Det tog sin lilla tid...

Nu har det gått en liten tid sedan jag var här och skrev. jag har dock hållt på med lite annat som har med min blogg att göra... :)
Skapat några kategorier och försökt sortera mina inlägg i dem. Usch, vet inte hur många gånger jag funderade på varför jag startat med det... Men nu är det gjort och nu blir det kanske lite lättare att hitta i bloggen.
För vem? Ja, det kan man ju fråga sig. :)

Självklart har jag en kategori som heter Gosrosen och den handlar ju om mitt mirakel Jens. Roliga grejer han gjort och gör, bilder och ibland funderingar på hur jag som blind mamma ska lösa vissa problem.
En kategori heter missbruk och där finns de inlägg som handlar om sorgen och frustrationen att ha någon man älskar som missbrukar.
Tracken, haha, ja den handlar om just tracken, halsoperationer och förkylningar som blir ett gissel för mig...
Sjukdomen, ja om reumatismen jag haft sedan jag var sex år, den som ställt till det ganska mycket för mig stundtals och bland annat gjort att jag förlorat min syn.
Tillbakablick, där lägger jag de inlägg jag skrivit om hur det varit att växa up med barnreumatism och alla sjukhusvistelser och operationer jag fått gå igenom på grund av den. Mest sånt alltså. :)
Jag har ingen kategori som heter blind eller något liknande. Haha Att vara blind är min vardag och sånna där knasiga saker som händer och som jag får höra på grund av min synskada, de hamnar helt enkelt under Livet, det är ju mitt liv och som sagt, min vardag... :)
Där hamnar allt annat skräp också för den delen.

Japp nog om detta.
Jag har faktiskt gjort en hel del annat den här veckan förutom då att ha suttit vid datorn och sorterat inlägg vilket för övrigt inte varit så himmelens lätt eftersom jag sällan skriver om enbart en grej i mina inlägg, utan i en salig röra.
Idag har vi varit på en lekplats med ridartema. Idag eller imorgon kommer bilder från den utflykten.
De har bygt många nya lekplatser i och runt Halmstad. Mitt inne i stan finns en Pippi-lekplats, har skrivit om den tidigare.
I torsdags var vi på sagoängen, en annan. Den är nog favoriten hittills.

Var till kyrkan igår och det gav mig styrka och tröst, precis vad jag behöver nu.

Nej, nu ska jag fixa till lite innan det är dags för te och en bok.
Återkommer imorgon.
Kram


Kommentarer
Postat av: SOFFIE

va mysiga lekplatser ni har,

härligt att hämta styrka i kyrkan det är verkligen vackert å fridfullt där,

kram

2009-08-24 @ 21:28:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

va mysiga lekplatser ni har,

härligt att hämta styrka i kyrkan det är verkligen vackert å fridfullt där,

kram

2009-08-24 @ 21:31:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej vännen. Mycket att göra denna vecka för stora möten på jobbet och jag roddar allt .Kul är det men lite mycket. Jaha, vad läser du för bok nu då? kram kram

2009-08-24 @ 21:51:04
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Gott att du inte glömt bort mig,har aldrig haft så stressigt som nu,jobbar till 22 tiden varje kväll och hinner bara göra ett inlägg ibland,det tar 2 minuter men att svara på kommentarer kan ta några timmar,kommer igen när jag blir ledig,go kram till er.

2009-08-24 @ 22:04:00
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Anki

Härligt att du varit här och skrivit ett inlägg igen jag tittar in varje dag. Stora Kramar!

2009-08-24 @ 22:14:53
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Annica

Vilket jobb du lagt ner!!!! Det blev ju jättebra!

Tack för kommentaren igår.

Vi hade faktiskt en riktigt mysig kväll. Emil fick äta själv när han kom hem från dagis. Så vi gjorde lite mat och åt när han somnat. Bara vi. Jätteskönt!

Och du ska se buketten jag fick. Så vacker!

Rosa rosor, precis dom jag hade i brudbuketten.

Mörklila blommor av nån sort som jag mest sett gula och orange. Det är liksom som klockor som sitter tätt, tätt ihop på en kvist. De var blandade med rosorna och så fylldes buketten upp av lite gröna blad. Buketten var väldigt tät och bred. Som hatten på en flugsvamp! Oj oj oj vad dålig jag är på att förklara. Men den är otroligt vacker!

Massa kramar från oss!!!!

2009-08-25 @ 07:56:54
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Amanda

Att du orkar sitta och sortera och greja! Den energin har ite jag. Bloggen får se ut som den gör. :)

Tack för omtanken vännen! Ludwig verkar mycket gladare och piggare idag så nu blir det nya tag.



Hoppas ni får en fin solig tisdag!

Kram

2009-08-25 @ 09:23:30
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Vilket jättejobb, gud vad bra gjort av dig! Försöker göra detsamma, men jag har så grymt mycket inlägg.. :)

2009-08-25 @ 13:49:21
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0