Bra!

Jag var till Spenshult idag för att träffa min läkare. Besöket tog några timmar längre än vad jag hade räknat med men det var bara bra för jag fick nämligen Remicade när jag ändå var där. Himla snällt för nu slapp jag åka dit en extra dag för det. :)
Läkaren var mycket nöjd precis som jag. Ska ta Remicade med sex veckors intervall och det ska säkert funka bra. Fick en kortisonspruta i vänster knä också så om några dagar är jag antagligen en helt ny människa... ;)
Det enda vi inte var överens om gäller mina cellgifter som jag inte längre tar, till hennes förargelse då. Jag tycker själv att jag har  många bra skäl till att inte ta den. Men jag ska inte gå in på det. Ett av skälen är iaf att den sätter ner immunförsvaret och eftersom jag tar en så otroligt låg dos plus att jag inte får ta den när jag äter antibiotika, vilket jag gör en stor del av tiden, så tycker jag att äsch bort med den. Mår dessutom illa av den så medicinen gör mer skada än nytta tycker jag då men inte hon...
Haha, jaha där fick ni mina skäl ändå. Jag är rolig jag.
Hon satte in den på min medicinlista och vem vet någon vecka kanske jag kommer ihåg att jag ska ta den.

Jens slocknade som ett litet ljus ikväll. han har inte sovit någonting på dagen idag men ändå varit superglad och rolig. I och för sig har inte jag fått njuta så mycket av det men han blev glad när jag kom hem och ojade sig som valigt över mina plåster.... :)

Nu innan jag slutar ska jag be er gå in till en av mina fina vänner från norr:
Stefan
heter han och han har skrivit ett mycket bra och angeläget inlägg som jag tycker så många som möjligt borde läsa.
Gör det ni också.

Stor kram och godnatt till er.

Uppdatering
Jag skickar en stor kram och tack till Anne-Lee för en underbart fin kommentar. Fick tårar i ögonen av den och blev helt varm i hjärtat. Tack ska du ha!
Såg ingen bloggadress eller mail så jag skriver så här istället. :)

Nu säger jag godnatt en gång till. :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Annica

Först: Vad glad jag blir att medicinen hjälper!!!!

Andra: Jag skämtar inte. Jag fick tid om två veckor. Helt galet. Ja ja. Med tanke på det vi skrivit om idag, maken och jag, så är jag inte så förvånad.

Hoppas på att massor med folk läser och reagerar på det vi skrivit. Det måste bli en ändring. Man ska inte kunna gå fri från en våldtäkt för att kvinnan varit drogad och inte kunnat säga nej. Så får det bara inte vara!

Massa kramar till dig, underbara vän!!!!

2009-07-21 @ 22:46:49
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh lilla söta du, jag blir så känslosam när jag läser hos dig.. Du är så tapper och fixar allt utan gnäll hur jobbigt du än har det. Jag säger det igen. Du är min idol!! Kram på dig Ulrika, sov gott!!

2009-07-21 @ 22:47:41
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jen

Härligt att du fick medicin så fort. Sånt gillar vi. Jaha, influensan ja,, alltså den där verkar så konstig så jag vet inte längre. Jag tror det är vanlig jobbig förkyldning, ingen halsfluss ännu men är jag sämre i morgon skulle dom ta prov igen. Kram kram

2009-07-21 @ 22:48:16
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

å va bra att detta läkarbesöket gick så bra å va bra du fick medicinen nu,

Låter ju bra om du kan få den var 6e vecka,

Tycker du är så otroligt stark,

kram

2009-07-22 @ 00:15:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad du kämpar på. Hoppas nu att det känns bättre i knät fort..Önskar dig en fin dag !



Kram kram

2009-07-22 @ 10:52:26
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Anne-Lee

Det är din blogg som gör mej varm i hjärtat ju=)

Du verkar vara en härlig godhjärtad tjej tycker jag.Jäkla dumma folk i Tunisien som inte hjälpte dej=( Tur att sorken din har mer hjärta och hjärna än vissa vuxna då!

Ha det så gott.

Kramar

2009-07-22 @ 11:11:46
Postat av: Anki

Va gott att du fått din medicin igen! Jag skall genast gå in och läsa vad Stefan skriver. Kram

2009-07-22 @ 16:36:11
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Merja

Hej vännen.

Vilken underbar läkare du verkar ha.

Hoppas värken flyger sin kos nu.

Sov så gott och ta hand om dig.

Kram

2009-07-22 @ 22:26:59
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0