Lördag, igen...

Jens har precis somnat, dags för hans dagliga lur. Lugnt och skönt är det nu alltså. Funderar skarpt på att sova lite själv men jag har en del att fixa och det är bäst att passa på när lille vännen sover. :)

Jag mår inte illa, är bara jättetrött.
Har precis läst ut en bok som jag tidigare gett upp. Men den var faktiskt bra ändå, lite seg imellanåt bara.
Nu är det dags att börja på "Medmänniskor" av Stefan Einhorn.
Han har mycket vättigt att säga tycker jag. Jag brukar alltid få mig en liten tankeställare när jag läser hans böcker eller hör honom tala.
Spännande!

Inget speciellt står på programet idag, det är skönt.
Imorgon blir det däremot lite mer. Jag måste försöka få tag på en mobil. Min har nämligen gått sönder. :( Jag har tänkt köpa den absolut billigaste jag kan hitta eftersom jag antagligen kommer köpa en annan senare under året. Det är så att det finns ett program till mobiltelefonerna nu som pratar. Med det skulle jag alltså kunna skicka och läsa sms själv till exempel. Landstinget här i Halland ska besluta under hösten om det ska bli ett hjälpmedel, som det är nu får man köpa det själv och det är dyrt.
Hur som helst, om det blir ett hjälpmedel så behöver jag köpa en lite mer avancerad telefon som fixar programet.
Men det är inte aktuellt nu utan nu vill jag ha en enkel billig sak... :)
Okej, det var mycket om detta.

Imorgonkväll blir det middag hos mina föräldrar. Daniels mamma och moster ska också med dit.
Nej, jag skulle ju rycka tag i lite saker nu ju. :)
Ha en fortsatt skön lördag!
So long

Kommentarer
Postat av: Annica

Hemma och handlat bara lite.. ;-)

Vad spännande med det nya programmet till telefonen! Har aldrig hört talas om det. Men det låter ju underbart.

Nu ska vi åka och hälsa på Stefans mormor. Lite fika lär nog slinka ner...

KRAM!!!

2008-09-20 @ 16:42:03
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Natalie

:)

2008-09-20 @ 16:46:11
URL: http://natalies.se
Postat av: Annica

Jaha... Det är bara att plocka undan dom när vi kommer. Annars går jag inte innanför dörren! 300 stycken?!?!?! Har du ett eget rum till dom eller? ;-)

KRAM!

2008-09-20 @ 18:22:58
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Förståndig karl du har! För att du ska förstå hur illa det är med grodor...

Jag kan inte se dom på tv. Då skriker jag och börjar gråta.

Jag kan inte köra på vägen om de är där. Bara skakar. Och gråter.

Det värsta var när vi hade hund. Och man var ute och gick i grodtider och de var precis ÖVERALLT!!!!

Får rysningar i hela kroppen.... HATAR GRODOR!

Så bort med dom. Allihopa! ;-)

KRAM!!!

2008-09-20 @ 19:18:39
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Soffie

jobbigt att ha sånna lördagar med illamåendet,kan man inte byta dag?

fast det kanske passar bäst om ändå din man är hemma å tar Jens om du mår allt för dåligt.

Må så gott

2008-09-20 @ 19:44:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: lena

Det där programmet till telefonen låter ju så bra.Hoppas du får det snart.Ha en fortsatt fin Lördags kväll kram lena.

2008-09-20 @ 20:45:57
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Annica

Hm... Kanske om de är riktigt söta... ;-)

Nu tar jag och släcker ner för idag. Soffan och maken hägrar.

KRAM!!

2008-09-20 @ 21:02:41
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Vet du Ulrika, jag har följt dig i din blogg ett långt tag. Tycker du lever ett fint liv. Ibland har jag funderat om jag fattat fel och du är seendet. Men jag vet nu efter att ha läst mer att ser... det gör du inte... Sorry...

Du verkar så rar och fin. Du har också en liten fin familj. Kommer att fortsätta följa dig och de dina framöver.

Kram på dig och ha det gott/ Britt Inger

2008-09-21 @ 00:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0