Tiden går fort....

Japp, nu har det gått en tid sedan jag var här sist.
Det har varit mycket och jag har inte orkat skriva något.

I lördags började golvläggaren sitt jobb och han hade blivit klar på söndagseftermiddagen om vi bara hade fått tillräckligt med golv från butiken. Men som ni förstår så hade vi inte det. Trodde jag skulle börja tjura när han sa att det fattades tre kvadratmeter. Men P var så gullig så han kom hit igår och gjorde klart jobbet. Han har nämligen tagit vårt golv på fritiden. Nu är det kanonfint här.
Nytt golv i hallen och köket. Han har tagit bort tröskeln mellan rummen och satt en list istället, det är ju sama golv så det är ju snyggt när det glider in i vart annat.
Så himla nöjd är jag och glad eftersom nu skulle det varit över med alla renoveringar osv. Tog en storstädning igår efter att P hade gått. Blev en aningens irriterad när jag kom hem från träningen idag och möttes av ett gäng byggare som självklart var inne i vår lägenhet och sågade och borrade för fullt. det var rör som skulle byggas in eller vad det nu var....
Nu har vi haft folk springade här till och från sedan mars och jag är grymt trött på att städa var och varannan dag.
Men nu är det nog snart över. Det ska bara sättas termostater på elementen.
Skönt! :)

Lillebror kom som sagt hem i torsdags och vi har träffat honom en del, det var superskoj som vanligt. Älskar den grabben så det gör ont.
Tyvärr lyckades mamma hamna i en mycket dålig period just då. jag har ju skrivit en del om hennes problem.
Det har alltså varit mycket bråk i helgen och jag har ggråtit en del. Är så svårt det där.

Vi har också försökt boka in en resa och det har varit bökigt det med. det ska självklart passa alla och allas plånböcker, syftar då mest på våran... Men nu är det bokat och den 7 juli sticker, Jens, Daniel, mamma, pappa och jag till Tunisien. :) Tjohoo, ska bli skoj som sjutton. Ingen av oss har varit där tidigare och det är ju extra skoj. Egypten älskade jag och daniel och vi föreställer oss att detta är något liknande.
Någon av er som varit där?
Har de många kackerlackor? Bläää ;)
Jag har ju dragit mig ganska mycket för att åka iväg, speciellt till ett land som är så varmt eftersom jag inte kan doppa huvudet på grund av tracken. Om jag gör det säger det blubb blubb och jag får massa vatten i lungorna och det är ju inge bra.
Men så har jag tänkt  att mitt liv ser ju ut så här och kommer kanske göra det i framtiden också. jag kan inte låta tracken styra och ställa och hindra mig från att göra roliga saker. jag får helt enkelt duscha oftare och svalka av mig på det viset. När jag duschar har jag ju en typ haklapp som hänger över tracken så det inte kommer in vatten.
Jag kan ju doppa mig i havet eller poolen upp till axklarna eller något. jaja, det ordnar sig. Har iaf ringgt och försökt jaga fatt på en mindre sug. Den jag har nu är inte portabel tycker jag, väger säkert över fem kg och den måste ju vara handbagage, den får ju inte komma bort.
Den är iaf beställtd och det gör ju resan lättare, det är tillräckligt med grejer som ska med ändå...
Japp, det är väl lite av vad som hänt sedan jag var här senast.
Både roliga och tråkiga saker men så är ju livet.

Igår eftermiddag satt jag i soffan och då råkade Jens ramla med sitt huvud mot insidan av mitt knä med en himla smäll. Han började skratta på en gång men jag bara skrek och kunde inte röra benet. Stapplade ut i köket och det gjorde så förbenat ont så jag kan inte ens beskriva det. Hade ingen styrka i benet och det sjöljde vågor av smärta över mig. Trodde ärligt talat jag skulle svimma eller spy. Mamma sa att jag var kritvit i ansiktet. Till slut när jag vred och bende lite på det knakade det till i knät och det värsta släppte. Tror nästan att knät hade hoppat ur led,jag vet inte?
Har varit öm i både knät och höften sedan dess men det gick iaf att träna idag och nu är det nästan borta helt. Först var jag livrädd att det hänt något med höften, har ju proteser i båda men det var nog knät.
Jaja, så kan det gå. :)

Jani, det var en liten uppdatering.
Jo just det, Jens har varit hos frissan för första gången, han var så långhårig... Det var ingen rolig upplevelse för någon, han ville inte sitta still och det slutade med att frisören klippte honom i örat... Hmmm, det blödde som katten men nu är han ännu sötare än var han var innan. ;)
Har tyvärr ingen bra bild där man ser hans nya frisyr men det kommer.

