Usch!

Jag är ledsen och trött på allt nu.
Slemmet tar knäcken på mig. Det förstör så mycket. Jag känner mig äcklig och oroar mig för att jag ska vara tvungen att hosta när jag är bland folk. Det kanske inte låter så farligt men det är plågsamt och bibland är det som det täpper till och det blir tungt att andas.
Varför vill det inte ge sig???
Jag orkar inte mer.

Imorgon är det begravning för farbror. Det kommer bli svårt. Svårt att se farbrors fru och min kusin. Men jag längtar ändå efter att få träffa dem. Jag vill krama dem.
Livet är grymt, men vem har sagt att det ska vara något annat?
Men tänk om jag kunde lyfta lite av sorgen och saknaden från farbrors fru och min kusin.

Mitt upp i sorgen tänker jag på mitt slem. Är rädd att få en slematack under sermonin. Men vad spelar det för roll? Fast jag oroar mig ändå.
jag är trött på att vara den som alltid sticker ut, den konstiga.
Ledsen.
Trött.
Bläää för att vara jag nu....
Jag har så mycket att vara tacksam för.
Jag vet, fast jag är ledsen ändå.

Återkommer när jag mår bättre.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Bjorne

Du Ullis,inga problem blir stora om man inte förstorar dom,vad skulle det göra om det blir en attack då blir det en,men som jag tror går allt bra,ta över andras sorg mm behöver du inte, din energi och kraft behövs till din familj,känn dig stark och lugn.kram vännen,

2009-03-23 @ 20:47:16
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Fröken Sparsmart

Hoppas du fick sova riktigt gott.

2009-03-23 @ 20:48:32
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Marie

Du behöver inte ta på dig andras sorger å beskymmer.Du ger redan mer än nog åt nära å kära och alla bloggvänner mm.Nu är det din tur att få ta emot.Även du har rätt att tappa gnisan å vara ledsen. Det är fullt förståeligt.

Ps. Känner föresten INTE till kyrkan som begravningen ska vara i. Finns nära dig imorgon i alla fall.

Ps igen. Får jag länka till din blogg föresten? Vill gärna låta mina vänner och andra läsare få lära känna dig,för att du sprider en sån livsglädje och värme omkring dig.

2009-03-23 @ 21:46:01
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad sticker ut? Du är ju en underbar människa och det borde alla få veta! Jag är också med dej imorgon eftersom du även är i mina hemtrakter i morgon. Allt kommer säkert att bli bra och jag tänker på dej. KRAM Anki

2009-03-23 @ 22:16:17
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Barnens hjältar

Lilla goa du, jag förstår om du känner dig jobbig. Jag kan bara säga att i mina ögon är du helt fantastisk, fast det är du själv som måste känna det med. Man har sina dagar en del är sämre än andra. Nu hoppas jag att du får må lite bättre snart. Masa kramar från mig!!

2009-03-23 @ 23:23:47
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Jobbigt med begravning, men det är ju livet gång. Ha en bra dag, och krya på dig. Kram Susanne

2009-03-24 @ 07:07:27
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du får lov att vara ledsen! Man måste få ha sånna dagar med. Det har jag med. Och jag har inte alla dom problem som du brottas med varje dag. Tycker du är så stark! Du är en riktigt fighter. Du klagar inte mycket. Är en riktig solstråle.

Klart du måste få vara lite nedstämd ibland också.

Hoppas begravningen går bra. Vi tänker på er!

Kram

2009-03-24 @ 07:11:27
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Titti

Man måste inte vara stark jämt! Ibland måste du också få känna efter.... Tänker på dig idag!

Kram

2009-03-24 @ 07:14:19
Postat av: Malin

Förstår att allt känns jobbigt, men jag är säker på att det kommer att går bra. Du kan inte mer än vara medmänniska, eller hur? TÄNKER PÅ DIG/ER IDAG... KRAMIZ VÄNNEN!

