Hemsk lukt

Vi hade en riktigt bra dag igår också.
Jag for iväg till kyrkan och efter det tog svärmor och jag en fika, det var en trevlig stund.
Kvällen innan hade jag återigen lyckats med konststycket att paja en termoskanna. Eller ja, just en termoskanna har jag faktiskt inte förstört tidigare utan det har varit vanliga kaffekannor. Men i lördagskväll exploderade den medan jag diskade kannan. Som tur var hade jag inte händerna ner i den just då.
Vad jag ville komma fram till var att omtänksamma ulrika köpte med sig en kopp kaffe i en termosmugg till sin käre make eftersom jag tänkte att han hade kaffeabstinens. Det hade nämligen jag haft.
Min make hade dock finurlat ut ett sätt på att fixa kaffe ändå, så han var inte så upp i limningen som jag trodde. Men det är tanken som räknas, eller hur? ;)

På eftermiddagen stack vi in till stan och lämnade tillbaka kannan och fick en ny, bra bra. Rätt dyra saker det där annars.
Det blev grillning hemma hos mina föräldrar sedan. Jesper, lillebror, var som sagt hemma på ett kort besök. Alltid så roligt att få träffa Prins Riri.
Jens fick en fin present, en gräsklippare. Den sprang han runt med i flera timmar. Sedan skulle jag jaga honom med skottkärran. Nog för att jag är liten men tom jag fick ont i ryggen efter ett tag... :)

Jag har ju berättat att de håller på att lägga in rör och grejer här, vi ska få vattenburen värme nämligen. De har inte kommit så långt men borrat hål igenom  taket till klädkammaren och badrummet har de gjort för flera veckor sedan. Förra veckan tog de bort vår vattenberedare och det är ju skönt.
Av någon anledning har det nu börjat lukta som bara den i vår klädkammare. Det är en mycket obehaglig och stark lukt, min hals får ryckningar så fort jag öppnar dörren in dit. Sedan hänger ju våra kläder där inne också och det känns ju förjäkligt rent ut sagt, lukten sätter sig ju dem. Dessutom kan det ju inte vara bra att andas in det? Jag mår illa varje gång jag varit in dit.
Ringde idag för att förklara och det kom ett gäng med gubbar men de visste inte vad det är som luktar. En av de frågade om vi satt in något i klädkammaren. Hmm?
Nej, så klart inte. Man känner ju att det är något medel eller så.
Det var som att prata med goddag yxskaft.
Det är bara i vår lägenhet i den här längan som de borrat i klädkammaren.
Nu känner jag för att bråka....
Vi kommer få tvätta alla kläder och det är obehagligt att ha det så här.
Vad ska jag göra?

Idag har det inte varit en lika bra dag. Jag skulle egentligen tränat men så messade min ledsagare igårkväll och sa att hon fått förhinder. :(
Jaja, ingen fara men dagen har varit seg och jag har varit trött.

Imorgon är det besök på Spenshult, ska börja med Remicade. Lederna är bra nu, tack vare kortisonsprutorna jag fick för två veckor sedan plus att jag fick ganska mycket kortison när jag var nere i Lund.
Skönt att vara bra i lederna men det betyder samtidigt att jag inte kommer se om Remicade har någon effekt förrän om några veckor.

Nu dags att diska.
Ha en fin kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jobbigt med så stark lukt inne i klädkammaren! Så kan ni juh inte ha det. Sån där doft får man väl aldrig bort från kläderna igen sen.



Härligt att du haft en bra dag idag iaf! Omtänksam du är som tog med dig kaffe. ^^



Kram

2009-04-27 @ 18:51:58
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Lena

Tycker gott att du ska bråka om lukten. Det borde ni väl kunna få ersättning för eller? Jag menar, tvätta och kanske slänga kläder är ju inte roligt. Annars så kolla med försäkringsbolaget kanske?



Tur att du inte skadade dig på kannan, sambon smällde en sådan i disken för ett tag sedan och det var glas överallt.



Hoppas att du har haft en solig och varm dag i dag du också. Det har vi haft här och det har varit utedag hela dagen :-)

Hoppas du får en skön kväll!

Kram på dig vännen!

2009-04-27 @ 19:07:52
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

MEN va bra att lederna är bättre. Heja heja heja. Kram

2009-04-27 @ 19:27:23
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Hoppla, vad otrevligt :P



Jag sitter här i åskväder och tar igen kommentarer :-)

Må så gott :-)

2009-04-27 @ 20:57:58
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: merja

Vad glad jag blir över att eran helg varit så underbar med jens första busstur samt besöket på Bondgården.

Mindre bra med den konstiga lukten, det får de ju utreda var det kommer ifrån.

God natt min vän och sov gott.

KRAAAAAM

2009-04-27 @ 21:17:25
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: soffie

men fy vad läskigt med lukten måste väl kunna få ut nån slags ersättning för sånt,

å va skönt att dina leder mår bra nu tack vare kortisonet,

kramelikram

2009-04-27 @ 21:37:59
URL: http://soffie69.blogg.se.
Postat av: karin

Jaahaadu, vad ska du göra!!?? Bråka på du, det tycker jag, om du orkar alltså! Annars får väl någon annan bråka åt dig, hahaha..Sådär kan ni ju inte ha det!! Ohälsosamt kan man tycka!! Ha´´det bra, och var rädd om dig!

2009-04-28 @ 01:16:20
URL: http://karinsdagar.blogspot.com
Postat av: Susanne

Godmorgon!!!! Inte kul att du har en sådan doft och tur du fick en ny termos. Ha en bra dag. Kram Susanne

2009-04-28 @ 08:09:09
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad härligt att höra att du är bättre i lederna!

Se till så att de fixar bort den där läskiga lukten så kan ni ju inte ha det. Kram

2009-04-28 @ 17:22:10
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Hoppas dom inte borrat hål i luftstammen från toaletten då kommer all avloppslukt ut där,inget farligt går lätt att åtgärda men tycker det verkar som det, och tur att du inte höll i termosen som sagt för då kunde det gått illa och du verkar må hyfsat tycker jag det verkar som,och det är huvudsaken,ha så gott o kram.

2009-04-28 @ 20:55:57
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0