Mycket bättre

Imorse när jag vaknade hade jag inte ont. Jag undrade lite smått vad det var som var fel men eftersom det kändes rätt trevligt så tänkte jag, strunt samma. ;)
Vad tror ni nu, är det kortisonsprutorna som gett efekt eller är det Mabtheran som över natten fick ett himla ryck och bestämde sig för att funka helt plötsligt? hihi
Något säger mig att det är det första alternativet. haha Spela roll, nu mår jag bra iaf och det är huvudsaken.
En underbar känsla är det när värken är borta och rörligheten kommit tillbaka. Nästan värt att ha ont bara för att få uppleva något sådant... Nej, glöm det, det var ett dåligt skämt.
Lite negativ är jag ändå för jag tänker, hur länge ska det hålla i sig? Men Ulrika, le vi nuet och var glad för sjutton.
Okej, ska försöka. ;)

Jag har fått ringt en del telefonsamtal idag.
Någonting som gör mig arg just nu eftersom jag fick ett negativt besked. är det här.
Det är så att jag har ju aktivitetsersättning genom försäkringskassan men den går ut nu eftersom jag blir 30 år. Jag har genom den här ersättningen fått betalt min träning och det gäller ungefär 1000 kr i månaden, i den summan inkluderas resor till och från Sats.
Nu när jag blir 30 så gäller inte aktivitetsersättningen längre utan det övergår i något annat, sjukbidrag kanske? Hur som helst så innebär det här att jag inte längre får träningen plus resor betalda.
Det är väldigt viktigt att jag  med tanke på lederna tränar, det säger både läkare och sjukgymnaster. Att träna på gym är det ultimata för mig eftersom jag inte ser. Det är svårt att vara med på grupper osv eftersom jag inte ser vad ledaren gör. Bassängträning går bort på grund av tracken. Ut och springa eller cykla går också bort på grund av synskadan. Jag känner att jag inte har så mycket att välja på, det bästa vore om jag kunde fortsätta på gymmet. Konstiga regler det där, när man blir 30 ska man lägga sig på sofflocket tydligen? :)
1000 kr är ganska mycket pengar. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag pratade precis med en dam på försäkringskassan. Tänkte att jag kanske kunde försöka få hjälp på något annat sätt men det gick inte alls. :(
Synd man inte rullar sig i pengar. ;)

nix, nu ska jag röja lite innan det är dags att åka in till stan och fika med min fina vän Ingmarie!
Önskar er en riktigt bra fredag!
So long

Kommentarer
Postat av: Pej

Hej vännen!



Va skönt att höra att du mår bättre idag. Blir så glad för din skull :-)

Va trist med träningen. Det låter ju inte riktigt klokt tycker jag.



Hoppas ni får en bra dag!

KramKram

2008-09-05 @ 11:50:56
URL: http://fruwee.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh vad glad jag blir när jag läser att du är bättre!! Så otroligt glad!!!!

Jag inser nu att jag bara måste ta dessa sprutor. Jag måste bli av med smärtan...

Idag är en liten halvjobbig dag.

Men sen blir jag ledsen igen när jag läser om försäkringskassan. Är det så att man när man fyller 30 helt plötsligt får högre inkomst? Jäklar. Det missade jag! ;-)

Hoppas att du hittar en lösning.

KRAM!!!!!!

2008-09-05 @ 12:02:01
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: T

Va bra att du känner dig bättre! :)

Riktigt sjukt att de kan sätta en åldersgräns på träning...

Ja, du ser. Livet är slut efter trettio. Bara lägga sig på soffan och vänta ut livet... ;-)

Helsjukt.

jag sitter på jobbet och smygbloggar! Har skittråkigt! *fniss*



Ja, vi lär väl höras fler gånger idag! :)



See ya!

2008-09-05 @ 15:36:52
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Annica

Hi hi!

Nu satte jag mig i soffan med datorn. Vände mig till sonen och sa:

-Ulrika hälsar till dig.

-Vem är det?

Så jag visade din blogg och dina bilder.

-Åh! Mamma! Hon är så söt! Och vilken finpojke hon har! Är han min lillebror?

Sonen vill hemskt gäran ha en lillebror. Får han låna Jens? ;-)

KRAM!!!

2008-09-05 @ 16:37:23
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Hi hi!

Visst är han go!

Bra säger till innan så du vet. ;-)

KRAM!!!

2008-09-05 @ 16:51:01
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja ikväll får du verkligen hålla tummarna. De möter mycket bättre motstånd i kväll. Själv ska jag sitta med datorn i knät, massa ljus tända och titta på dobidoo. Tror att jag har lite toblerone som vill in i min mun också. En helt OK kväll när man är sälv! ;-)

KRAM!!!!!

2008-09-05 @ 18:15:19
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Jen

Fan kan dom inte bara hjälpa till lite så man kan funka så bra man kan,,, skit i hur fan gammal man är idioter. Jag måste träna också jag har pissont annars. Hoppas du fick en bra fika iallafall,, min var mycket trevlig. kram kram kram

2008-09-05 @ 18:15:53
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Soffie

å va bra att du är bättre idag.

önskar dej en mysig fredag!!!

2008-09-05 @ 18:31:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jen

Tusen strålande solar heter boken.Mycket bra. Kram

2008-09-10 @ 11:05:43
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0