Busungen

Jens sov fram till klockan sju i sin egen säng, sedan tog jag över honom till oss och så sov vi en timme till. Det var skönt minsann.
Så mycket bättre vi sover allihopa när han ligger hela natten i sin säng. Klart det är mysigt att ha honom hos oss också men han snurrar och har sig, sedan ska han nödvändigtvis ha mig som huvudkudde och pappa Daniel som fotkudde, eller något...
Det blir lite bökigt helt enkelt.
På förmiddagen gick vi en sväng på byn. Banken hade öppet hus för barnen och bjöd på tårta och lite små presenter... Klart vi gick in en sväng, talade dock inte om att vi är kunder i en helt annan bank.
Prinsesstårtan var god. :)

Sedan har det varit hyfsat lungt. Jens sov nästan två timmarvilket börjar kännas som att det är lite för mycket. Han är väldigt svår att lägga de kvällarna då han tidigare på dagen sovit länge.
Sedan har det busats...
Själv har jag inte varit på topp under eftermiddagen, det är ju lördag... man kan faktiskt tro att jag varit ute och festat järnet varje fredagkväll. Men mina taskiga lördagar beror alltså inte på att jag är bakis utan på något helt annat. :)
Jag halvlåg i soffan och läste lite. Hörde att Jens sto bredvid mig och dunkade med något i soffbordet. Det är inte precis ömtåligt så jag lät honom hållas. Tänkte att det var hammaren till slagbrädan. Sedan hör jag att han stoppar saken i munen så jag kollar efter vad det är han har? Kan först inte identifiera den märkliga prylen. men efter ett litet tag upptäcker jag att det är mitt gamla dopljus... Hmm?
Det hänger och slänger. Haha Stiarin överallt.
får skylla mig själv. Jens hade kul iaf.
Danne som fick dammsuga hade mindre roligt. ;)

Ikväll blir det film igen. Solstorm, den här gången.
Vi tänkte egentligen gått och kollat på filmen när den gick på bio men det blev inte av. Jag har läst boken och gillade den mycket.
Har ni sett den?

Vad det gäller Nattrond som vi såg igår tyckte jag den var helt okej. Boken är förstås mycket bättre men så är det ju för det mesta. :)
Ha nu en fin lördagkväll.
So long

Kommentarer
Postat av: Jen

opps det var det dopljuset,,då var det söndag idag,,, tjohej eller inte,,, kram

2008-10-26 @ 08:58:57
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Hej Ulrika !

Vill bara säga: Vilken ljuvlig människa du verkar vara, många "problem" men lika glad för det :)

Läser din blogg varje dag, du skriver så härligt !

Ha en fin vecka, kram Britt Inger



2008-10-26 @ 10:39:43
URL: http://brittingers.spaces.live.com
Postat av: Annica

Jag tyckte inte heller nattrond var en av de bättre filmerna. Men jag kommer inte ihåg vad den som jag tyckte var bäst hette.

Hoppas du måsr bättre idag.

KRAM!

2008-10-26 @ 10:40:38
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Titti

Hoppas du mår bättre idag?! Solstorm har legat här sen i juli, har ännu inte kommit mig för att kolla den bara, men den ligger på prio5 listan över filmer före nyår!

2008-10-26 @ 10:58:29
Postat av: T

Hahahaaaa!!! Vilken liten buse. Jag kan se det framför mig! ;-)



Å gratis tårta, det var inte illa. :)

2008-10-26 @ 19:53:13
URL: http://modestymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0