Vilken tröst

Egentligen är jag så trött så jag orkar inte skriva men jag vill få ur mig det hhär.
Jag har varit på Spenshult idag och tack och lov fick jag Mabthera. Tack till er alla som hoppas för min skull att medicinen skall hjälpa!
Proverna såg inte jättebra ut, crp upp mot 50 och senkan på 43. Jag har haft högr värden men sjukdomen är aktiv nu det känner jag.
Jag är orolig inför de närmsta månaderna. Skall försöka tänka positivt men det är inte alltid så lätt.

När jag åkte hem, resam heter det, sjukresor. Chaufören frågade mig efter några minuters körande om jag alltid varit synskadad eller om jag blivit det med tiden. Jag drog min harang om att jag hade full syn till jag var åtta och förlorade synen helt när jag var tolv år.
Usch då, det låter jobbigt säger han och låter ledsen.
Jag vill trösta den stackars mannen och säger att äsch, bättre att förlora den så tidigt som möjligt, även om strax innan tonåren i och för sig kanske inte är den lättaste tiden. Men när man är typ 30 35 år och är mitt uppe i jobb, barn, familj, har tagit körkort och är van att klara sig själv, det tror jag är värre.
Mmm, säger han. Men jag säger bara det, häldre döv och utan ben än blind. Om man förlorar synen förlorar man ju en så stor del av personligheten också.
Okej, jaha, där ser man. Tack för de tröstande orden. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Så nu har jag inte bara förlorat min syn utan en stor del av min personlihet. Den mannen kunde verkligen uppmuntra en. haha

Jag hinner faktiskt inte skriva mer för jag skall in till nästa sjukhus nu, dags att byta tracken. Tänk om de en vacker dag tar bort den, tror ni jag har någon personlihet kvar då.
Hoppas ni har en bra dag.
Jag är ironisk i det här inlägget, bara så ni inte tror jag är ledsen. :)
Kram till er!

Kommentarer
Postat av: Titti

Men gud vilka ägg det finns! Fast han kanske inte vet hur han ska bete sig, och kläcker ur sig klantigheter då? Jag har lite det sättet, när jag blir osäker vill jag skämta och så blir det fel! Fast det kommer jag på långt senare!

Du verkar vara en stor (liten ;o) personlighet som jag gillar jättemycket iallafall!



Kram

2008-06-12 @ 19:55:42
Postat av: Satu

Upps...där vart det visst grodor som hoppade ur hans mun! tack o lov verkar du ha skinn på näsan Ulrika så du tar nog inte åt dig så länge...

Människor i allmänhet blir nog nervösa när dom möter människor med olika nedsatt funktioner eller handikapp,för man ej vet hur man ska bete sig..nervositet

Då kan mycket grodor kläckas...



Oh trist sänkan och crp var dåligt (vet ej vad det är...och track vad är det?)



Sov gott gumman!



Satu & Cssie och dockan

2008-06-12 @ 21:33:49
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Satu

Nemen vas söt du är som förklarade! :D Tack!

Godnatt!

2008-06-12 @ 21:42:06
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Malin

Raring! Tänk vad mycket personlighet du hade haft annars, nästan så man ska vara tacksam.... ;)

2008-06-12 @ 22:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0