilken hade misslyckats. Vi fick besked om att jag inte skulle kunna se igen. När vi kom hem därifrån satt pappa och grät. Mamma med förstås men det har hänt så många gånger... ;)
Den andra gången var i London, kvällen innan min nackoperation. Jag visste inte då hur allvarligt allt var och hur riskfyld den var men det viste såklart mina föräldrar. Pappa hade samma dag fått skriva på ett papper där han tog på sig ansvar för den så att, om något gick fel, så skulle vi inte kunna stämma läkarna.
Nu när jag själv fått barn kan jag bara tänka mig under vilken press de levde.
Jaha, hur kom jag in på detta nu då? :)

Jag tänker ofta på allt som hänt, eller kanske inte så direkt men jag tänker på hur mycket pappa och jag gått igenom tillsammans och nu är han 61 år och jag vill att han ska leva för evigt.
Han är en underbar morfar, precis som jag visste att han kkulle bli.
Livet är så skört, så tänker jag ofta nu för tiden, speciellt efter det som hände farbror.
Men det går inte att tänka så heller, vara rädd för att det ska hända något. däremot kan man ju ta vara på tiden. jag ringer mina föräldrar varje dag, det känns skönt för mig.
Jag är så glad att vi bor nära varandra.

Nu ska jag diska. Ikväll blir det mycket tv....
Robinson börjar visst och sedan är det Star wars.
Ha en fin kväll.
So long

Kommentarer
Postat av: Susanne

Godkväll!!! Alltid kul att träffa sina syskon, det är också kul att som jag får träffa mina töser ofta. Ha en bra lördag kväll. kram Susanne

2009-03-21 @ 19:14:24
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: soffie

men va roligt att du har din bror på besök,

usch det är jobbigt med begravningar. en del tycker att det är ett bra och fint sätt att ta farväl av någon man älskar å håller av,

men det gör inte jag jag tyckte det va så hemskt med en begravning så jag sa till mina barn att de aldrig ska behöva begrava mej utan avstå en begravning då jag dör ,men båda mina tonåringar vill ha en begravning,

ja då får jag vika mej såklart,

kollar oxå Robinsson verkar bli hårt i år,

många kramar till dej min vän

2009-03-21 @ 20:21:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: merja

Men vad härligt att du har sådana härliga föräldrar, inte alla som har det, de ska du verkligen vara rädd om.



Blev bara korvgrillning idag då vädret inte var så bra för annan grillning.

Ser nu på Robinson jag med, det är ett program som jag tycker om.

Ha en udrebar kväll.

Massa kramar till dig.

2009-03-21 @ 20:48:00
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Malin

hopppar in snabbt och önskar en fin lördagkväll. Återkommer i morgon! Kramiz M

2009-03-21 @ 21:02:49
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Marie

Livet är skört........javisst är det så.Fast de som glider på en räkmacka genom livet funderar kanske inte på sånt.Har man, som du,upplevt motgångar och svårigheter lär man sig uppskatta och tar vara på de goda stunderna.

Ps. På tisdag finns du inte bara i mina tankar. Jag finns alldeles nära dig (mina hemtrakter)

Varma kramar till dej.......

2009-03-21 @ 23:06:39
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Anki

Visst blev det tacos här och det var väldigt gott. Mysigt med att din lillebror kom, jag har två småsystrar men vi är inte så nära varandra. Just nu sitter jag och mitt lilla barnbarn vid varsin dator.Kram ha en fin dag!

2009-03-22 @ 09:41:51
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Här snöar det inte alls kul men så är det. Bullarna står nu i ugnen och bara sprider en ljuvlig doft. Ha en bra dag. Kram Susanne

2009-03-22 @ 10:20:51
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0