Feber

Jens vaknade inatt och var riktigt varm. Han låg vaken ett bra tag men efter att panodilen gjort sitt till så somnade han om.
Idag har han haft feber från och till. Nu när han la sig så stod tempen på 39.4 grader. Han har varit slö och väldigt gosig. Kommit fram och kramat om benet på oss och har velat sitta och gosa bara. Det är antagligen en reaktion på vaccinet han fick förra veckan, det kunde dröja upp till en vecka innan man fick se en eventuell reaktion.
Stackars mammas gosvän, hoppas han mår bättre imorgon.

Dagen har alltså varit lugn och det har inte hänt mycket. Jag har själv känt mig ganska risig. Tredje lördagen på raken som jag mår väldigt illa. Det måste vara på grund av Metohtrexate, en svagare form av cellgift som jag tar mot rematismen. Vet inte varför jag mått så illa under den senaste tiden? Hade en period då jag inte kände mycket av den alls.
Jaja, det kan väl blis å antar jag.
Syster min var här en sväng. En väldigt kort sväng.

Imorgon får vi besök,. En god vän, vi gick gymnasiet tillsammans. Hon och hennes pojkvän kommer hit på eftermiddagen. Hon bor annars uppåt landet så det blir inte att vi ses så ofta.
Det skall bli roligt att träffas, hoppas bara vi är lite mer på gång här hemma imorgon.
Ha nu en fortsatt skön kväll.
So long

Kommentarer
Postat av: Annica

Men stackars lillkillen! Det är så jobbigt när de blir sjuka när de är små. Jag märker stor skillnad nu när Emil är sjuk mot när han var liten. Då kände man sig så otroligt hjälplös. Säkert mycket för att man var ovan.. Men det är lättare nu när han är äldre och är sjuk. Det går att förklara för honom på ett helt annat sätt.

Hoppas att han och ni får sova mer i natt så kanske det känns bättre i morgon.

KRAM!

2008-08-02 @ 21:10:38
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Fortsatte att läsa din blogg nu. Och vad ser jag? Att din mamma har problem med alkoholen. Min pappa var alkoholist. Hur mycket gemensamt har du och jag egentligen?

KRAM!!!

2008-08-02 @ 21:14:51
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Man träffar människor i livet av ett syfte tror jag. Alla har en mening och tillför något i våra liv. Jag har träffat en tjej här på bloggen som snabbt blev en god vän. Vi har nu träffats i verkligheten och jag vet att det är någon som för alltid kommer att finnas i mitt liv.

Varför du och jag har hittat varandra vet jag inte. Än. Men det kommer att visa sig. Säkert för att stötta varandra. För även om vi lever helt olika liv så är det läskigt lika ibland. Sitter fortfarande och läser i Maj i din blogg... Hittar nog snart ännu fler likheter.. ;-)

Jag fastnade för en mening du skrev. Att alkoholism inte handlar om kärlek. Då började jag gråta. Vet inte hur många gånger jag sagt samma sak till min pappa.

-Om du älskade mig på riktigt skulle du inte dricka.

Men det handlar ju inte om det. Det är en sjukdom... Det tog lång tid för mig att förstå det.

Tack Ulrika för att du klivit in i mitt liv. Det betyder mycket!

KRAM!

2008-08-02 @ 21:36:35
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

God morgon!

Hur har natten varit?

2008-08-03 @ 08:30:03
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Ursch, det är inte roligt när dom små är sjuka och hoppas att du snart mår bättre du med. Du får ha en fin dag! ;)

2008-08-03 @ 10:58:07
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0