första natten i den nya sängen

Idag har vi flyttat, det känns så iaf. :( Men nu är det klart.
Jens har fått färdigt i sitt rum och vi har fått mublerat om lite annat. Jag passade på att köra en storstädning också så det har alltså varit full rulle hela dagen. Mamma och pappa har varit här och hjälpt oss. Satt upp nya gardiner och flyttat om tavlor osv. Tack mamma och pappa, ni är två klippor!
Det blev kanonbra, det känns verkligen underbart även om det var svinjobbigt när vi var mitt uppe i det. Kan inte förklara riktigt vad det är som är så jobbigt men jag har ingen kontroll och allt står överallt, det är väl det som är felet. ;)

Jens somnade för en liten stund sedan. Första natten i eget rum och en ny säng, klart det känns konstigt för honom. Kommer nog vara lite jobbigt nu ett tag men vi får hoppas det går bra. Han kom upptassande tre gånger och jag fick fånga in honom. Tänkte jag skulle köra uppmuntringsmetoden med honom. Gick ur rummet och när han legat kvar ett tag så ropade jag:
-Ååå vilken duktig kille som ligger kvar i sängen..
Haha, det höll han ju med om men sedan kom han upp ändå. ;)
Jaja, man får testa sig fram. Om det är någon som har några tips att komma med vad det gäller detta så tar jag gärna emot dem.

Pappa hade mat med sig också, vad gott det var! Kycklingfilé, kantarellsås och potatisgratäng.
Vi fick höra en så sorglig sak idag. jag kan bara inte släppa det. Danne var ut till tvättstugan och då träffade han på en granne. Hon berättade att en av våra grannar tagit livet av sig. Vi bor i typ radhus här kan man säga, envångishus. Vi har en granne imellan sedan bor ett ungt syskonpar. De har tydligen haft det mycket kämpigt hemma och alltså flyttat till eget. Det är den unga brodern som nu tagit sitt liv.
Oj, vad  det gör ont i mitt hjärta. Började gråta när jag fick höra det och jag kan knappast hålla tårarna tillbaka nu heller. Ingen människa ska behöva må så dåligt att han tvingas till en sån handling. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte var lillasystern som hittade honom.
Vi kände dem inte. Det enda vi märkt av dem är deras ofta förekommande fester som varat fram till fyra på natten.
Musiken har dunkat i väggarna och ärligt talat har vi varit ganska så irriterade många gånger.
Men nu sitter man här och tänker och tänker. Vad man vet lite egentligen.
Ibland är livet bara för grymt tycker jag, när en ung människa drivs till något sånt.

Nu ska jag sluta för idag.
Imorgon är det träningsdags igen.
På tisdag blir min gosros två år. :)
Godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Det enda är väl egentligen att fortsätta gå tillbaka till hans säng med honom, till slut så stannar han kvar :-)

Du skulle ev. kunna sitta med honom tills han somnar men det är ju inte alltid det fungerar heller :-)

Lycka till

Natti natti

2009-01-25 @ 23:29:25
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anki

Har man bara tålamod och följa med tillbaka till sängen så löser det sej ofta tillslut.Mina vandrade ett tag på nätterna men det upphörde efter ett tag. Vilken gullig pappa du har som hade med sej mat, jag fick också mat idag Mamma hade bjudit hem mej idag när jag jobbat färdigt.Det är så tragiskt när unga människor tar sitt liv de skall inte behöva må så dåligt. KRAM och GOD NATT

2009-01-25 @ 23:55:22
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej du, där har jag inget tips för jag har inte pallat ta den fighten med sovaiegensäng.hahaha. Men sängarna står fint bäddade i deras rum vill jag lova. Hahha. Trist med grannen. Kram kram

