Beppe

Min lillebror Jesper bor i Oslo så vi träffar honom inte så ofta. :(
Vi visar kort på honom för Jens och säger:
-Detta är din morbror Jesper.
-Beppe säger Jens då.
Igårkväll kom Jesper hem till Halmstad och han kom förbi Getinge tidigare ikväll.
-Beppe sa Jens då. :)
Han var inte lika blyg för morbror den här gången, Jesper fick till och med en kram.
Gosrosen min.
Jens har kommit in i en period då han är blyg för alla utom för mamma och pappa. I och för sig släpper det väldigt fort men ändå.
När jag gick med honom till dagis idag vägrade han släppa snutten och tutten.
Han hade händerna hårt knutna runt dem och så gick han där och snuttade. jag höl hans hand och även en flik av snutten. Kändes som jag släpade dit honom... Fast han pratade lite och var inte ledsen. det blev han först när jag skulle gå.:(
-Maaaammaaa ropade han och sträckte sig mot mig.
Blää
Ville ta hem honom igen.
Jag hoppas den här perioden går över snart.
annars är han världens soligaste kille just nu. Det är nästan inget gnäll över huvud taget.
Prat och skratt.
Han är himla duktig, om han hittar något ludd på golvet så går han med det till skåpet där soppåsen finns. Om han inte kan öppna dörren själv ger han luddet till Daniel. :) Han verkar ha en förkärlek till ludd, han sitter nämligen och rensar bort luddet som fastnat mellan hans tår. Ger även detta till pappa. hihi
Duktig kille.

Han har under den senaste veckan äntligen lärt sig säga vatten, eller på hans språk blir det: Vatte.
Vi visade antagligen upp så enormt glada miner i början när han sa det så nu vill han ha: Vatte hela tiden...
Han kommer fram till mig och jag frågar:
-Vad vill du vännen?
-Vatte
-Hmm, du drack ju vatten för fem sekunder sedan?
-Vatte
-Jaja
Fem minuter senare händer samma sak.
Sedan försöker han locka in mig på sitt rum med samma argument: Vatte
-Men gosungen, du har ju inget vatten på ditt rum.
då skrattar han.
Busunge där.
Försöker lura mamma, men den lätte går jag inte på.  :)


Nix, dags att stänga av datorn för idag.
Godnatt och sov så gott.

Kommentarer
Postat av: Ann

God morgon!

2008-10-17 @ 07:42:22
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: T

God morgon vännen!



Ville bara önska dig en underbar fredag!

Men är inte barn för härliga? Jag smälter när jag läser vad du har skrivit! Lille-gos!



Hoppas din dag blir bra och stressa inte för mycket angående festen nu!



Kram

2008-10-17 @ 07:48:55
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Jen

Det är ju det här som är så kul med barn,olika stadier och utvecklingen. Men inte kul när dom gråter när man lämnar på dagis, det håller jag med om. Idag är det dock fredag och det gillar vi ju eller hur? Det vi verkligen inte gillar är att du har ont. Skit med det. Kram kram

2008-10-17 @ 08:11:11
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Annica

God morgon min vän!

Vad jobbigt för er när Jens blir så ledsen när ni lämnar honom. Men jag lovar att det kommer gå över snart. Emil hade en period på en månad eller så som han grät som sjutton när jag lämnade honom på dagis. Det var den värsta tiden i mitt liv! Men det går över. Även om det inte är en hjälp nu...

Massa styrkekramar!!!!

2008-10-17 @ 11:25:13
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: soffie

Å vad mysigt att få träffa Beppe för han och vad roligt för dej med.

Tänk va fort de lär sig att prata när väl talet kommer igång,duktig han är din Jens.

Hoppas din dag är bra ,jag slutar 13 idag å det ska bli skönt,sitter å smygbloggar nu;O)

2008-10-17 @ 12:30:59
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0