Kyrkobesök

Morgonen, förmiddagen och halva dagen var jobbig. Jag kände mig verkligen helt av banan och ledsen. Trött på allt och speciellt på reumatismen som verkligen är aktiv nu. jag har som brinnande eld i händerna och ena armbågen kan jag knappt böja. Det är värst på morgonen och förmiddagen men det känns hela tiden.
När det hela tiden kommer tillbaka så blir det bara för mycket ibland. Tålamodet blir ju inte det bästa heller.
Nu har Jens verkligen kommit på det här med att klättra. Måste erkänna att jag tycker det är jobbigt. Jag är orolig att han ska ramla och slå sig.
Han vill dra kökstolen fram till spisen och stå där..
Får han inte det så blir han helt galen av ilska. Blää

Jaja, hur som helst. jag bestämde mig för att åka in till sjukhuskyrkan tillsammans med svärmor och det var det bästa jag kunde ha gjort. Det var underbart och jag fick verkligen ny styrka och lite perspektiv på det hela. Prästen som höll i Gudstjänsten är min konfurmationspräst. Han har också vigt mig och Daniel och förättat Jens dop. Han är en helt underbar människa och det bara strålar värme från honom!
En rolig sak kan jag också berätta. Skrattar bara jag tänker på det. Det var ju som sagt på sjukhuset vi var och då blir det ju inte så många som kommer på Gudstjänsten. Man sitter i ett hyfsat litet rum och det blir rätt intimt och mysigt. Iaf, efter Gudstjänsten kom det fram en gammal dam till mig och ville hälsa. Hihi
Trevligt tänkte jag, sedan satte hon igång:
-Ååå jag kollade på dig under Gudstjänsten, och du var såå duktig!Du satt helt stilla och bara lyssnade på kyrkoherden. det såg så fint ut.
Hahahah, hon trodde nog jag var ett barn. Eller så är blinda som sitter still på en stol extra duktiga... ;) Men ni, jag får iaf lätt beröm, eller vad säger ni.
Brukar folk berömma er för att ni sitter still på en stol?
Hihi
Nu ska jag och Danne kolla på Agenda. Det hanldar om det amrikanska valet. Sånt är vi intresserade av. På tisdag blir det valvaka. :)
Sköt om er.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: T

Hahahaaa!! Vilken märklig tant. Jag kan se det framför mig. *fnissar hejdlöst*

Du? Jag låser min blogg ikväll. Mina barn har hittat den och jag känner att jag inte vill att de ska läsa. :(

Maila mig på [email protected] så mailar jag dig lösenordet.



Ha en mysig kväll.

2008-11-02 @ 23:03:32
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Titti

Vännen, blir arg på dina dumma leder och din dumma sjukdom. Har du inte fått tillräckligt än? Dumma, dumma RA!

Krma

2008-11-03 @ 07:46:53
Postat av: Jen

Hahah hon tyckte väl du såg så ung ut så du var duktig att sitta still på rumpan hhaha. Bra där. Jaha kyrkan ja, alldeles för lite av detta i vårt lilla hem. ÅÅÅå du måste läsa boken,,, skulle vara så kul att höra vad du tycker om den liksom. HIMMLA VÄRK, UT UR ULRIKA NUUUU DU FÅR INTE VARA HÄR.

2008-11-03 @ 08:02:20
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: lena

Jag har aldrig fått höra att jag varit duktigt på att sitta stilla hehe:)Finns folk till allt.

Det är jobbigt när dom börjar klättra ,för man måste vara på sin vakt hela tiden.

Ha det gott, kram lena.

2008-11-03 @ 10:33:17
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Jessica m 3

Du är duktig som kan sitta still en hel gudstjänst ler

Jag får aldrig beröm för att jag sitter stilla för jag rör mig hela tiden fram och tillbaka, upp och ner allt efter vad barnen runt mig hittar på, de kan inte sitta stilla och då blir ju mamman också rörlig skratt



Tråkigt att du ska ha så ont.



Kram Jessica

2008-11-03 @ 13:57:36
URL: http://www.sirenofthewoods.blogspot.com
Postat av: Anonym

USCH ger dig en stor varm kram, vet hur det där är. Just nu har jag så ont i mina fötter och ja, inte kul.



Exakt, så bra att man kan stänga av ;-)

2008-11-03 @ 15:10:11
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: mryan

Hej!

mina flickor är stora nu amanda är 19 och Agnes är 16, härlig ålder men du vet hur det är med kärleken, den är jobbig i alla åldrar..



kram till dej och hoppas du mår bättre

2008-11-03 @ 16:02:51
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, kära du,du har verkligen inte skrivit något konstigt. Ja, man kan få så dumma råd att man trillar baklänges och precis det du skriver med mediciner, det tänker jag oerhört ofta på. Man vet ju aldrig och man vet ju heller aldrig hur kroppen reagerar på ett barn igen..



Stor kram och tack för dina fina kommentarer.

2008-11-03 @ 18:18:18
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0