Pratkvarnen

Jens är en riktig liten pratkvarn. Det kommer nya ord varje dag känns det som.
Idag sa han: Tinning
Det är alltså lika med tidning. :)
Han älskar att sitta vid köksbordet och bläddra i Daniels Hallandspost. Medan han gör det så läser han förståss, högläsning... Lovar gott in för framtiden tycker jag. ;)

När jag gjorde iordning honom inför natten så frågade han:
-Pappa?
-han kommer snart sa mamman dunkelt...
-Hallar? sa den kloke sonen
-nej, pappa är inte och handlar, det är kväll nu så affärerna är stängda.
-Aha sa sonen
-Pappa kör in bilen i garaget sa mamman
Varpå den duktiga sonen gör såna där ljud ni vet som bilen gör när den blinkar och ska svänga och så säger han:
-Biiil
Det här med blinkljuden är grymt roligt tycker jag. Han började med det för några månader sedan och han har väl bara snappat upp det när vi kört.
han klickar med munnen och så säger han bil. Samma sak med klockan. Han säger tick tack och så kommer ordet kocka.
han vet hur ganska många djur låter. Hund, kossa, får, gris,och katt förståss. :) Han älskar katter. :)
Det lite småroliga med just katter är att när man frågarr:
-Jens, vad säger katten?
Då piper han till och gör ett uppehåll, sedan säger han katt med världens gulligaste röst. Detta har han antagligen fått från ett gosedjur som mina föräldrar har hemma hos sig. När man trycker på magen på gosekatten så säger den:
-Mjauuu,jag är en katt...
Japp, så måste det vara. Nu tror han att katterna säger Mjauu, jag är en katt. :)
Vi fick veta vad hästen säger här om dagen. Haha Det är så roligt. Han gnäggar faktiskt då, fast det låter mest som han skrattar. Så fint.
Gosrosen är underbar helt enkelt.

Dagen har varit lugn. vi var hem till mamma och pappa i kväll och åt middag. Det var gott som vanligt.
Pappa har börjat förbereda inför julborden nu. Han hade lagt in 75 kg sill idag till exempel. Jaja, jag fattar inte hur min pappa orkar jobba som han gör men han trivs väl med det. Sju dagar har han jobbat denna veckan.
Jaja, vad kan man göra?

Mina händer är skräp och jag har ont i halsen men det är inte mycket jag kan göra åt det heller. ;)
Jens har iaf varit ett riktigt litet solsken idag förutom när vi var och handlade då. Hmm, han var arg som ett bi.
Danne säger att han känner sig lite bättre? Hmm, undrar om det är sant eller om det är för han vill komma undan vårdcentralen imorgon? ;)
Nu dags att göra något annat.
Godnatt mina vänner.

Kommentarer
Postat av: T

Ungar är underbara! ;-)

Så härliga.

Du låter lite piggare. :)





Jag mår lite bättre nu. Hostar värre men snorar mindre. Usch ja.



Gonatt vännen!

2008-11-23 @ 22:51:18
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Satu

Ååh log med hela kroppen när jag läste det där om lilla gosrosens utveckling! barn är helt enkelt underbara! (och jag känner igen en del,har ju själv som bekant en liten en under pratutveckling här ockås) fnissar



Vad skönt med middag,men oj vad din Pappa jobbar! hjälp



Fniss jag tror ev din make försöker komma undan VC besöket kanske..fniss



Sov gott och STOR kram till er!!!

2008-11-23 @ 23:56:48
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: MyDoomle

va sött.. :)



Lägg in en nyhet på MyDoomle.com om du vill :)

2008-11-24 @ 01:18:59
URL: http://www.mydoomle.com
Postat av: Jen

Hej gumman, visst är det kul när dom börjar prata. Hur gammal är han nu igen? Lisa lesspar men vi hoppas det går över innan hon fyller 4 typ men hon skulle vara med i nån språkgrupp på dagis nu så vi får se. Här är det typ snöstorm idag.Kram kram

2008-11-24 @ 08:18:59
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin

Min mamma sa alltid att b arbarnen, de var hennes medicinburkar det!!! Precis som Jens är dina! Du har en utmaning på min blogg! Kramiz M

2008-11-24 @ 10:33:00
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

Tack min underbara vän!

Det är lite tufft nu. Cristher fick åka in i natt då de misstänkte att en tarm hade spruckit... Det är nära nu.



Vilken härlig son du har! Hämta kraft från honom fast att kroppen bara bråkar med dig.

Mina varmaste kramar till dig!

KRAM!

2008-11-24 @ 11:16:30
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Vännen, TACK för dina underbart varmande ord, betyder så mycket måste jag säga.



Vi får bilda en lite ont-i-händerna-reumatiker klubb eller något ;-)



Efter lite tabletter och en låååååång dusch så mår jag ganska ok. Är trött och less på att vara sjuk bara :-( Men så är det, fick i alla fall en tid till reumatologen och ska spruta händerna på torsdag, en lite tröst.



Vilken underbar lite son du har, tänk,snart kommer han prata så det står härliga till.



Va rädd om dig. KRAMAR!

2008-11-24 @ 13:21:44
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Vad super duktig han är på att prata!



Ha en myig vinter vecka ;) Här är det en halv meter snö!

2008-11-24 @ 14:27:53
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0