2009-01-26 @ 08:06:15
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Lena

God morgon...eller förmiddag har det nog hunnit bli :) Hur gick det för grabben att sova i egen säng? Det där är då inte det lättaste, vill jag lova! Våra barn har gärna sovit hos oss långt upp i ålder. Hanna som är 11 år vill fortfarande ofta sova hos oss, galet...nä det tror jag inte. Jag har läst om detta och vad jag fått fram är att det ska inge barnen trygghet att få sova hos mamma och pappa...fast så klart inte alltid. Jag brukar natta Hanna fortfarande om jag är hemma när hon ska sova. Bara ligga intill henne och så har vi våra rutiner. Vi ber alltid aftonbön det sista vi gör efter att vi små pratat lite och ibland också läst lite tillsammans. Jag tror du kommer finna dina egna rutiner som funkar för dig och sonen. Flickorna har också båda två velat bli kriade på ryggen eller på armen och på så sätt kommit till ro :)



Fy så otäckt med din granne! Alltid lika hemskt att höra att människor inte orkar leva...jobbigt, och då mest för de närstående men alla runt ikring mår så klart dåligt av att någon tar sitt liv.



Kram till dig min vän!

2009-01-26 @ 10:38:48
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Merja

Har tyvärr inga råd att ge mer än att man ska vara envis och bära tillbaka honom till sin egen säng så blir det bra till slut.

Har faktiskt inte haft det problemet med nåt av mina 5 barn.



Vad hemskt med grannen, det är nog väldigt många unga som gamla som mår dåligt.

2009-01-26 @ 12:25:47
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: sussie

Du missar väl inte tävlingen på min blogg??

Har du haft en bra helg annars? Det har jag!

Skynda dej o tävla nu!

2009-01-26 @ 13:56:27
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: lena

Minns hur jag fick hålla på med mina småliv innan dom blev van:)Det är ett lite nötande hehe!!

Om man gör en sån handling då måste det vara helt svart.Det är hemskt för dom anhöriga.Det är så många som mår dåligt i vårt samhälle idag.

Kram min vän/lena.

2009-01-26 @ 14:32:38
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: T

Men fy vad hemskt med grannen Ulrika! Jag förstår om du blev ledsen. Ingen ska nånsin behöva känna så. Vara så nere. En av mina bästa kompisar hängde sig när vi var yngre. Det var verkligen hemskt. Det var nog aldrig nån som förstod hur riktigt dåligt han mådde. Han fick aldrig nån hjälp.



(du, jag har lagt en beskrivning åt dig på bilderna hos mig)



Stor Kram vännen!

2009-01-26 @ 17:54:57
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Krama om din lille gosros en extra gång i från mej i ,morgon på hans två års dag.

2009-01-26 @ 19:15:49
Postat av: Anki

Mitt namn försvann i inlägget ovan!?

2009-01-26 @ 19:17:23
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch så hemskt! Det är sant att man verkligen vet lite om dem som bor närmast.



Ang sova i sängen så sitter vi brevid Greta tills hon har somnat

2009-01-26 @ 19:46:02
URL: http://dockvagn.bloggproffs.se
Postat av: T

Ja, visst är det helt sjukt. Jag fick feber och är hur förkyld som helst. IGEN. Jag blir så less. :(

Har fått vara ok i tre veckor sen var det dags igen.



Stor kram tebax :)

2009-01-26 @ 21:01:35
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: bjorne

Som gammal rutinerad 3barnsfar så kan jag ge råd 1,bli aldrig arg om han kommer till er,låt han känna att han är välkommen när det än är,så kan man även lägga en madrass på golvet och gå med och ligga på den en stund när han kommer in,viktigast är att han inte får uppfattningen att det är ett måste att ligga kvar,men det vet ni ju redan.Ha det gott o kram.

2009-01-26 @ 21:02:20
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Blondiie

skönt när allt faller på plats för än!

kramis

2009-01-26 @ 21:36:52
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej,pratade med facket idag och dom kan inte göra nåt så jag hoppas på att bli uppsagd snarast och slippa jobba uppsägningstiden. Kram

2009-01-26 @ 21:52:59
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0