Mätt och nöjd

Det var som alltid, när vi träffar Annika och Jack, ett par mycket roliga timmar som bara rusade förbi.
Många skratt och god mat, ingen kan begära mer. :)
Undrar fortfarande vart de där tre timmarna tog vägen? Avslutade måltiden med tobleronefondy, och den var inte dum alls. Har sucktat efter den varje gång jag varit där men man ska vara två för att äta den och så har jag alltid varit så mätt. Nu fick jag iaf Annika att ställa upp och det var ju tur det. ;)
Mums!

Jag har ju glömt berätta en sak. det hände i början av veckan då jag var sjuk, så det kom av sig på något sätt. Även om jag blev så glad när det väl hände. Jens kom hem med sitt första pynt. En glittrig kotte som man kan hänga upp och någonting som liknar en snögubbe. Den är nog gjord i trolldeg, säger jag som är den mest opyntiga människa som finns, men en vild chansning är att den är gjord på just trolldeg. :)
Det är två bollar ihopsatta och så har han målat på med lite röd färg här och där. Såå söt! Brukar gå fram och känna på den och då blir jag varm i hela hjärtat.
Fånig? Nejnej, det är ju min son som gjort dem, min snart tvååriga lille gosros,klart jag är stolt som en tupp.
Jens pappa undrade om det var en potatis. Snögubben alltså, fy vad taskigt. Jag kan garantera att min snögubbe inte ens hade liknat en potatis...
Usch, tänk att han har en så opysslig mamma, jag får faktiskt dåligt samvete för det ibland. Tur han har dagis säger jag bara.

Nix, dags att hoppa i säng.
Hoppas ni haft en fin söndag.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: lena

Tiden går så fort när man har det trevligt:)

Man blir ju så stolt när sina barn kommer hem med något fint dom gjort.Jag har sparat nästan allt mina barn gjort!!

Sov så gott min fina vän, kram lena.

2008-12-21 @ 22:49:16
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Annica

Så klart att du är stolt!

Emils första pynt var en kula som han målat röd och hällt glitter på. Den har en hedersplats i köket vid spisen. Året runt!

Ja Stefan är nog den snällaste människa jag träffat. Det var så självklart för honom att dra ut i snöstormen och hjälpa till. Nu har vägverket kommit för att hjälpa till med lite sand. Så nu kom han upp för backen. Undrar vart den stackarn ska sen.. Stefan berättade att det var första gång de åkt i Sverige. Och så möts de av detta oväder. Kul!

Sov gott nu vännen!!!!

KRAM!!!

2008-12-21 @ 22:58:26
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Det ska jag.

Sov gott!

KRAM!

2008-12-21 @ 23:03:39
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lät ju som en mycket trevlig afton, och när det gäller barns julpynt så får man allt ha lite fantasi, hihihihi må så gott. Kram

2008-12-22 @ 10:30:33
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Jen

Hahhah typiskt killar att inte se vad det är hhaha. Bra att du hade trevligt igår. Kram kram

2008-12-22 @ 11:20:47
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Lena

En potatis...hahaha! Du det är så mysigt med alla de där små sakerna som barnen gör...vänta bara tills han blir äldre då kan det bli mindre mysiga saker. Typ lappar på dörren med skrift "Du är värdens dummaste mamma" sånt händer fast jag har inte brytt mig om dem och ganska snart har ungarna tagit ned dem igen och sagt förlåt....Jag brukar då säga att jag är både värdens bästa och värdens dummaste mamma för de har ju ingen annan..hahaha



Mår du bra nu?



Jag hoppas att vi får sjort en hel del idag så vi kan få ta det lungt i morgon. Vet med mig att jag behöver samla krafter då det blir intensiva Jul dagar. Trist det där att man inte har samma ork...tänk om man kunde få ork och smärtlindring i ett paket :D



Ha en fin dag min blogg vän, kramar Lena

2008-12-22 @ 11:22:55
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Byggarn

En riktig god jul till dig och din familj!!!

2008-12-22 @ 13:12:33
URL: http://tramlinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0