Lima-besöket

Jaha, då var vi hemma igen efter några intenciva dagar i Dalarna.
Vi kom iväg vid halvfyra i torsdags och var uppe i Lima vid halvett på natten. resan gick bra och den som gnällde minst av oss var Jens. Han är verkligen helt underbar att ha med sig. jag överdriver inte när jag skriver att han inte gnällde en enda gång under någon av resorna. Han pratar, sjunger, tittar ut och berättar vad han ser, leker lite med sina smågrejer han har med sig, pratar i sin mobil och sover lite grand.
Ja, jag säger ju det, han är helt otrolig min son....

Vi hade jättefint väder på fredagen och sådär på lördagen. Orsaken till att vi åkte upp var för att träffa min mormor. Hon har blivit väldigt dålig den senaste tiden så det kändes skönt att få komma upp och krama henne. För mamma var det såklart mycket jobbigt att se mormor så men hon är snart 89 år och då får man vara skruttig tycker jag.
Men det gör såklart ont för det.
Hon har förlorat synen och det tror jag är det värsta för henne, hon känner sig så isolerad och det kan jag förstå. Det är en helt annan sak att bli blind på äldre dagar än att förlora synen när man är tolv som jag gjorde. Det är svårare att anpassa sig och allt är så mycket jobbigare när man är gammal.
Hon fick iaf känna på Jens och han visade att han kunde räkna till fyra...
Får väl skryta lite till med honom? :) Han kan räkna till fyra och om man frågar hur många man har uppe, av tex klossar så kan han tala om hur många det är. En, två, tre eller fyra. För det mesta iaf. Haha

Vi var och hälsade på mammas två mostrar också. Det är roligt att träffas, det blir ju inte ofta eftersom vi bor 60 mil ifrån varandra. De mådde väl så där, de med. Så det blev mycket sjukdomsprat.... Fast dock inte av mig den här gången... ;)
Det får jag ju utlopp för i bloggen menar jag. :)

Det var skönt att komma iväg men det har varit rätt jobbigt och tråkigt också på ett vis. Det är bara att acceptera att tiden har sin gång. Men det sätter igång många tankar.
Mamma sa att det var Jens som hållit henne uppe under de dagarna och hon höll sig faktiskt i kragen vad det gäller alkoholen. Min lilla mamma, hon som precis förlorat jobbet också. det är en tuff tid för henne nu.
På hemvägen körde vi inom Malung och hälsade på mammas storebror. Det var väl det mest upplyftande mötet, han är en underbar människa, grattis på namnsdagen föresten,Lasse! :)

Vi kom hem igår vid åttatiden.
idag har vi varit inne och fixat lite i stan. Köpte föresten en ny kaffebrygare, den andra brakade ihop precis innan vi åkte, eller brakade och brakade, termosen exploderade....nu har vi köpt en ståltermos, men jag ska se om jag lyckas paja den också, det kanske tar lite tid, men skam den som ger sig... :)
Vi är väl fortfarande lite sega efter resan, inte Jens då förstås, men vi andra vanliga dödliga...
Imorgon är det Dagis för Jens, lite jobb för Danne och träning för mig.

Nu ska jag svara Alice. :)
Tack för din kommentar, roligt att du skrev till mig.
Jo, jag har provat Mabthera, började med den i maj förra året. Tyvärr hade den ingen effekt på mig så jag har inte så mycket att skriva. Det trista med de där medicinerna är ju att det kan dröja upp till tre månader innan man ser resultat. jag fikc behandlas med höga doser kortison och många kortisonsprutor under väntetiden. Efter Mabthera testade jag Orencia men inte heller den bet på mig tyvärr. Nu är det Remicade som gäller igen för andra gången. Har haft den sedan 2003 men så i slutet av 2007 började den ge mindre och mindre effekt. det var därför jag fick testa med Mabthera istället.
Du får väldigt gärna skriva och berätta mer om du vill.
Om du inte vill skriva så att alla kan läsa så kan jag ge dig min mailadress om du vill,säg till i så fall.

