Mitt första inlägg

Hejsan!
Nu har jag äntligen kommit mig för att skapa en blogg här, vi får se hur det går? :)
En liten presentation kanske?
Jag heter Ulrika och är 29 år. Bor tillsammans med mina grabbar i ett litet samhälle utanför Halmstad. Jag och min älskling har en son på snart 15 månader, vårt mirakel! Jag är blind sedan tolvårsålder. Förlorade synen genom en sjukdom som heter barnreumatism. Den här bloggen kommer handla mycket om hur det är att vara mamma utan att kunna se. Jag kan väl sammanfatta det genom att säga att det brukar gå väldigt bra, barn är helt fantastiska på att anpassa sig! Jens som min son heter är ett mirakel, det var ingen självklarhet att vi skulle få honom. Min sjukdom har stundtals varit väldigt agrisiv och satt sina spår. Läkarna avrodde mig från att bli gravid men vissa saker måste man bara göra, försöka iaf. Det är klart att beslutet inte var helt enkelt men egentligen fanns det inte så mycket att tveka om.
Nu sitter jag här med världens underbaraste lille kille, min stora lycka!


Kommentarer
Postat av: Anne-Lee

Hej du starka kvinna!Jag är helt stum av beundran till dej och din stora livsglädje verkligen!Jag är en 30 årig två barns mamma från gotland,som är blind på ett öga pga näthinneavlossning och i samband med min andra förlossning 2003 fick jag även näthinneavl på mitt andra öga.Men det lyckades de rädda i Lund men lever typ i konstant oro för att näthinnan ska lossna igen..När jag nu läst din blogg så känner jag mej inte riktigt lika rädd för att bli blind längre...Man överlever ju utan synen oxå och det har jag insett tack vare dej!Så tuuusen varma tack och kramar till dej hjärtat.Du är en förebild=)

Kramar

2009-07-21 @ 16:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0