Fick en liten chock....

När Daniel kollade posten berättade han att det var ett brev från Lund idag. Jag fick en klump i halsen på en gång och hjärtat satte igång att slå som besatt.
Ännu värre blev det när han läste brevet. Det var förstås en kallelse till halsoperationen jag väntat på sedan i april...
Jag är välkommen ner på torsdag och på fredag äger operationen rum och jag får vara berädd på att stanna ett tag.
Jag slängde mig på telefonen, var helt galet arg.
Jag blev lovad att operationen skulle bli av i september och har alltså väntat hela hösten på att höra något och så kommer det ett sånt här brev.

Jag kan inte, det går inte att fixa med Jens osv. Dessutom känns det här väldigt haffsigt. Efter den misslyckade operationen i april som berodde på att kirurgen inte läst på tillräckligt och där av använde fel instrument som inte går att komma ner med i min hals på grund av min stelopererade nacke. det var ett av de hårdaste slag jag fått och då har jag ändå fått mig några smällar imellanåt. Jag mådde mycket dåligt i flera månader efteråt, med ångest och panik.
Därför är det så himla viktigt att det den här gången är förberett ordentligt och eftersom det är två läkare inblandade inför den här operationen är jag lite osäker på om båda verkligen är medvetna om att operationen är planerad till på fredag, det känns som sagt haffsigt.... Det känns som de bara fått en lucka och stoppat in mig där.

Operationer är ångest för mig. Har genomgått mellan 30-40 stycken sedan jag var sex år och det har satt sina spår i själen.
Sedan är det ju så här, rent krasst, att den här operationen är inget någon tror jättemycket på utan de gör det mycket för att bara göra något, för att ha provat alla möjligheter liksom. Men jag kommer hoppas och tro på den, jag kommer ladda som bara den och det är jag faktiskt en specielist på och därför kommer slaget bli hårt om det blir ännu ett misslyckande. Inte bra innan jul.

Jag är less och förbannad.
Jag vill ha det gjort, självklart vill jag ha det men jag vill också få en chans att förbereda mig och fixa praktiskt för Jens.
Det måste jag ju. Tänk om de bara hade ringt i mitten av november och sagt att vi planerar en operation för dig i december.
Då hade jag kunnat fixa det.
Nu får jag sjuta på det och jag får väl hoppas att det inte innebär en väntan på ett halvår igen. :(

Nu ska jag iaf njuta av en skön fredagskväll.
Önskar er det också, goa vänner.
Kram


Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Usch vännen! Det här var ju inte så det skulle bli! Jag kan inte annat än sucka och tycka att det är så typiskt svensk sjukvård. Har en väninna som har konstant ont i magen sedan i somras och nu ska de öppna och se vad det beror på. Två gånger har hon åkt in till operation och två gånger har hon kommit hem utan att bli opererad för att föregående operation dragit ut på tiden. Nu hoppas hon på en tredje gång.



Vad sa de när du ringde? Kunde de inte lova ett nytt datum? Förstod de dig??



Önskar jag vore hos dig och kunde ge dig en kram irl!



Ta hand om dig och familjen och mys i kväll! Idag åker Calle ut tror jag från idol ;)



Kramar och kramar igen!!

2009-12-04 @ 18:02:26
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: elin

när jag läser det här kryper det i min kropp och blodet rusar. blir så arg att landstinget har så svårt att behandla patienter som människor. de är bara dockor precis som de gjorde för tio år sen på högskolan. blir så ledsen för din skull, men har läst nu ett tag och vet att du till slut klarar det.



kram, keep on going

2009-12-04 @ 19:34:25
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh lilla Ulrika vad ledsen jag blir för din skull, stackare..

Hoppas verkligen de lär sig något av det här. Massor av kramar från mig till dig!

Önskar dig världens bästa helg

Krama gosrosen från mig :-)

2009-12-04 @ 20:35:02
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jen

Det var inte mycket framförhållning där. Jag tycker att det vikigaste är först att du kollar om dom två läkarna är med den dagen och är dom det försöker ta den här tiden. Min erfarenhet är att det annars kan ta himla lång tid. OM läkarna också kan på fredag så haffa dom när dom kan. Det är inte bra av dom att ha så kort varsel men tänk om du får vänta jättelänge tills dom kan samtidigt som det finns plats nästa gång? Men vad vet jag,,,,, kram i massor iallafall

2009-12-05 @ 10:20:29
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: soffiepropp

men guu va dåligt av dem ,de läkare du har träffat bord ju känna dej nu efter alla år,usch va lessen jag blir för din skull,

hoppas verkligen du kan få en ny tid efter helgerna i januari så du har god tid på dej att förbereda dej,

massor av kramar å ha en mysig lördag

2009-12-05 @ 13:24:50
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: messan

Kan de göra så? Det borde verkligen ha planerats bättre med tanke på din tidigare operation.Jag förstår att du har ångest eftersom gått igenom så många operationer i ditt liv. Har du ringt dom nu?