Nu är det dags för te. :)
Känner mig trött så jag ska hoppa i säng om ett tag.
Kollar runt hos er imorgon.

godnatt och stor kram till er.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Nej jag får inte så mycket hjälp dom vill bara testa olika sorter på medicin och det är jag trött på nu. Men jag ska upp till sjukhuset i vecka 34 och hoppas då få några besked om en operation för hålla på så här orkar jag inte. Nu vet jag inte heller hur det blir med min syn ena öga har blivet mycket sämre jag trodde det kunde bero på saltvattnet jag fick i ögonen men ögonkliniken tror inte det beror på det utan kan vara medicinen som jag har. Ni verkar ha haft en bra resa härligt väder vi haft några dagar nu men idag regnar det här. Ha de så gott Kram Susanne

2009-08-11 @ 06:51:25
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hejsan vännen!

Ja det är tråkigt ibland att se hur folk blir äldre, speciellt när man själv inte blir det ;-) Nej, men tiden har sin gång, men helst vill åtminstone jag inte tänka på det.



Härligt att resan blev bra och att Jens är så snäll i bilen!

Hur lyckades du få termosen att explodera? :-)



Kram på dig

2009-08-11 @ 11:15:22
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Vad skönt att det går så bra att resa med Jens. Men visst är det lite sorgligt när man märker vad åren går och den äldre generationen börjar försvinna.. Hoppas att du fick sova gott och att du får en bra dag idag. Kram!

2009-08-11 @ 11:44:18
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: T

Vad trist med din mormor. Men skönt för er att komma iväg lite. Jens är helt sagolik. Vad jag minns när barnen var små så började de redan efter fem minuter: - Är vi framme snart? Gah!

Sen var det liksom 5 timmar av det tjatet.

Vad bra att tackbytet gick bra. :)



Jag har varit dålig på att blogga sista tiden. jag har inte mått så bra men nu när hösten kommer så blir det väl annat när man kan sitta inne och mysa.

Tänker på dig vännen!



Stor kram!

2009-08-11 @ 12:19:57
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Annica

Vad skönt att allt gått bra på resan. Både med Jens och mamma din. Förstår om du varit orolig.

Stefans mormor mår förvånansvärt bra. Man inser hur mycket infektionen har tagit på henne. Nu har man kapat bort sitt högra ben ovanför knät. Och hon är otroligt mycket piggare och har tagit det hela hur bra som helst. Det verkar nästan som att hon får komma hem till helgen. Men det tror jag när jag ser det. ;-)

Sköt om dig vännen min!!

KRAM!!!!!

2009-08-11 @ 13:30:33
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men inte behöver du ringa och fråga! Du vet att du och hela familjen alltid är välkomna hit!

KRAM!!!!

2009-08-11 @ 16:32:31
Postat av: Annica

Och det var jag som skrev ovanför så klart...

2009-08-11 @ 16:33:12
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej, jaha du har varit på släktturne du. Kul.Kalle gick sin sista dag på dagis idag. Stora killen. Ja, tiden går, min morfar ligger på sjukan för andra veckan idag. 90 bast så inte så konstigt. kram i massor

2009-08-11 @ 19:22:57
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack du goa vän!!!Kalaset var jättelyckad och jag är så glad... Jens brår säkert på sin mamma hihi... gott att krama sin mormor, man har varandra bara till låns tyvärr...kramixz M

2009-08-11 @ 19:28:25
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Soffiepropp

va goo han är din Jens å va härligt att din mormor fick möjlighet att träffa hen.Så himla jobbigt då de gamla blir dåliga.

Men vilken trevlig tur ni fick även om det är sorgligt att din mormor är dålig.

Te det är gott tycker jag med,har du nåt favoritte?

jag är inne i en period då jag dricker smaksatt grönt te.

Kram

2009-08-11 @ 21:29:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Hej Ullis,det var synd vi inte kunde träffas men träden är kvar nästa år oxå men lite högre så jag kanske får va med knuffa på lite,kunde bli roliga bloggbilder men det bjuder vi på,tyvärr är det så att vi alla blir äldre och skröpligare men sen tror jag det blir ett nytt liv som man får ännu bättre i och det är inte det sämsta,ha en bra dag o kram.Är på väg hem nu,gissa vem jag åker till först?.

2009-08-12 @ 14:58:20
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Malin

Kikar bara in och hoppas din dag har varit bra, och att solen lyst på dig..kramiz M

2009-08-12 @ 17:05:05
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Titti

Hej vännen. Hoppas du mår ok?

Det var väl skönt att komma iväg, särskilt om dom nu är lite skruttiga och till åren komna! Klart du ska skryta om Jens! Jag skryter över mina vareviga dag!!! Kram och trevlig helg!

2009-08-14 @ 18:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0