Buskar, jaha?

Fredag idag då, en vecka till är nästan över.
På måndag är det min och systers dag... :) Fast min lite mer eftersom jag blir gammal.;)

Jag var med gosrosen till dagis imorse. Han gick och sjöng så fint när vi traskade dit.
När vi kom fram träffade vi på personalen som verkligen var på topphumör, kan det bero på att det är fredag möjligen? :)
Iaf så frågade en av de om jag tycker att det är jobbigt med grinden. De har verkligen siktat in sig på det här med grinden... Haha Lite bökigt är det väl eftersom jag har en styck son i ena handen och en styck käpp i den andra men det funkar. Hon frågade om jag vill att de ska hjälpa mig med den varje gång jag kommer och hämtar/lämnar. Snällt av dem att tänka så men det behövs inte,, och hur skulle man lösa det praktiskt? Ska jag ringa och förvarna om att jag kommer varje gång då?
Nej, det låter jobbigt.
Jag berättade däremot att något som jag absolut inte vill är att någon ska komma och börja dra och rycka i mig.
De tyckte att det lät knäppt och dumt, det där med tjejen som kom och ryckte i mig för några veckor sedan.

Nu känner jag mig grymt säker på vägen och det känns skönt. jag tar det alltid mycket lugnare när Jens är med, han går ju inte så fort och så tar jag ju det säkra före det osäkra. När jag däremot går själv tar jag lite genvägar och går lite fortare. hihi Detta höll på att resultera i en störttdykning ner i buskarna idag. Haha
Kan ni se synen framför er? Ulrika med huvudet före ner bland buskar och annat elände.
Ja, då hade personalen verkligen fått något att prata om. Lite småkul hade det sett ut, eller hur? :)
Jag ska ta det lite lugnare i fortsättningen. Nu när det är lö överallt också så är det svårt, eller rättare sagt, lätt att missa kanter osv. Kanterna är det jag följer. Tur att vi inte har så mycket snö här nere iaf, tur är det för mig när jag ska käppa för det är svårt med snö, då försvinner ju alla kanter och sånt där. Det är som att orgentera på en sandstrand. Haha

Nej, nu är det väl dags att rycka tag i dammsugaren och få lite fint inför helgen.

Önskar er en fin fredag!
So long

Kommentarer
Postat av: lLenal

hehe!

Det skulle varit en syn:)Tycker att du gör det så bra som vill fixa mycket själv,för det vill man ju oxå som seende.

Ha en fin fredag, kram lena.

2008-10-10 @ 12:44:54
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Jen

ja eller som vi som ser som är så inne i att kolla på annat eller snacka i mobilen och går in i lyktstolpar eller nåt haha. Jag är livrädd för att halka eller nåt,, kul om man bryter benet liksom. Jag tänkte en grej Ulrika,, jag kanske ska blunda när jag går hem från dagis idag med barnen, ser hur det är,,,ok himmla barnsligt och leka blind men det är ju så coooolt att du klarar det liksom. Kram kram du är bäst

2008-10-10 @ 13:49:17
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Jen

hahaha jag glömde totalt bort att blunda när vi gick hem. Var lite stressad för jag fick shoppingryck på eftermiddagen och åkte och köpte lite ljus och sängkläder på rea. kram kram kram

2008-10-10 @ 17:53:43
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: soffie

ojoj nä det skulle inte va bra om du ramlade .

men va härlig känsla det msået va för dej att kunna lämna och hämta själv bra att det är en bra väg dit.

Ha en härlig kväll med din lilla gosros!

2008-10-10 @ 18:29:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ann

God morgon! Vad bra dagispersonalen är så mån om dej!

2008-10-11 @ 06:23:10
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: T

Hahahaa!!! Jag kan verkligen se dig stå på näsan i buskarna! :)

Men bra att dagispersonalen är schyssta!



Kram

2008-10-12 @ 14:26:08
URL: http://modestymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0