Inte härjad....

Jag ringde halskliniken imorse men det fanns absolut inga tider att trycka in mig på. Alternativet var att åka till akuten som ikväll men det känns inte lockande alls så jag väntar till imorgon, då har jag fått en tid. det ska verkligen bli skönt att få hjälp för detta är inte acceptabelt, jag hostar så jag spyr och orkar inte mycket. trots det har jag och Jens haft riktigt roligt idag, lekt och haft oss till jag somnade i hans säng omgiven av dubloklossar i eftermiddags. :)

Det känns nästan som han förstår att mamma inte mår riktigt bra så han tar det lite lungt och trotsar inte så mycket som han brukar.

Ska berätta om en grej som hände när jag satt på bibblan i förra veckan. Skulle träffa en god vän och ta en fika. När hon inte hade kommit vid den tiden som vi bestämt drog jag upp min mobil för att skicka ett sms till henne och tala om att jag satt inne så hon inte stod ute och väntade på mig... :)
Min mobil har ett talprogram i sig, precis som min dator, så den snakcar... När jag satt där och skrev hör jag en mycket sur röst som säger:
-Är det du som låter??
Ja, sa jag glatt för jag tänkte att hon kanske undrar vad det är för något och jag vill ju gärna sprida info om synskadade och deras hjälpmedeln.. hahah.
-Stäng genast av den där, sa hon argt.
Jag blev helt paff och stoppade mållös undan den. en annan blandade sig i och sa att jag visst fick använda den eftersom det var mitt hjälpmedel osv. Blanda dig inte i det här sa tanten till den andra kvinnan....
Jag tyckte det var så hemskt och pinsamt. Tänkte faktiskt inte på att det kunde vara störande, det gick ju så fort och det var ganska livat runt omkring, inte tyst som det ska vara på bibblan... ;)
Hon satt där och muttrade och bad tillslut om någonslags ursäkt. Ja, du är ju så söt och ser inte alls härjade ut så jag trodde inte det var något...
Hmmm?
Undrar vad hon menade egentligen?
man måste kanske se ut på ett vist sätt för att bli klassad som funktionshindrad eller sjuk.
Men å andra sidan, man behöver ju inte vara otrevlig mot de som är friska heller.... Haha

Jaja, hon är förlåten, hon sa ju att jag var söt.... ;) då kommer man undan med det mesta enligt mig. ;)
Speciellt nu när jag känner mig så risig. haha
Ha en fin kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Annica

Vilka elaka människor det finns! Men de är ofta de äldre som har mest fördomar upplever jag. Fick en kommentar en dag på apoteket om att jag som var så ung skulle väl inte gå på kryckor. Det var väl bara att gå ner i vikt så blev jag bra... Jo men tjena så enkelt det lät...

Hoppas att du får hjälp fort nu. För så här kan vi inte ha det.

Skickar massor med styrkekramar til dig!

KRAM!!!!

2009-11-02 @ 19:24:00
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Usch för fördomar och elaka människor! Och jag har faktiskt aldrig varit på ett bibliotek som varit tyst! Det sitter fullt med ungdomar på vårt som surfar och pratar. Men det var ju bra att hon sa att du var söt för det är du ju! :)



Och hoppas verkligen att du får hjälp i morgon! Du kan inte ha det så här, gå och må dåligt och hosta och spy! Tycker att det är så idiotiskt att de inte kunde klämma in dig idag, så tycker jag att det låter ofta när man ringer och behöver komma akut.



Ta hand om dig nu!!

Massa kramar!

2009-11-02 @ 19:30:37
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Modesty

Fy. Snacka om att ha fördomar. Tur att hon sa att du var söt annars skulle du ha drämt käppen i huvudet på tanten ;)



Hoppas du kryar på dig snart. Fasen att de där halsbacillerna inte kan ge sig!



Dotra mår mycket bättre nu så det är skönt. Jobbigt att inte kunna göra nånting.



Jag är urdålig på att blogga nu men det är för att det händer så mycket och jag storknar i soffan varje kväll. Men jag kikar iaf in här titt som tätt även om jag inte skriver så ofta. *skäms*



Kram på dig vännen!

2009-11-02 @ 20:15:48
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: soffie

usch för sånna människor tur hon bad dej om ursäkt men ändå,

Hoppas nu du får bra hjälp imorrn hos läkaren,är det biverkning av vaccinet som gjort att det blivit så för dej?

kram å hoppas du kan sova inatt

2009-11-02 @ 21:21:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hihi tur att du var söt o inte härjad. Ha en finfin kväll o krya på dig vännen min. Du är stark och har mycket energi att ge det vet jag... Sorry att det inte blivit så mycket besök hos dig, men jag har ju dig på FB nu ;-) Hälsa lillen hemma. Kram kram

2009-11-02 @ 21:52:32
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Maud Åström

Det är extra viktigt att personal i offentlig verksamhet kan hantera sina besökare på ett korrekt sätt.Den offentliga verksamheten finansieras faktiskt av oss skattebetalare. Där behöver den personal som inte har detta inbyggt i sig själva gå och få utbildning snarast. Orkar du så ta kontakt med kulturnämnden/kulturförvaltningen i kommunen.

Kramar Maud

2009-11-03 @ 10:18:57
Postat av: Annica

Tack! Jag blev verkligen superglad!

Hur mår du idag? Har du fått något mot halsbakterierna?

KRAM!

2009-11-03 @ 16:04:46
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas det gick bra hos läkaren,

Kram till dej å tack för dina goa ord hos mej

2009-11-03 @ 21:41:00
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan bli galen på såna som inte förstår sig på hjälpmedel.

Det är visserligen svårt för den som inte vet vad det är och varför man har detta.

Jag har jobbat som personlig assistent i 5 år åt en kille som hade alla slags olika hjälpmedel, bl a talsyntes.



hoppas det löser sig med läkare och allt det.



Va roligt att du läst min blogg.

Som svar på din fråga om ridolyckan; nej, jag hade ingen skada innan den utan var helt funktionell på alla sätt och vis.

2009-11-04 @ 10:17:02
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: marie

Vilken tur då att du är så söt..!!!

Usch för såna människor.

När jag jobbade som assistent och var ute med min brukare som satt i rullstol så pratade många till MEJ och inte till brukaren. Jag brukade då demonstrativt bara vända mej om. För att man har nåt funktionshinder så är man ju inte mindra vetande.Jag blir så arg på sådant.

Det är ju tvärtom den som behandlar folk olika som är mindre vetande tycker jag...

Hoppas du fått hjälp med din hals nu!

Kram

2009-11-04 @ 17:13:22
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: soffie

glömde skriva ,hoppas du kom iväg på författarkvällen å va roligt att få träffa en författare,

2009-11-05 @ 21:05:58
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0