Regn och rusk

Hua, vad jag är trött på alla som springer här, nu får det vara nog....
Idag har vi haft en kille här som isolerade hålen som går mellan lägenheterna. vad skitit det blir, de kan väl iaf ta av sig skorna? Speciellt när det är egn och slabb ute. Men men, nu ska det väl inte vara så mycket kvar att göra tror jag.
Egentligen borde det tapetseras om här nu eftersom tapeterna gått sönder när de borrat och sedan verkar de ha slagit i med något för det är stora hack i hallväggen.
Slutbesiktningen äger rum den 1 juli och då får vi väl se vad de tänkt sig.
Okej, nog med gnäll. :)

Killen som ska lägga in våra nya golv var här idag också, men det var bara trevligt. :)
Han kommer på lördag och börjar med hallgolvet.

Igår gick dagen i ett.
Jag var in och tränade på förmiddagen, hem och fixade och sedan iväg in till stan igen. Vi var till polisen för att fixa pass. tre pass plus ett nytt id, 1600 kr...
Jaha, vi har nog bara råd med passen, får ta resan nästa år... ;)
vi for och hämtade golven efter det och fixade en del andra ärenden. Sedan var det middag hemma hos svärmor och hennes syster. Systern for hem till Västerås idag så det var en liten hejdå-middag. Men jag var så slut så jag satt mest och hummade. men åt orkade jag minsann, mums vad gott det var! :)

Igårkväll tog jag ingen insomningstablett, har gjort det under nästan två veckors tid nu. Jag har sovit okej, vaknat typ tusen gånger men sovit och drömt lite har jag gjort iaf. Idag känner jag mig dimmig i huvudet och vågar absolut inte sätta mig i soffan för då kommer jag garanterat lägga mig ner och somna. Tänkte nämligen försöka sova utan tablett inatt med.

Jens har somnat nu iaf. Det är bra för det är ju inte så sent på dagen än så det betyder kanske att han somnar i rimlig tid ikväll?

Imorgon ska jag till Spenshult och få Remicade.
Både lederna och halsen är kanon nu så jag borde vara en mycket glad och tacksam person just för tillfället.
Men jag är inte glad och inte speciellt tacksam heller... ;)
Låter inte trevligt eller hur?

Jag har varit ledsen och gråtit mycket den senaste tiden. Min egna lilla teori är att det gågna året hunnit ifatt mig.
Ibland blir det så, när man mår bra fysiskt och kan slappna av så brakar man ihop lite psykiskt istället.
Jag har burit på mycket rädsla och oro det här året, både på grund av reumatismen och halsen. Väntan på att olika mediciner skulle hjälpa och väntan på en halsoperation som till slut resulterade i ingenting har gjort mig svag och ledsen.

Jag har tänkt så här, varför fick jag tre jobbiga saker att tampas med, hade det inte räkt med en, eller ja, två kanske, men inte alla tre.
Sånna tankar hatar jag för de är så meningslösa. Dessutom vet jag ju att när jag väger alla för och nakdelar så vinner alltid de positiva sakerna men jag har inte kunnat se det så nu.

Allt har bara varit svårt och tungt en tid.
Jag kan inte förklara hur det är, jag borde som sagt vara glad nu för att det verkar som att Remicade hjälper och att den senaste penicillinkuren gjort nytta men ändå är jag ledsen. känner mig så himla otacksam och dum.

Det här med halsen har tagit på mig mer än någon kan tro och att de inte hört av sig från Lund har inte gjort saken bättre.
Jag samlade ihop så mycket kraft innan operationen och gick igenom det jag avskyr mest av allt för att vakna upp ur narkosen och få veta att ingenting kunnat göras.

Jag har tom gråtit för att jag är blind och det gör jag aldrig annars.
Har gråtit för att jag inte kan se allt det vackra var eviga kotte pratar om just nu... Inte konstigt man blir deppig när man inte kan se sånna vackra saker, när man går runt i ett evigt mörker...
Så har mina tankar gått den senaste tiden, så ni förstår att jag inte är på topp.
Jag vill så gärna bli av med tracken.

Idag känns livet dock lättare och det är väl därför jag kan skriva om det. :)
Nu sitter jag och skrattar lite åt det här supertråkiga inlägget men jag ville bara få ur mig lite av skiten.
Varsegoda... ;)

Nu dags att läsa lite, passa på medan gosrosen sover.