Här kommer några andra bilder.

Jens trött.


en bild från ikväll, både  Jens och mamma trött... :)


Det gamla köksgolvet.


Det nya köksgolvet.


Tröskeln mellan hall och kök.

Hoppas ni har en fin kväll.
Kram!

Kommentarer
Postat av: soffie

va fint det blev å va härligt med en utlandsresa guu va spännande att komma dit,jag har hört att det ska va varmt å skönt där men folket kan va jobbiga med att de ska sälja precis allt å de ger sig visst inte,

men maten ska visst va väldigt gos,jag va i Marocco å det är väl samma slags folk där tror jag:O)

kramen

2009-06-17 @ 20:31:38
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg?

Ta gärna en minut till att titta in på våran blogg och se vad vi kan erbjuda!

Vi designar även efter dina önskemål!

2009-06-17 @ 20:34:33
URL: http://freshdesign.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej, va fina golv! Ja hantverkare ska alltid skräpa ner hahah. Oj ditt knä,, inte bra, jag har varit rätt svullen i knät men det beror väl på att jag har tränat lite hårt. hahaha. Kram i massor, här är vi hemma med liten Lisa som har feber. kram i massor

2009-06-17 @ 20:41:09
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad fint det blev! Äntligen fick man höra i från dej men jag förstår att du inte haft tid. Massor av Kramar

2009-06-17 @ 21:04:25
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Roligt att läsa vad du gjort. Fint golvet blev!!

Stackars lilla örat på gosrosen, hoppas det inte gör ont.

Kram på dig och hoppas det är OK med knät nu!

2009-06-17 @ 21:18:40
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Lena

Du det blev snyggt! Men hantverkare är ett elände, de skräpar bara ner "hihi"( son och X är hantverkare + att jag är en fd )



Jag har inte varit i Tunisien, vet inget om det landet. Och ta det lugnt i badet, blubb, blubb låter inte bra!



Härligt att du träffat din bror! Jag vet inte vad det är med din mamma, men det är alltid jobbigt när det blir strul.



Skönt att knät är bättre, kunde gått illa och tur att det gick bra med Jens!

Ta nu hand om dig i midsommar och hoppas att den blir underbar!



Kramar

2009-06-17 @ 21:30:48
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: matilda

vad tycker du om rattfylleri?

vågar du vägra och sätta dig emot dem som kör rattfulla?

http://elitecyclist.blogg.se/2009/june/dont-drink-and-drive.html

/matilda

2009-06-17 @ 21:53:05
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Jessica m 3

Åh vad härligt med en resa med familjen, hoppas ni får jättebra väder... det är ju inte länge till ni åker iväg, Spännande :o)



Jättefint golv, vi bytte också golv i kök och hall i vinter och jag är så nöjd :o)



Hoppas du och din familj får en härlig midsommar.



Kram jessica

2009-06-18 @ 07:57:24
URL: http://sirenofthewoods.blogspot.com
Postat av: Titti

Hej hjärtat! Vilket snyggt golv! Jättebra blev det ju! Förstår att du är trött på hantverkare, finns inget värre släkte. Vi väntar in ett gäng här snart som ska sätta in våra nya fönster. Ryser vid tanken på all städning som måste till sen, Men det är tur att dom finns och gör allt vi inte kan!

Kram

2009-06-18 @ 09:44:57
Postat av: Merja

God morgon vännen.

Tack gulliga du för alla kommentarer du lämnat då jag inte har bloggat.

Härligt med en resa det är du värd.

Fint köksgolv ni fått.

Ha en riktigt trevlig Midsommar.

Kram

2009-06-18 @ 09:50:35
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Titti

Hej hjärtat! Vilket snyggt golv! Jättebra blev det ju! Förstår att du är trött på hantverkare, finns inget värre släkte. Vi väntar in ett gäng här snart som ska sätta in våra nya fönster. Ryser vid tanken på all städning som måste till sen, Men det är tur att dom finns och gör allt vi inte kan!

Kram

2009-06-18 @ 09:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0