En varm lördag

Japp, det är precis vad det har varit, väldigt varmt dessutom. Tänk om det iaf var lite svalt inne, det hade varit skönt.
man orkar inte göra mycket. Jag har varit enormt trött idag. Om jag satt mig ner en stund har jag nästan somnat...
Solat en stund har jag gjort, när Jens sov. Sedan har vi varit ute och Jens har plaskat i sin balja.
Man borde ju åka till havet, det borde man verkligen. Problemet är att jag tycker att det är mindre roligt att trängas med alla människor där. Sedan bara bävar jag vid tanken på att Jens springer omkring där och jag kommer bara sitta och fråga Daniel: Var är Jens, vad gör han?????
Okej, detta får ju inte hindra oss, Jens måste ju få bada i havet men vi väntar någon dag till. :)

Vet ni vad vi skall göra imorgon? Vi är helt totalt knäppa men vi har faktiskt bestämt att vi skall gå på bio, kl 15.00. har pratat med syster min och hon och hennes sambo tar hand om Jens i två timmar. Mamma och pappa skall också med på bio, vi skall se Mamma mia.
Jag och Daniel har sett musikalen och nu skall det bli spännande att se filmen också. :) Det kanske hade varit mer lämpligt att gå en regnig dag men vad sjutton, nu har vi bestämt oss och vem kan medoch ändra sig??? :)
Efter bion skall vi hem till mina föräldrar och fira Jens, han blir ett och ett halvt år imorgon, mammas stora kille! :)
Tror jag skall gå ut och sätta mig och läsa lite nu.
So long

Kommentarer
Postat av: Malin (xmx)

Åh med det kan väl vara skönt att få komma in en sval biosalong när det är så hett ute?

Vi tog en runda på Ikea idag, G och jag. Sköööönt.

2008-07-26 @ 20:15:16
Postat av: T

Håller med dig. Idag har det varit varmt.

Jag har dock fått målat lite. *stolt över mig själv*

Det blev faltiskt bra. Även om jag inte är klar än. Men man kan se resultatet. Jag försöker beskriva varje bild så gott jag kan. Men jag är glad över det. För jag behöver få träna på det. Jag håller nämligen på att skriva en bok. Och beskriva saker levande är nåt jag måste träna på så detta är perfekt. :)

Jag gillar inte heller att bada in public. Värsta jag vet. jag ligger hellre i vassen. :)

Vad är det för film ni ska se? Batman?

Den vill jag se. Barnen tyckte den var jättebra.

Kram

2008-07-26 @ 22:23:04
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej!

Nu är allt över och det känns nästan lite tomt.

Tårtorna blev fantastiska och tom jag blev nöjd! Inte vanligt.

Nu ska jag försöka beskriva dom för dig. Är det något du inte förstår så fråga.

Jag använder en sockermassa som heter sugerpaste för att täcka tårtorna med och alla dekorationer är gjorda i samma material. Så allt går att äta.

Halva tårtan var vit och den andra halvan var brun. Sen hade jag dekorerat tårtan med vita och ljusrosa kallor. De låg från mitten av tårtan, på skarven mellan de bruna och vita, och ut till kanten på tårtan. Där lät jag några blommor få hänga ner över kanten på tårtan. Ovanför blommorna hade jag skrivit THOMAS & LENITHA 26/7 med rosa kristyr.

Jag hade också gjort lite grön dekoration som skulle förestäla en blomma som heter "hjärta på snöre". Den består av långa gröna "stjälkar" som det växer ut blad som ser ut som hjärtan på. Ofta använder man murgröna att dekorera bröllopstårtor med. Men denna lilla gröna sak passade så fint tycker jag. Så jag lät den få ligga lite slarvigt över en del av tårtan. Det såg jättefint ut!

Hoppas jag lyckades förmedla lite hur den såg ut. Annars så fråga!

Ha en skän dag i värmen!

KRAM!

2008-07-27 @ 12:50:52
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Titti

Grattis till lillgubben! Snart 2 år, det går så fort. Var filmen bra? Vi ska på bio i veckan, vet inte vad vi ska se bara.

Kram

2008-07-27 @ 18:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0