30-årsdagen

Jaha, då är snart den 13 oktober för det här året snart över och jag är nu 30 år, det känns helt okej. :)
Det har varit en bra dag. Vi har varit hos svärmor och fikat och sedan med mina föräldrar på restaurang. Jag är mätt som bara den fortfarande. :)

Mitt födelsedagsdygn började dock inte så superkul precis. Vid ettiden i natt vaknade Jens och verkligen skrek. Jag trodde att han hade drömt något väldigt hemskt men lille vännen slutade inte och han liksom krullade ihop sig och bar sig allmänt märkligt åt.
Vad vi än gjorde så skrek han. Det slutade med att jag för första gången i mitt liv slog nummret till SOS-alarm. Egentligen borde jag väl ringt sjukvårdsupplysningen men det kändes himla akut just då när vi var mitt uppe i det.
När jag pratat med henne ett tag lugnade Jens ner sig. Skönt såklart.
Vi tänkte att vi behövde åka ambulans in, Jens bara skrek och vred och vände på sig.
Men det lugnade som sagt ner sig när jag pratade med henne och sedan blev det bättre. Antar att det var magen som gjorde riktigt ont på honom.

Efter det har han varit glad och sprallig som vanligt. Tror också att han har en släng av separationsångest just nu. Vi lämnade honom hos A och B i kväll när vi var ute och åt och han var inte alls så glad som han brukar vara när han är där.
Jag vet inte vad det är? Men jag tror inte han är sjuk.

Dagen har som sagt varit fin annars. Blommor har jag fått och andra trevliga saker... :)
jag ser fram emot lördag väldigt mycket. då får jag samla min familj och mina vänner.
Nu är det dags att hoppa isäng. Det blev inte så mycket sova i natt...

Godnatt och sov så gott!


Kommentarer
Postat av: Julia

Grattis på födelsedagen!!! (jag har 47 minuter tillgodo). Stackars Jens! Man är så himla maktlös när de vaknar och bara skriker. Sanna har också gjort det några gånger. I vissa fall har det varit magknip, ibland bara en mardröm. Det kan vara en sådan fas nu helt enkelt, han reagerar på saker på dagis och behöver bara tanka lite mamma-och pappatrygghet. Hoppas det blir bättre snart! Stor kram

2008-10-13 @ 23:15:50
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: lLena

Grattis!

Hoppas att du har haft en underbar födelsedag:)Jag har nyss fyllt 40år:)

Sov så gott vännen, kram lena.

2008-10-13 @ 23:36:04
URL: http://lenahellstrom.blogg.sel
Postat av: T

Men tänk att jag missade att du fyllde år?! Nu skäms jag som en hund. Jag trodde det var i helgen.

Bahahaha!!! Förlåt Ulrika! :(

*är arg på mig själv och ger mig en rak höger*

Grattis i efterskott! Välkommen in i trettiosnåret! :)

Vilken mardröm med Jens. Hoppas det gick bra sen under natten! Gulp!

Jag skulle egentligen svara om tandborstningen du skrev om men nu skäms jag så mycket att jag tar det senare. Förlåt och grattis igen!



STOR KRAM



2008-10-14 @ 07:13:29
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Annica

Hi hi!

Jag sa till Stefan igår kväll:

-Undrar om det är idag Ulrika fyller år. Hon har inte skrivit något...

Ett jättestort GRATTIS från oss här i norr!!!!

Vi vann med 3-2. Allt för att hedra din födelsedag! ;-)

Förstår att du ringde sos. Man blir ju aldelse panikslagen när det händer de små något. Och speciellet när inget verkar hjälpa! Hoppas att han inte blir sjuk eller något nu bara.

Massa kramar från oss!!!!

2008-10-14 @ 07:45:37
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: llLena

Hoppas att du har sovit gott:)

Nu är vi jämt fyllda hehe:)

Kramar lena.

2008-10-14 @ 11:28:46
URL: http://lenahellstrom.blogg.sel
Postat av: Jen

Va bra att det var bra igår, nja,, det kan ju vara örat också, Lisa har varit så där en gång och sen sprck trumhinnan. Det gör pissont.Tur att han lugna sig. Kram

2008-10-14 @ 11:40:56
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin

TYPISKT MIG!!! Missade dig med en dag! GRattis grattis i massor på 30 årsdagen!!



"Medan livet blommar än, var minut värdera

dina 30 år igen, får du aldrig mera"



KRamizar i massor//Malin

2008-10-14 @ 14:03:04
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Mia

Grattis i efterskott!!!

Hoppas ni får en kanonfest!



Kram Mia

2008-10-14 @ 14:41:13
URL: http://familjenahlgren.blogspot.com
Postat av: Titti

Men grattis och hurra! I efterskott, men jag menar det lika mycket ändå! Kramar, hoppas att Jens mår bättre! Kram

2008-10-14 @ 17:19:27
Postat av: Cecilia

Jag har missat!!

GRATTIS I EFTERSKOTT!!!

Hoppas att lördagen blir fin tillsammans med familj och vänner.

Och stackars lille Jens, fick ni reda på vad det kunde vara som han skrek över?

Ha en underbar kväll och kram på er!

2008-10-14 @ 19:51:05
Postat av: soffie

GRATTIS I EFTERSKOTT!!

Å stackars Jens fy vad otäckt det måste ha varit.

må så gott

2008-10-14 @ 20:12:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Satu

Nämen!



Jag har missat din 30 års dag!!

FY på mej!



GRATTIS GRATTIS från oss.

Verkar som födelsedagen blev bra :)



STOOOR KRAM!

2008-10-14 @ 20:20:00
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Grattis i efterskott!

Vår lilla tjej vaknade och skrek hysteriskt nästan varje natt i ett par veckors tid. Det var i samma veva som hon började på dagis och jag tror hon hade seperationsångest och därför fick hemska mardrömmar eller panikattacker. Det lät som hon hade dödsångest och tog lång tid att lugna henne.

Vet inte om det kanske var något liknande som Jens upplevde eller om han hade ont.

2008-10-20 @ 22:44:28
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0