Moffa

Moffa, det nya ordet för dagen. Det kom helt plötsligt idag hemma hos just morfar och mormor. Gissa vem som var världens stoltaste moffa just idag?? :)
Sedan sa han det hur många gånger som helst och det lät sååå himla gulligt. min pappa gick omkring och mös. hihi Sedan när daniel kom och vi skulle bevisa att Jens nu kan säga ännu ett ord, men dåå ville inte lille vännen mer. Han vägrade öppna munnen så Danne har inte hört det ännu. Hjälp, vad jag skrattade. haha
Det gjorde inte moffa, Daniel sa nämligen till honom att jag tror inte på att han kan säga det förrän jag hör det själv. ;)
Visst verkar vi ha det skoj i vår familj? :)

En bra dag har det varit hur som helst, om en aningens varmt. På sjukhuset var det iaf svalt och skönt. Tack för det eftersom vi fick vänta tjugo minuter på doktorn idag. Detta är lite, den vanliga väntetiden ligge rpå runt 40 minuter.
Vi led inte men roligare kan man ha det.
Doktorn frågade om jag hört något från Lund, de skall ju utreda min hals där och förhoppningsvis komma med ett förslag på vad man kan göra åt den. Om de skall försöka sig på att operera.
Danne frågade innan när vi åt hur länge jag hade tracken förra gången. Det var från slutet av åttan till någon gång på vårterminen i ettan på gymnasiet. Inte ens två år alltså. Det kändes som tio.
Nu den 8 augusti har jag haft den i två år, längre än sist alltså, det kan jag bara inte förstå.

nej, nu skall jag diska.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: T

Visst är de gulliga när de börjar prata? :)

Får jag fråga en dum fråga? Du har säkert skrivit det förut. Jag letade men hittade inget.

Vad är anledningen till att du har tracken?

Blir du dålig utan den?

Ja, det brukar för det mesta bli pannkaka när jag gör saker och ting. Antingen odle mask eller göra gele ;P



Kram på er!

2008-07-29 @ 22:24:54
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: T

Tack för förklaringen. Nu förstår jag. Anledningen till att jag frågade är för min pappa hade nämligen ett hål i halsen. Han krossade sitt adamsäpple i en olycka. Jag tror att det var nåt liknande de ville operera in på honom. Typ samma princip.Kanske inte riktigt samma?! Men han vägrade tjockskallig som han var. Så han slemmade igen väldigt ofta. Han kunde bara viska. Hade ingen röst riktigt.

Tack för att du förklarade! :)

Ha en superkväll!

2008-07-29 @ 22:58:34
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Haha, det är min ooooo så trevliga svärfar... jag hoppas han åker hem snart! ha en bra natt! ;)

2008-07-29 @ 23:27:54
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh så mysigt det är när de första orden kommer!

Tack för dina uppmuntrande ord!! Du anar inte vad sånt värmer när man känner sig nere!

TACK!

Hoppas du får en skön dag!

KRAM!

2008-07-30 @ 10:07:20
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0