Ny medicin och en utmärkelse

Idag var det alltså den stora dagen. :)Jag har varit på Spenshult och träffat läkaren och fått den första infutionen av Orensia.
Läkaren gjorde en sk ledstatus för att kontrollera hur aktiva lederna är. Jag hade väl typ 20 inflammerade leder eller något. Jag fick två kortisonsprutor igen, en i knät och en i handleden. Skönt, då kommer jag säkert vara bra över jul. :)
Jag hade faktiskt inte trott att jag skulle få några kortisonsprutor den här gången eftersom det inte var så länge sedan sist. Men jag fick erbjudandet och då tackar jag absolut inte nej.
Jag fick influensavaccin också, så det blev några stick idag.
Åh, så glad jag är att det äntligen är igång nu. Får nästa infution om två veckor, den 22 december alltså. Om några månader märker vi resultat.
Hoppas detta är medicinen för mig!!! Pratade med doktorn om att en handkirurg ska kolla över mina händer och ev operation av två fingrar. Doktorn sa att vi måste vänta till vi har fått någorlunda bukt med inflammationerna först, en kirurg vill inte göra något så länge sjukdomen är så aktiv som den är. Det är bara att vänta.
Det ska bli bra det här.

Nu över till något väldigt roligt men samtidigt skäms jag lite.
Jag har fått flera stycken utmärkelser av underbara människor under de senaste veckorna och idag har jag fått två till .
Jag blir alltid lika blad och ni är så goa som ger mig dem, det är en uppmuntran.
Det jag skäms över är att jag inte tagit tag i det och nominerat vidare.
Nu tänkte jag göra så här,det är kanske fel? Men jag gör så ändå. jag kan inte länka själv, Daniel får hjälpa mig, tack älskling för att du hjälper mig så gärna. Hihi

Jag tänker nominera åtta av mina favoritbloggar. Jag läser ganska många så det har inte varit det lättaste att plocka ut dem, men ändå lätt för jag älskar dessa bloggar och läser dem varje dag. Ni ger mig många skratt, styrka och glädje, tack ska ni ha!

T:s blogg
Du är underbar, jag kan bara säga det! Hur många gånger har jag inte skrattat så jag tjutigt här hemma, tack vare din blogg. Ni måste bara in och läsa!
Malins blogg
En mycket varmhjärtad människa som alltid ger mig tröst och styrka genom fina kommentarer. Sedan älskar jag hennes blogg där hon berättar om sitt liv på ett mycket fint sätt och dessutom lägger in tänkvärda ord som jag alltid tar till mig.
Jen
Min fina kompis Jenny som skriver på ett roligt sätt och det är altid så skoj att läsa om hennes liv med sina två goa barn Kalle och Lisa. Du får mig alltid på gott humör vännen.
Thedevilwears
Den här tjejen ger mig mycket styrka genom sin blogg och hennes fina kommentarer här oss mig. Vi delar tyvärr samma sjukdom och jag känner igen mig så mycket i det hon går igenom. Vi är överens om mycket vad det gäller reumatismen. Det känns skönt att veta att du finns där och vet hur det är, fast jag önskar såklart att du inte viste hur det var, kram!
Hennes blogg är mycket bra och det är ett nöje att gå in där varje dag och läsa.
Soffies blogg
Åh, jag gillar verkligen den här bloggen också. jag får fina bok och filmtips och lär mig en massa saker av henne. Det är alltid spännande att gå in där och läsa. Sedan att personen bakom bloggen är en underbart go människa som stöttar mig mycket, det gör inte saken sämre. :)
Lena Hellströms blogg
Ännu en favoblogg som jag är inne och kikar i titt som tätt. :) Lena skriver på ett roligt sätt och berättar om sitt liv. jag känner att vi delar många tankar och åsikter. En mycket varm människa är hon!
Lenakald
Detta är en ny bekantskap här i bloggvärlden. Men jag föll direkt för hennes blogg och person. Vi har också mycket gemensamt tycker jag. vi har inte samma funktionshinder men tankarna och, på något sätt erfarenheterna också, är rätt lika.
En stark människa som jag beundrar mycket.
Bjornesmagazin
Oj, den här bloggen och mannen bakom gör mig så glad och varm. jag får skratta mycket inne hos honom och han kommer med många tänkvärda och kloka kommentarer till mig.
Sedan att han verkar vara en helt underbar morfar till sin Ella det gör mig varm det med. Jag vet hur viktiga mor och far-föräldrar är, Jens har en underbar moffa han också.:)

Japp, det var mina nomineringar, fina bloggar är det allihop så in och läs med er nu. ;)
Själv ska jag ta mig en kopp kaffe och gosa lite med min gosros. Vila handleden ska jag kanske också göra. Hmm? :)
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Jen

Men kära lilla du va bra med alla stickor och sprutor idag,,, och jag ödmjukast tackar för utmärkelsen. you rock girl

2008-12-11 @ 16:27:35
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: lena

Den tackar jag så mycket för vännen:)

Jag hoppas verkligen att den där medicinen ger gott resultat.Du kämpar på tappert du!!

