Bra marscherat

Idag gick den årliga maschen för tillgänglighet av stapeln. Första gången jag gick den faktiskt.
Det är ett nätverk som ligger bakom och det vi vill ha är en lag som klassar otillgänglighet som diskriminering av människor med funktionshinder.
Självklart kan man ju tycka egentligen.

Redan på 60-talet bestämde man att människor med funktionshinder inte ska vara utestängda från samhället  och själva lagen har väl varit på tapeten i över tio år men något beslut om en sådan lag har inte kommit än.

Man måste utreda frågan, såklart. Känner ni till den frasen:
-Vi måste tillsätta en utredning
Det är bara det att den här lagen har varit "tillsatt för utredning" flera gånger, fyra om jag inte missminner mig.
Lite småsjukt, om man så säger.

Vi får hoppas lagen snart träder ikraft iaf.

Jag drog med mig sonen plus en ledsagare. Representerade mitt parti lite så gott jag kunde. Inte på något avancerat vis men Vänsterpartiet är ju ett av partierna som står bakom en sådan lag och det var genom partiet jag hörde talas om maschen.
Det var en mysig förmiddag som vi avslutade med en fika.

Sedan har väl dagen varit si så där.
mycket tankar och olustkänslor.
Träning imorgon igen,men sedan är det en välförtjänt vila fram till nästa fredag.
Känner mig trött,både till kropp och själ. Men träningen gör gott.

Godnattkram

Kommentarer
Postat av: Annica

Kan säga att ingången till vår vårdcentral och apotek är omöjlig att komma in till om man sitter i rullstol. Kanten är så hög så det är förenat med livsfara att försöka komma över den. Vet inte hur många gånger jag ringt till kommunen om det. Men inget händer. Skamligt!

Kram på dig min goa vän!

2011-06-05 @ 18:23:11
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/kort

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0