Dags igen...

Just det, dags för fåret Shaun igen... Suck och stön.
Har lyckats undvika det några dagar nu men jag fick precis höra trudilutten så nu lär jag ha den på huvudet resten av dagen.

Det är strålande sol här idag. Undrar om vi ska ta en sväng ut nu eller efter att Jens sovit sin middagslur? Jag vet inte.
Jag har fått lite mer inflammationer nu men det är ingen fara än. Antar kortisonsprutornas efekt börjar avta.
Jag känner mig av banan som jag gjort några dagar nu. Inget är kul just för tillfället.

Tanken på min fest gör mig på gott humör iaf.
Det är ganska många som tackat ja till min 30-årsmiddag och det är jag superglad för. Ser fram emot den dagen, det gör jag verkligen.
Vi kan nog bli ett 30-tal tror jag. Hoppas på det iaf. Jesper, lillebror, kommer hem från Oslo också och det är ju underbart bara det!
Åååå nu tog fåret Shaun slut. Tjohooo  :)

Jag får ganska många frågor om min track och det är helt okej, jag tar absolut inte illa upp av frågor. Det tycker jag bara är roligt.
Men jag kanske ska förklara vad det är.
Jag har ju ett hål in i luftstrupen eftersom jag fick någon slags kramp i halsen för två år sedan, lite drygt. Jag fick ingen luft och blev medvetslös.
Som tur var så befann jag mig på intensiven just då så de kunde rädda mig och Jens som jag hade i magen. mitt lille frö.
I hålet går det in ett kort rör kan man väl säga och det är den som kallas tracken. Den sticker ut en bit och längst fram sitter det en så kallad talventil. Den fuktar plus att den tar emot så att jag kan prata. Hade jag inte haft något där så hade ju luften pyst ut och då hade det inte kommit ett pip ur mig... hihi
Det hade ju inte kommit någon luft upp till stämbanden om ni förstår vad jag menar?
Jaja, jag vet inte om jag förklarat på ett bra sätt. Det är bara att fråga om ni undrar något.
Det är på grund av tracken som jag får det jobbigt när jag blir förkyld. Det blir mycket slem osv. Jaja, nu ska jag lämna detta innan jag fördjupar mig i snuskiheter. ;)

Ha en fin dag!
So long

Kommentarer
Postat av: soffie

oj vilken grej du och er lille son var med om,

guuu jag satt här å grät när jag läste om det hemska som hänt dej,men åå vilken tur att ni överlevde båda två..

Ska tracken sitta där föralltid som en säkerhetsgrej?

Må nu så gott och tack för att du delade med dej om ditt liv...

kramen

2008-09-24 @ 12:40:03
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag tycker du är helt fantastisk som förklarar och delar med dig av allt. Tror säkert att det är många som undrar men inte törs fråga. Gäller ju då inte mig som är nyfiken i en strut. Hi hi hi! Kommer du alltid att ha tracken eller går det att "laga" dig så du slipper rör i halsen?

Stefan får inte ledigt. En princip sak. Bara för att han ber om ledigt med så kort varsel. Detta är Stefans arbetsplats i ett nötskal! Man blir ju galen på dom. Men vi åker ner på fredag kväll. Känns skönt. Behöver verkligen krama min lilla mamma nu!

Sköt om dig och Jens nu. Och hoppas du slipper fåret Shaun resten av dagen nu. ;-)

KRAM!!!!

2008-09-24 @ 12:42:30
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tar inte så hårt på det, det jag hinner hinner jag.....det andra finns säkert kvar, eller hur? Jag har tagit min promenad nu i alla fall, den var viktigast så jag tar vara på solen och den lediga dagen! När fyller du?

2008-09-24 @ 12:56:31
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj vilken tur att de hann rädda dig, fy vad hemskt, vilken upplevelse.

2008-09-24 @ 13:14:51
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Jen

Hm låter lite jobbigt det där kram

2008-09-24 @ 16:39:35
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Annica

Aaa! Då förstår jag. Men jag kan tänka mig att du har ju vant dig med den. För dig är det ju en del av dig. Medans vi knasbollar som blir livrädda så fort någon ser lite annorlunda ut, tycker att det ser jätteläskigt ut. Plus att du har vit käpp! ;-)

Förstår att läkarna är osäkra om de inte vet varför allt hände från början.

Här hemma har allt rullat på som vanligt idag. Var ute i det vackra vädret en stund. Hur skönt som helst! Pratade med mamma. De har gjort en gastroskopi i dag. Kollat halsen och magen med kamera. Så de har hittat varför han mått så illa. Magsår.... Så nu har de satt in medicin mot det och han mår redan så mycket bättre. UNDERBART! Så eventuellt kommer han hem på fredag. Dagen har med andra ord varit väldigt bra idag.

Men nu kommer jag med mina frågor igen....

Varför känner du dig så ur form? Beror det på din mamma? Fick bara en sån där känsla igen...

KRAM!!!!

2008-09-24 @ 16:44:49
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag förstår dig precis. Hamnar ju i samma nedåt gående spiral själv ibland. Och det med din mamma förstår jag med.. Tycker att du gör rätt i att inte låta henne styra dina beslut. Hon är en egen person som gör egna val och får ta konsekvenserna av det. Och inget av det hon gör ska du behöva känna skuld för. För visst är det lite där skon klämmer? Du känner någon form av ansvar för att hon ska "sköta sig" på festen..

Det är din dag som ska firas. Gör den precis så du vill att den ska vara. Sen får de andra bara hänga med! ;-)

MASSA KRAMAR!!!!

2008-09-24 @ 17:27:09
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Satu

Nemen det tackar vi för att de kunde rädda dig!! "gulp"



Åååh,jobbigt med fler infammationer,vet ju inte direkt hur det känns men ledvärk har jag haft men inte av din styrka. Styrke kramar från mig iaf!







tack för förklaringen!!

2008-09-24 @ 19:13:39
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag vet precis hur det är. Har ju varit i samma sits som du. Och oroat mig, skyddat och dolt allt för andra. Jag lovar. Vet precis hur du känner det.

KRAM!!!!!!!!!

Hur har det gått med disken? Har den anfallit och dränkt dig? ;-)

2008-09-24 @ 19:49:10
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag är liiite längre än dig. 1.68 ungefär. Men den var bra mycket högre än mig!

2008-09-24 @ 20:05:10
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: LITTLE MISS LOUISE

Hallå där :) Vad händer?;)

2008-09-24 @ 20:16:40
URL: http://littlemisslouise.blogg.se/
Postat av: Annica

Det är därför vi kvinnor är bäst på att diska. Vi är de enda som kan överlista disken! ;-)

2008-09-24 @ 20:20:41
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0