Lite distans

Nu har det snart gått en vecka sedan vi åkte till Lima och jag har äntligen fått lite distans till det hela nu tror jag.
Begravningen var jättefin, en mycket bra präst som jag gärna gått och lyssnat på annars om vi nu inte bodde så långt ifrån varandra... :)
Begravningar är svåra och sorgliga men de ger så mycket tycker jag. Det är ett fint sätt att ta avsked på. Sedan fick vi träffa släkten och det var underbart.
Vi åkte som sagt på torsdagen, strax efter två, hämtade upp lillebror i Karlstad och var i Stöllet vid halvelva på kvällen. Jag och mina syskon delade rum och ja, det blev mycket skratt. Skulle gärna göra om just det många gånger till. :)
vid tolv dagen efter for vi till Lima. begravningsceremonin började klockan två och sedan satt vi och pratade till stracx innan fem. Vi var i Getinge vid halvett på natten.
Resan hem var jobbig som bara den men nu känns det hela mest som ett mycket fint minne och så ska det förbli.

Jag har varit helt slut sedan resan. Nästan 130 mil på mindre än ett och ett halvt dyng, sånt tar på mig.... Tydligen iaf plus alla känslor och spänningar som fanns i kroppen.

Ja, vad har mer hänt?
Lördagen vila.
Söndagen kalas hos syster, mycket roligt med underbara människor.
Måndagen, Daniel åkte med släp till Oslo för att hämta hem lillebror Jesper. Jag och Jens var hemma till klockan fyra då det var meningen att vi skulle åka hem till mamma och pappa. Dit kom vi men färdtjänsten var en halvtimme försenad. Precis innan bilen kom klämde jag min gosros hand i dörren. Jag trodde jag skulle kola av i den stunden. Jag drog dörren försiktigt så det hände inget med handen, inte svullen eller något men det gjorde ju självklart förskräckligt ont på honom.
Det värsta jag gjort som mamma, helt klart.
Jisses vad jag hatade mig själv i flera timmar efteråt och jag mår fortfarande jättedåligt när jag tänker på det.
Dumma mamma Ulrika.

Igår fyllde jag och lillasyster år. jag hade lite tårta och så här hemma på eftermiddagen. mycket trevligt tycker jag själv. :)

Idag träning och nu slut.
Japp, det var väl det hela.
Ska verkligen försöka blogga lite mer nu i fortsättningen för det är ju så roligt och väldigt skönt att få skriva av sig. Men jag behövde verkligen få låta det gå några dagar innan jag skrev om resan.

Hoppas ni mår bra, goa vänner.
Kram

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Grattis i efterskott ! Kram Agnetha

2009-10-14 @ 16:20:15
Postat av: Jen

Det var ju himmla bra att det inte gick så illa med handen, sånt där är svårt, speciellt om man inte ser själv, du ska inte vara så hård mot dig själv, fast jag vet, man blir skraj i hjärtat, kram i massor

2009-10-14 @ 20:02:28
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Marie

Här kommer en BAMSEkram och ett GRATTIS i efterskott!

Är ni tvillingar du å din syster eller råkar ni bara vara födda på samma dag, men olika år?

Tur att det gick bra med Jens hand föresten och gott att höra att begravningen blev fin.

2009-10-14 @ 23:01:33
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Otur med handen i dörren men inte lätt alla gånger,och Jens fattar nog att det inte var med flit,ska till tandläkaren strax på den årliga undersökningen men tror inte det är något fel,ha så bra,kram.

2009-10-15 @ 06:38:20
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0