Kram till er.

Kommentarer
Postat av: susanne

Godkväll!!!! Jobbigt med renovering. Här har vi haft lite uppehåll mellan regnskurarna men det har nästan regnat hela dagen hoppas det blir bättre väder imorgon. Kram Susanne

2009-06-10 @ 17:45:20
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Hej,tycker du har rätt att få va ledsen och nere ibland och vet hur mycket energi det sög att gå och tänka på operationen mm,men frågan är när du gått igenom allt i dina tankar så tror jag du går stärkt ur det här,om det blir en annan gång så är du mentalt förberedd eftersom du redan egentligen gjort det,och om det går så ska du gärna få mitt ena öga med glädje,kanske är det så och jag står för det,ha så gott nu,jättekram.

2009-06-10 @ 18:14:37
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du får lov att tycka synd om dig själv vet du. Du behöver inte känna dig hemsk som gör det. Jag gör det när jag inte mår bra heller. Och du har då bra mycket mer bekymmer än jag. Du är så stark!



KRAM

2009-06-10 @ 18:51:30
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv: När man har nåt botten kan det bara gå uppåt.

2009-06-10 @ 19:04:12
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Klart att tiden kommer ikapp men vad skönt ändå att du är medvten om det för då kan man hantera det lättare. Gråt på, det hjälper har jag hört :-)

massa kramar från mig och ta hand om dig!!

2009-06-10 @ 19:58:54
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Merja

Bra Ulrika, ut med det negativa och in med det positiva :)

Hoppas det går br imorgon.

Massa styrkekramar till dig vännen.

2009-06-10 @ 20:28:30
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej vännen!

Det är helt okej och helt normalt att må dåligt när man varit med om något jobbigt. Och det du har varit med om är mer än jobbigt! Men man måste ända ner innan man kan ta sig upp sägs det ju, men vägen både upp och ner kan vara väldigt jobbig.

Men du är faktiskt starkare än de flesta, och jag tror du är på väg upp nu, eller jag vet det.



Skickar en massa kramar genom regnet och cybervärlden till dig!

2009-06-10 @ 20:36:27
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Ibland glömmer jag att skriva så du ska se vad det handlar om,en kändisen är en skojgrej,det är jag själv,natti.

2009-06-10 @ 21:44:46
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Anki

Ulrika det finns ingen annan som du och du är unik! Självklart skall du gråta när allting kommer ikapp dej, du har ju inte haft det så lätt i livet. Du kommer att känna dej bättre och jag har aldrig varit i kontakt med en sådan stark människa som dej förut.En jättekram till dej från mej!

2009-06-10 @ 22:12:42
URL: http://anci.62.blogg.se/
Postat av: soffie

jobbigt med att ha massa folk runt dej men snart ska det väl va färdigt,

tycker det inte är konstigt att du mår dåligt emmellanåt för jisses va du har varit med om mycket,men snart ska väl värmen komma så du kan känna dej piggare igen,

kramar

2009-06-10 @ 22:41:04
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Ja det är skönt att få ur sig det som sitter inne. Då vet man vad som stör en i livet. Man får insikt och blir medveten om situationen. Jag började blogga för 6 mån, och då var jag mycket mycket deprimerad. Det tog mig några månader att komma på spår igen, men då kom jag på att jag hade levt i ett speciellt mönster i hela livet. Det var dags att ändra. En bok som jag rekommenderar är The secret. Den hjälpte mig, men säkert en massa annat runt omkring också, såsom bloggande mm.



Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

2009-06-10 @ 23:09:21
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh tack vad du är gullig..det var snällt sagt :-)

Hoppas all är bra med dig och din gosros :-)

2009-06-11 @ 23:55:05
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: susanne

Godmorgon!!!! NÄr får vi sommar? Här öser regnet ner och inte jätte varmt +10 grader. Imorgon åker jag på en veckas semester och då vill jag gärna ha lite bättre väder hade faktiskt tänkt sola och bada men tyvärr så Danmark likadant väder som vi har. Ha en jätte bra dag. Kram Susanne

2009-06-12 @ 06:18:12
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Merja

Hej på dig vännen.

Tack snälla :)

Fast det är på Lördag :)

Idag blir det till att stå vid spisen hela dagen och göra klart det sista av maten.

Ha en underbar helg.

kram

2009-06-12 @ 08:03:01
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0