En underbar eftermiddag

Jag tog färdtjänsten in till stan för att träffa Ingmarie och hennes goda vänner.
Vi tog en fika på biblioteket.
Jag har aldrig träffat hennes vänner tidigare. De ville träffa mig för de har hört talas om mig under åren, vad jag gått igenom när jag var liten osv.
Jag kan väl säga som så här. Mitt hjärta är överfullt, det jag fått höra i eftermiddag har gjort mig stark och nu ska jag klara det som komma ska.
Två fantastiska människor som det var en stor glädje att få träffa och jag fick verkligen skratta mycket. *kram*

När jag ringde Spenshult idag för att fråga efter några provresultat som jag aldrig fick igår så passade jag på att fråga lite om den medicin som står på tur för min del.
Det är ett dropp som man får en gång i månaden. Det tråkiga med den är att den tar tre fyra månader att värka, det kommer bli en lång väntan igen.
Kände mig lite ledsen och trött efter det samtalet och sedan kom ju det där med försäkringskassan. Men fikan idag fick mig glad igen.
Det kommer ordna sig, det vet jag.

Nu är det strax dags för lille busfröet att lägga sig.
Föresten, när Danne kom och hämtade Jens idag så sa en av personalen att Jens är helt fantastisk, han ler och skrattar hela tiden. Roligt att höra för när han är hemma är det mycket gnäll just nu.
Vi har faktiskt tankar på att han ska vara på dagis en dag till i veckan. Han är där tio timmar i veckan nu men vi har rätt att ha honom där femton timmar. Vi har tänkt så eftersom han gillar dagis så mycket. kul för honom att träffa andra barn.
men vi får se, det är ju ingen brådska.

Ha en mysig fredagkväll nu!
So long

Kommentarer
Postat av: T

Vad skönt det är med människor som får en att liksom växa så man blir 15 meter lång :)

Hoppas att nya medicinen funkar. Jag håller tummarna stenhårt. Inga biverkningar tack. ;-)

Visst är det väl mysigt när man hör att ens barn kan vara en solstråle även fast det inte märks hemma? Jag minns när mina var som värst. Bara slogs och bråkade med varann. Gapade och skrek för jämnan. Sen fick jag höra att de var små änglar på dagis. (förutom att sonen hade ätit harbajs och druckit vatten ur en vattenpöl...ehehe...hans egen förklaring var: han skulle få en massa kulor i ett vad om han åt harbajset och han var törstig och hade inte tid att gå in) men om vi bortser från det så känns det otroligt skönt att höra. Samtidigt så funderade man varför de var tvärtom hemma? Ständigt dåligt samvete som mamma...*fniss*

Märkligt det kan vara.



ha en fin kväll!

2008-09-05 @ 20:44:03
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Pej

Åååå! Va skönt att du har träffat så underbara människor idag! :-) Sånna skulle man behöva träffa lite oftare!



Hoppas ni har en bra kväll!

KramKram

2008-09-05 @ 21:18:32
URL: http://fruwee.blogg.se/
Postat av: Annica

Vilken mysig eftermiddag!

Den var du värd!!!!

Nu ska jag lägga mig. Det visar sig att jag fått feber...

Inte så konstigt att jag mått dåligt idag..

Sköt om dig nu min vän!

KRAM!!!

2008-09-05 @ 21:24:20
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Ann

God natt min vän!

2008-09-05 @ 21:32:17
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Annica

Tack så väldigt mycket!

Massor med kramar!!!!

2008-09-05 @ 21:34:33
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Satu

tack kära vännen ,nu är det jag somgråter av dina ord!!!



Det betyder så enormt mycket att ni finns där!!!!



STOR STOR KRAM GUMMAN



nu ska jag nanna "blink"

2008-09-05 @ 21:53:49
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Satu

Gud vad skönt att det finns människor som kan få en på bättre humör när man behöver det som mest! Det är ödet!



Glad för att du blev på bättre humör!

2008-09-05 @ 21:56:07
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Satu

Gud vad skönt att det finns människor som kan få en på bättre humör när man behöver det som mest! Det är ödet!



Glad för att du blev på bättre humör!

2008-09-05 @ 21:56:08
URL: http://satuelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0