2009-03-24 @ 10:47:28
URL: http://tidsoptimistens.blogg
Postat av: Jen

ja det går upp och ner i livet,,, tänker så mycket på dig,, you rock.. kram

2009-03-24 @ 12:36:44
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Lena

Vännen, hoppas att allt gick bra idag!

Tänker på dig och skickar massa kramar!

2009-03-24 @ 17:17:27
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej lilla vännen.

Tänk att det inte kan få ge sig nån gång.

Jag hoppas att det inte var allt för jobbigt med begravningen idag. Det är ju inte det roligaste man har för sig direkt.

Tänkte bara klargöra en sak för dig.

Man får känna sig så som du gör, utan att behöva få skuldkännslor för det.

Du är en modig liten krabat som orkar hålla ångan uppe trots allt det du råkat ut för.

Men ibland tar ångan slut, och då måste man få ladda batterierna ett tag.

I mina ögon är inte du den som sticker ut. Du är nån att se upp till för att du är den du är. Du konstlar inte till det, utan tar dagen för vad den är.

Jag är stolt över att ha dig som vän, och det vill jag att du ska veta. Jag är stolt över att kunna säga:

" Den tjejen känner jag. Hon är min idol"

Om du kunde se den, så skulle jag skicka dig en bild av ett ställe som laddar mina batterier.

Det är min favorit fiskesjö.

Där härskar lugnet, och det enda som bryter tystnaden är fiskarnas vakande och vindens sus.

På ena lånsidan ligger en brant bergsvägg. På den andra en grön och härlig skog. Där får jag alltid styrka.

Kommer ni hit nån gång så ska ni få följa med dit. Du skulle gilla den platsen även utan syn. Det lover jag



Ta hand om dig min vän

Kram

2009-03-24 @ 19:15:05
Postat av: Stefan

Hej lilla vännen.

Tänk att det inte kan få ge sig nån gång.

Jag hoppas att det inte var allt för jobbigt med begravningen idag. Det är ju inte det roligaste man har för sig direkt.

Tänkte bara klargöra en sak för dig.

Man får känna sig så som du gör, utan att behöva få skuldkännslor för det.

Du är en modig liten krabat som orkar hålla ångan uppe trots allt det du råkat ut för.

Men ibland tar ångan slut, och då måste man få ladda batterierna ett tag.

I mina ögon är inte du den som sticker ut. Du är nån att se upp till för att du är den du är. Du konstlar inte till det, utan tar dagen för vad den är.

Jag är stolt över att ha dig som vän, och det vill jag att du ska veta. Jag är stolt över att kunna säga:

" Den tjejen känner jag. Hon är min idol"

Om du kunde se den, så skulle jag skicka dig en bild av ett ställe som laddar mina batterier.

Det är min favorit fiskesjö.

Där härskar lugnet, och det enda som bryter tystnaden är fiskarnas vakande och vindens sus.

På ena lånsidan ligger en brant bergsvägg. På den andra en grön och härlig skog. Där får jag alltid styrka.

Kommer ni hit nån gång så ska ni få följa med dit. Du skulle gilla den platsen även utan syn. Det lover jag



Ta hand om dig min vän

Kram

2009-03-24 @ 19:15:58
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: E

Hej vännen , har tänkt på dig idag och på den styrka som gått åt för dig idag. En stor kram till dig och va rädd om dig...

2009-03-24 @ 20:17:21
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: myran

Ulrika!



Har tänkt på dig idag, hoppas det gått bra, vet vad jobbigt det är.. Kram till dig, och du!

Det är helt ok att inte vara på topp jämt!

Du har all rätt att gnälla och tycka att det är jobbigt!Ta hand om dig.

2009-03-24 @ 22:05:11
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: merja

Hej Vännen.

Vad jag blir ledsen att läsa att du inte mår bra.

Jag önskar jag kunde ta över allt det jobbiga från dig eller att jag hade ett trollspö.

Skulle vilja göra något för att muntra upp dig men vet inte vad??

Hoppas du mår bättre snart.

Massor av varma kramar och tankar till dig.

2009-03-25 @ 11:56:21
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0