Jag önskar dig ett varmt lycka till! Blir samtidigt arg, varför är det vissa människor som ska råka ut för allt...

Jag tänker på dig och hoppas det löser sig på bästa sätt för dig och din familj!

Varma kramar

2009-12-06 @ 10:50:22
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Ida från bloggfamiljen

Hej Ulrika! Såg dig bland kommentarerna i Hannahs inlägg idag, kul att du länkade hit!

Tack för igår!! Väldigt trevligt att möta dig och dina vänner, hoppas ni är lika glada och nöjda som jag :)



När jag kom in här på din blogg och läste att du var blind....det märktes ju inte det lilla minsta igår!!? Wow..vilken hjältinna du (ÄR) måste vara som klarar dig så!

Och vilka fantastiskt fina bilder på ditt barn.



Vi ses kanske någon gång i framtiden...bloggmingel eller bara av en slump :)



Ta hand om dig och de dina, hälsa tjejerna som var med dig igår också!

Kram Ida

2009-12-06 @ 13:36:14
Postat av: Anki

Jag fattar inte att de inte kunde gett dej lite mer tid innan? Det är inte lätt att fixa allt praktiskt med så kort tid om man har barn. Stå på dej tjejen! Kram

2009-12-06 @ 13:57:11
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Annica

Vad sjutton tänker de med?!?!?!

Med en sån stor operation måste de väl fatta att vem som helst behöver tid att planera praktiska saker?!?!?!

Fick också ett otrevligt brev med optid dan före julafton. Visserligen fick jag ju veta i tid. Men det betyder att jag blir liggandes hela julhelgen. Förlåt min egoistiska inställning. Men den tiden avbokade jag. Jag vill ha jul utan den smärtan.

KRAM på dig min underbara vän!

2009-12-07 @ 08:20:25
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Jen

Nä alltså kan man inte fixa det praktiska så kan man inte. Jag tycker det är sååå dåligt av dom att komma med tiden så sent, Framförhållning liksom, det måste dom ju haja att man kanske behöver lite tid på sig innan. Själv är jag förkyld som attan. Det gillar jag INTE.Kram kram

2009-12-07 @ 13:57:35
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag håller tummarna för dig vännen! Hojta till när du fått besked. Själv fick jag ett mail nu att jag är uppsatt på väntelista och att de inte kan ge närmare besked om när ny tid blir. Det blir bara att glatt vänta.

KRAM!!!

2009-12-07 @ 14:28:03
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: jagM

Hej vännen.

Tack för att du kikat in hos mig, har tyvärr inte haft tid att skriva eller kika runt hos mina blogg vänner då jag jobbat mycket nu.



Jättetråkigt besked med halsoperationen som du inte kan genomföra.

Håller all mina tummar och tår för att du snar tfår göra den.

Stor kram

2009-12-07 @ 18:57:26
URL: http://minslaskblogg.blogg.se/
Postat av: jagM

Tack vännen, vad skönt att ha en som förstår.

Så trist att du haft så jobbigt i helgen.

Man låter sig ju manipuleras för man vill ju gärna tro på alla löften trots att man någonstans vet att de inte kan hålla de.

Stor kram till dig

2009-12-07 @ 19:31:00
URL: http://minslaskblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Men alltså...ibland undrar man hur sjukvården egentligen fungerar.

Jag hade nog också blivit arg.

Riktigt förbannad tror jag.



Panodilen räcker rätt bra ändå för min del.

Tror jag ialla fall.

men jag vet inte...säkert...

2009-12-08 @ 13:59:32
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godkväll!!! Fattar inte vad dom tänker med eller rättare sagt dom tänker inte alls. Hoppas det löser sig för dig. Varma kramar till dig

2009-12-08 @ 19:24:35
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Det är nog så det funkar och kanske kan det va gott att slippa det före julen ifall det är krångligt att äta i början,kram vännen.

2009-12-08 @ 20:08:39
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0