Länge sedan

Visst var det länge sedan jag klagade på färdtjänsten? Jag tänker inte göra det nu heller för det har funkat himla bra den senaste tiden. Kom bara att tänka på det imorse när jag stod och väntade på bilen, vad skönt det är när det flyter på. :)
Jag har varit iväg och tränat idag. Jag har haft ont i min höft de senaste dagarna så jag fick avbryta träningne ett tag men sedan kom jag igång igen. Jag vet inte vad jag gjort? Jag har ju proteser i båda höfterna, man kan ju inte ha ont i en protes?
Det säger pappa iaf, när jag säger att jag har ont i huvudet...
Hmm?

En bra dag har det varit. När vi hemtade Jens på dagis sa han:mamma! Första gången han gjorde det där.
Jag berättade för personalen att han säger morfar men inte mormor och att det tog väldigt lång tid innan han sa mamma, det var bara pappa hela tiden.
Då sa en av fröknarna att det kanske beror på att pappa gör mest där hemma, det är han som tillgodoser Jens behov?
Jag sa att det är det nog inte haha men det kanske beror på att han lättare får kontakt med Daniel, ögonkontakt.
Mmm, det höll hon med om. Hon berättade också att i början så tittade Jens jättemycket i ögonen på dem. Liksom som att han kollade efter om de var som mammas eller pappas. Om det var någon idé och kika i dem typ. :)
Nix, nu får jag återgå. Skall ta mig en kopp kaffe. Läser en bra bvok av Håkan Nesser föresten.
So long

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad skönt att det funkar med färdtjänsten! Det gör det inte här... Man blir så trött! Du om någon vet ju... Att planera något känns jättesvårt när man aldrig vet om det klaffar eller inte.

Tänk vad barn är känsliga! Att Jens tittar i folks ögon som du beskriver. Det tyder ju på att de uppfattar små detaljer som vi vuxna kanske inte själva tänker på. Häftigt! På dagis säger de att Emil är otroligt känslig för hur andra barn mår. Han märker direkt när något inte är som det ska. Flera gånger har han sagt till fröken att något barn är ledset utan att fröknarna hunnit märka något. Flera gånger då har barnet i fråga haft feber... Något som han utvecklat pga att jag har ont och ofta svänger i humöret... Bra eller dåligt? Vet inte. Men jag inbillar mig att han utvecklat en stor dos av empati som inte alla barn har i hans ålder. Ja nu blir jag så där djup igen... ;-)

Tack för att du lyssnar!

KRAM!

2008-08-19 @ 16:59:11
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Detsamma! Känns så skönt att få förståelse för små saker (i andras tycke) som jag oroar mig för.

Innerst inne tror jag inte att varken ditt eller mitt "handikapp" påverkar våra barn negativt. Snarare tvärt om. Större försåelse, som du säger, till människor som inte är precis som alla andra.

Jag kan bara se till min underbara hund hur han blev. Jag fick ett virus som satte sig på lederna i händerna och de gick knappt att använda. Jag klarade inte av att vara sjuksriven så jag fick gå en datakurs via försäkringskassan på ett rehab ställe. Helt underbart! Där fanns alla sorters människor med alla sorters problem. Jag med mina värkande händer. Folk som var blinda. Genom olycka eller från födseln. (Stor skillnad märkte jag!) Människor utan händer, armar, ben. Och även människor med olika slags CP-skador och liknande. Som gjorde det svårt för dem att göra sig förstådda och även ha kontroll på sina muskler. En kille där. Mats hette han. Han satt i rullstol och hade väldigt svårt att prata. Första tiden fattade jag ingenting av vad han sa. Dessutom hade han förvridna händer och armar som han knappt kunde kontrollera. Han och min hund blev bästa kompisar. För när Mats skulle klappa Oscar kunde han inte klappa mjukt och försiktigt. Utan han tog i för kung och fosterland. Och Oscar älskade det! En dag när vi skulle åka hem med tunnelbanan satt en kille i rullstol där som såg ut att ha samma sjukdom som Mats. Oscar for fram för att hälsa. Killen blev hel paff. Änne mer förvånad blev han när jag förstod vad han sa. Hi hi. Oscar hade en helt annan inställning till folk med handikapp efter det. Mycket mera tålamod och var mycket lugnare. Jag tror att det är samma sak med barn. Det får en större förståelse för att alla inte är lika och att alla reagerar och agerar olika.

Jaha. Djupt och långt.... Igen.. ;-)

KRAM!

2008-08-19 @ 18:20:28
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja, jag uppleve det som en stor skillnad. Hur man "ser" saker olika. För en som aldrig sett kan man ju inte säga att havet var blått tex. Dessutom uppfattade jag det som att de som aldrig sett var mer känsliga för sinnestämningar, ljud och vibrationer. En tjej visste precis vad klockan var. Jämt! Hur visste hon det? Hon "kände" det bara. Häftigt! Men det är väl inte så konstigt egentligen. Om ett sinne försvinner täcker säkert de andra upp för att kompensera på något sätt.

Ja det är lite svårt att förklara. Men skillnad är det i alla fall. Och säkert fördelar och nackdelar åt båda hållen. Gud så jag pladdrar!

KRAM!

2008-08-19 @ 19:02:40
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: T

Hej,



Jo vi tittade på en skräckis som heter one missed call. Den handlade om en massa ungdomar som en efter en fick ett missat samtal på sin mobil. När de lyssnade av röstbrevlådan så hörde de sin egen röst. Vad de hörde var sin sista stund i livet. Meddelandet visade att fel datum. Alltid två dagar framåt. När dessa två dagar gått så dog personen en hemsk död samma tidpunkt som meddelandet visat. Tror den var Japansk från början. Sen gjorde de en amerikansk version. Men jag hoppade till ordenligt ett par gånger. Hua. Men den var så där..

Jag älskar också skräckböcker. Särskilt Stephen King och Dean R Koontz, precis som du. Vad festligt! (Massor med zombies, spöken, monster, aliens, vampyrer och varulvar ska det vara) Så läskigt som möjligt!

Ha en underbar kväll!

2008-08-19 @ 19:46:32
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: soffie

va bra att det funkar,för guuu va jobbigt annars.

hoppas du haft en bra start på veckan:O)

2008-08-19 @ 21:11:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: T

Förlåt Ulrika!!!

Jag glömde skriva vad som var på bilderna. Hade så bråttom när jag skrev inlägget! *skäms*

Det var fem bilder på en ny mobil som sony ericson precis har släppt! jag har väntat på den i 6 månader. Jag är ett sånt där telefon freak. Byter nästan varje år. :)



2008-08-19 @ 21:26:49
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Titti

Haha, han verkar vara en kul en din pappa!



Arvid säger bara maaaammaaaa. hela tiden. Åt allt och alla. Och så kallar han alla djur för Anton. Men att det bara skulle vara jag som tillfredsställer alla hans behov här hemma stämmer inte.

Hoppas du får en bra vecka utan värk och fungerande hemtjänst!

Kram

2008-08-19 @ 22:17:13
Postat av: Annica

Kikar tillbaka och säger Natti Natti!

2008-08-19 @ 22:25:34
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0