Gnäll och återigen gnäll

Jag tänkte börja med att gnälla.
Ni kanske kan gissa på vad?
Jo, den berömda färdtjänsten såklart.

Igår morse ringde jag och beställde bilar till kvällen, jag skulle ju hälsa på Monica, homeparty var det visst, för första gången i mitt liv...

Jag sa till dem att jag måste vara där kl 19.00, alltså då vill jag ha min senaste frammetid. Okej, då fick jag bilen till 17.55, då har jag alltså över en timme på mig för en resa som i normala fall tar 25 minuter.
Bra tänkte jag, då är jag iaf i tid haha
Men jag har haft fel tidigare vilket jag även hade den här gången.
Bilen var 15 minuter försenad. Jag gick inte i taket på grund av det, hinna i tid lär vi ju göra ändå liksom.
Sedan var det samkörning, inga problem det heller.
Efter att vi lämnat av damen styrde vi mot Torup. Jag hade lämnat en vägbeskrining när jag beställde bilarna plus att jag satt ju med i bilen själv och jag kan faktiskt prata.
Men detta hjälpte inte alls eftersom chauffören inte lyssnade någonting på vad jag sa. Han snurrade runt på sina egna små vägar och gissade sig fram lite hit och dit. Klockan blev 19.00 och hon blev 19.10 innan jag var framme hos Monica, då satt de och väntade på mig.

Det går egentligen inte att beskriva hur det känns. Jag känner mig så himla kränkt, skitarg och ledsen. Jag var nästan gråtfärdig när jag väl kom fram.
Det hjälper ju inte hur mycket jag än planerar och har mig eftersom färdtjänsten förstör för mig.
Jag hade alltså över en timme på mig och ändå kom jag försent. Jag kan inte slappna av längre, det är ju inte klokt att det skall behöva vara så här.
Om det var första gången så kanske det möjligtvis vore acceptabelt men detta är typ femte gången det blir så här och jag komer försent.
Om man inte meddelar när man ringer, att man måste vara framme en viss tid, då kan man ju inte begära så mycket men när man har talat om att man måste vara framme en viss tid, då skall man vara det också.
Jag har fått höra från många av mina medresenärer att det strular och har sig väldigt mycket så jag är ju tyvärr inte den enda som blir drabbad.
Det måste ju bara ske en förändring. Tyvärr vet jag av egen erfarenhet att Hallandstrafiken inte bryr sig mycket om vad deras brukare tycker och tänker.
Ja, nu har jag väl skrivit tillräckligt om detta.

Jag har varit och tränat idag trots att jag inte mår så bra. Vi får väl se om det var en bra eller dålig idé, det lär visa sig med tiden. Skönt var det iaf och roligt som vanligt.
Förkyld blir jag ju ändå hela tiden såååå. Nu låter jag tjurig eller hur?? Haha
Nu skall jag krama världens sötaste gosunge.
ha det bra i solen.
So long


Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att Jens är bättre men stackars dig som blivit krasslig istället då!

Dessutom, fy var irriterande det måste vara att inte kunna styra sina egna tider. Är jag sen så beror det på mig och ingen annan, eller ja kanske barnen då, men inte någon eländig färdtjänst i alla fall. Vad mycket tid man måste förora, du skulle åka en väg som tar 25 minuter, måste göra dig färdig en halvtimme för tidigt, får vänta och blir sedan sen i alla fall. Äh, som om inte tid vore tillräcklig bristvara utan sådant strul...

2008-06-04 @ 19:53:37
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Titti

Kan inte tänka mig hur det skulle vara att vara så beroende av andra hela tiden, vad frustrerande det måste vara när dom är så klantiga!

Blev det ett bra party ändå tillslut? Handlade du nnått?

Kram

2008-06-04 @ 19:56:45
Postat av: Helena

Skönt att Jens är bättre men stackars dig som blivit krasslig istället då!

Dessutom, fy var irriterande det måste vara att inte kunna styra sina egna tider. Är jag sen så beror det på mig och ingen annan, eller ja kanske barnen då, men inte någon eländig färdtjänst i alla fall. Vad mycket tid man måste förora, du skulle åka en väg som tar 25 minuter, måste göra dig färdig en halvtimme för tidigt, får vänta och blir sedan sen i alla fall. Äh, som om inte tid vore tillräcklig bristvara utan sådant strul...

2008-06-04 @ 19:58:42
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0