Kan förstå att du fått utmärkelser tidigare för du är godhjärtad och har en härlig humor:)

Ha det fint, kram lena.

2008-12-11 @ 18:10:35
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej vännen! Dagen har varit alldeles perfekt! Vickans lärare ringer mej ikväll..

2008-12-11 @ 18:16:19
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: ida

sugen på en snygg bloggdesign? i så fall är du välkommen till min designsida. http://idadesign.blogg.se

2008-12-11 @ 18:54:38
URL: http://idadesign.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

va spännande att höra dina "bilder men läskigt attctkla in i trädet,,,, du kommer säkert kunna se en dag, forskarna gör ju otroliga framsteg....

vad jobigt för dig med dina leder! lider med dig! ta hand om dig!!! kramis

2008-12-11 @ 19:39:16
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: ssoffie

men ååå vad glad jag blir för den fina utmärkelsen,

tack så jättemycket för den,så roligt att du tycker om min blogg,

du är en så goo och bra människa och jag gillar din blogg med försöker alltid kika in hos dej varje dag för att se hur du har det,

nu hoppas jag att din nya medicin ska vara medicinen för dej och att kortisonet hjälper över julhelgerna så du slipper ha allt för ont,

en jättekram till dej,

2008-12-11 @ 19:45:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Fröken Sparsmart

Ja, hoppas medicinen är rätt och får dig att må bättre.

2008-12-11 @ 19:49:48
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Malin

TACK!! Dina varma ord, gjorde mig minst 2 meter längre! Stolt som en tupp känner jag mig! Om du bara anar vad glad jag blev! Jag håller tummar och tår, att denna medicinen biter på dig. Tänk så positivt du kan nu, hela tiden, positiva tankar, då ar den fäste bättre, det är jag övertygad om! Kramizar världens bästa Ulrika!

2008-12-11 @ 19:55:34
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Daniel

Härliga bloggtips!

2008-12-11 @ 20:27:12
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: bjorne

Vad ska jag säga som tack,känns som man betyder lite för dig ibland,och om så är så betyder du och familjen mer för mig,har lätt för att visa känslor och det har du med,då är det inte så svårt att tycka om varandra,sen om halva Sverige läser det vi bloggar om gör att några till kanske vågar vara sig själva,min sjuka humor är kanske väl sjuk men det är bara så,blev sen på jobbet ikväll så jag får svara dom andra komentarerna i morgon,men tusen tack,sover gott inatt.

2008-12-11 @ 21:45:56
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag säger bara ett hjärtligt tack kära du och tårarna strilar ned på min kind.



Ja! Vi delar så mycket och jag tror faktiskt att vår upplevelse är densamma kring den här skiten.



Jag har varit helt slut idag-ont,ledsen och bara less på att ha den här skiten.



Tack snälla du för att DU ger mig styrka tjejen, nu klarar inte mina fingar av att skriva mer,men återigen tack.



VÄRLDENS STÖRSTA KRAM TILL DIG

2008-12-11 @ 22:13:02
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack Ulrika! Det var fina ord från en fin ny vän på nätet :) Hoppas verkligen att din nya medicin ger god verkan! Har du varit på Vintersol någon gång? Jag har vart där fyra omgångar och tycker det är toppen.



Önskar dig och de dina en fin kväll, Kram

2008-12-11 @ 22:37:13
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: T

tack du :) Tjohhoo...:P

Jätteglad. Tack goa du! :)



Jag skrattade så jag tjöt åt det du skrev som kommentar i bloggen min. Där när du for in i väggen. Hahahaaa!! Fick så roliga bilder i huvet. Hahahaa!!



Nu hoppas vi på medicinen. *Håller tummarna så de vitnar*



va skönt att hra att du låter gladare :)



Ha en riktigt go kväll!



2008-12-11 @ 23:12:34
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: T

Åh..glömde ju.



Tack för dina fina ord i nomineringen! :)



Kram

2008-12-11 @ 23:13:42
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Jen

DU ÄR BÄST DU ÄR BÄST, KRAAAAAM

2008-12-12 @ 10:30:59
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0